بهترین غذاهای فرانسوی

کشور فرانسه با داشتنِ نقاطِ توریستی و زیبای فراوان هرساله جمعیتِ زیادی را به سوی خود میکشد. پیشینه ی قدیمی این کشور و مکان های معروف و زیبایش مانند برج ایفل، رود سن و کلیساهای قدیمی بازدید کنندگان زیادی دارد که برای دیدن بخش زنده ای از تاریخ به آن جا سفر میکنند. طبیعتا تست کردن غذای یک کشور بخش بزرگی از سفر است و به همین خاطر امروز قرار است با بهترین غذاهای فرانسوی آشنا شویم.

غذاهای محبوب فرانسوی

محبوبیت این غذاها به دلیل ظاهر، عطر و طعمِ فوق العاده اشان جهانی است و جایگاه ویژه ای در بین منوی رستوران های جهان دارند. شهرت اصلی فرانسه در غذاها بیشتر به پنیر، کره و نوشیدنی هایش برمیگردد؛ شهرت این پنیر ها به قدری زیاد است که معمولا در رستوران ها میتوانید بشقابی ترکیبی از انواعِ پنیر نرم، خشک، کپک زده و …را پس از غذا یا پیش از آن امتحان کنید.

غذاهای فرانسوی به شکل باورنکردنی ای آسان هستند و میتوانید به راحتی چیزی که با سلیقه ی شما همخوانی داشته باشد را پیدا کنید. حالا، برای شناخت این غذاها با ما همراه شوید.

  • سوپ پیاز

یکی از غذاهای سنتی فرانسه که ریشه در قرنِ 18 دارد این غذا است. سوپ پیاز فرانسوی از ترکیب پیاز با آب گوشت گاو تهیه میشود و پیازِ کارملی ای که درونِ آن استفاده میکنند مزه اش را از غذاهای دیگر متمایز میسازد. معمولا این غذا با ورقه های نازک نون برشته شده و پنیر آب شده روی آن و پیازچه خورد شده سرو میشود. و برخی از آشپز ها برای غلیظ کردن سوپ آن از تخم مرغ یا آرد استفاده می کنند. گاهی اوقات برای طعمِ بهتر به آن نوعی نوشیدنی به نام برندی اضافه می کنند. و یکی از پیش غذاهای محبوب فرانسوی است.

  • استیک فریت

این غذای معروف فرانسوی در کل اروپا محبوبیت زیادی دارد و غذای ملی بلژیک و فرانسه شناخته میشود و اختراع هردو کشور است. معنای اصلی استیک فریت یعنی اینک و سیب زمینی سرخ شده که در گذشته برای استیک از گوشتِ کفل و امروزه از گوشت دنده استفاده میکنند.

  • راتاتوی

یکی از غذاهای فرانسوی گیاهی که در سطح جهان شناخته شده است راتاتوی می باشد. ترکیبات اصلی این غذا از گوجه فرنگی، کدوی سبز، بادمجان، هویج، فلفل، سیر، پیاز، ریحان، آویشن و دیگر گیاهان به دست می آید.

بیشتر بخوانید:   بهترین غذاهای گیاهی

بهترین غذاهای فرانسوی

کک او ون

این غذای خوشمزه که رنگ و رویی اشتها آور دارد از مرغ پخته شده با نوشیدنی، قارچ، گوشت قرمز نمک زده شده یا بیکن، پیاز، سیر و گاهی اوقات نوشیدنی برندی تهیه میشود. معمولا برای پخت این غذا از مرغ استفاده می کنند اما اگر میخواهید از گوشت های سفت تری استفاده کنید بهتر است غذا را با شعله ی کم بپزید تا به خوبی جا بیفتند. این غذا با نوشیدنی های مختلفی سرو میشود که در نقاط مختلف فرانسه باهم فرق دارند. در فرانسه این غذا جزو بهترین غذاها برای عروسی و مهمانی است.

  • جگر غاز

یکی از خوراک های پرطرفدار در اروپا و به خصوص در فرانسه جگر غاز است. این غذا به انواع مختلفی مثل سوخاری و خوراک همراه با سبزیجات طبخ میشود و غذایی گران شناخته میشود.

  • حلزون تفت داده شده

یکی از غذاهایی که مخصوص جشن ها و کریسمس های فرانسوی است حلزون تفت داده شده است. برای تهیه این غذا حلزون خوراکی را در کره و سیر میپزند و با جعفری ریز شده، کره و سیر تازه سسی درست می کنند که در داخلِ پوسته ی حلزون سرو میشود و طعم آن را بهتر از قبل می کند.

  • کسوله

این غذای آسان و لوبیایی به آرامی با گوشتِ اردک پخته میشود. سرچشمه این غذا از روستایی در جنوب فرانسه می آید و اسمِ این غذا از دیگی سنتی گرفته شده که در آن این غذا را میپزند. کسوله یک وعده ی غذایی مقوی و سالم است که در فصل های سرد طرفدار بیشتری دارد. برای تهیه این غذا میتوانید به جای گوشت اردک از سوسیس، گوشت غاز، گوشت گوسفند یا هرنوع گوشت دیگری که میخواهید استفاده کنید.

  • بف بورگینیون

یکی از غذاهای سنتی فرانسوی که در سطح بی المللی شناخته شده است بی شک این غذاست. این خوراکِ دلچسب از گوشت گاو، آب گوشت چاشنی دار شده با سیر، پیازهای نگینی، سبزی تازه به خصوص جعفری و قارج تهیه میشود. این غذا هرساله در جشنِ ماه اوت در منطقه بورگاندی سرو میشود.

  • فلامیش

یکی از غذاهای شمال فرانسه که در نزدیکی مرز بلژیک است فلامیش نام دارد، این کلمه در زبان فلاندر ها به معنای کیک است که توصیفِ درستی از ظاهر این غذا به حساب می رود. ظاهر فلامیش شبیه پیتزا است که لایه ی روییش شیرین است و با مغز پنیر و سبزیجات پخته میشود. اگر به سبکِ سنتی پخته شود تره فرنگی و خامه دارد و در جنوب فرانسه متفاوت است و با ماهی آنچو، پیاز و زیتون پخته میشود.

بیشتر بخوانید:   بهترین غذاهای مرغ عشق

بهترین غذاهای فرانسوی

سالاد نیسواز

اصالت این سالاد فرانسوی به منطقه پروانس باز میگردد و میتوان از آن به عنوان یک وعده غذایی فرعی یا اصلی استفاده کرد. این سالادِ مفید از تن ماهی، تخم مرغ آبپز شده، گوجه فرنگی، لوبیای سبز، زیتون، ماهی کولی تهیه میشود و طعمی فوق العاده دارد. البته ممکن است دستورِ آن در جاهای مختلف متفاوت باشد.

خوراک های مشهور فرانسوی

غذاهای فرانسوی تنوع زیادی دارند که نمیشود آن ها را نادیده گرفت. بعضی از این خوراک های مشهور موارد زیر هستند.

  • فوندوی پنیر
  • ریلت
  • بویلاباس
  • گراتین دوفینوس
  • صدف چروک
  • استیک تاتار
  • خورش بیف بورگینیون

سخن پایانی

همانطور که دیدید، غذاهای فرانسوی ترکیبات لذیذی دارند که دهانِ شما را آب می اندازند و با وجودِ اینکه این به سلیقه ی شما مربوط میشود اما میشود گفت آشپزی های فرانسوی را میتوان یکی از بهترین غذاهای دنیا دانست. ترکیب سبک مدرن و سنتی این غذاها طرفدارانش را روز به روز بیشتر میکند. اگر به فرانسه سفر کردید، حتما این غذاهای خوشمزه را امتحان کنید.

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *