بهترین جاهای دیدنی تایلند

از آن جایی که تایلند یکی از کشور های محبوب در بین گردشگران است ما نیز تصمیم گرفتیم تا در این مقاله از معرفی بهترین مراکز تفریحی کی برتره بهترین جاهای دیدنی تایلند را به شما معرفی کنیم تا شما در زمان سفر به این کشور از اتلاف وقت خود صرفه جویی کنید. یکی از بزرگ ترین آبشار ها در دنیا که در این کشور دوست داشتنی وجود دارد آبشار تی لاو سو است؛ این ارتفاع این آبشار به ۳۰۰ متر می رسد و چیزی که این آبشار را منحصر به فرد کرده است این است که این آبشار در مجاورت اوم  پانگ است. اگر جز آن دسته افرادی هستید که به طبیعت علاقه ی زیادی دارید حتما به این آبشار بروید و از زیبایی آن لذت ببرید.

جزیره بونجزیره بون از بهترین جاهای دیدنی تایلند

جزیره بون در واقع یک بخش کوچک از پارک ملی جزایر سیمیلان است؛ برای رفتن به این جزیره باید از قایق استفاده کنید. بهترین و جذاب ترین بخش این جزیره منابع زیر آب آن است؛ اگر به جانوران آبزی علاقه دارید قطعا می توانید از حضور نادر ترین گونه های آبزی در زیر آب های این جزیره بون ببرید و یا این که در سواحل چشم نواز آن قدم بزنید و یا حمام آفتاب بگیرید.

دریاچه مصنوعی چیولان دریاچه مصنوعی چیو لان

شایان به ذکر است که یک جنگل انبوه به نام پارک ملی کائو سوک در جنوب این کشور قرار دارد و باید خدمتتان عرض کنیم که تنوع زیستی در این جنگل به اندازه ی تنوع در جنگل آمازون است و این جنگل یک دریاچه را نیز احاطه کرده است‌. علاوه بر این ها شما می توانید در این جنگل گونه های جانوری مختلفی مثل ببر، مار افعی، فیل و غیره را در این جنگل مشاهده کنید. مطمئن باشید که می توانید ساعات بی نظیری در این جنگل به همراه راهنمای سفر خود داشته باشید.

بیشتر بخوانید:   بهترین پارک های جنگلی تهران

کوه فوچی فاکوه فو چی فا

بکی دیگر از بهترین جاهای دیدنی تایلند کوه فو چی فا است. اگر مایل هستید به این کوه مقدس برسید باید حدود دو ساعت را رانندگی کنید؛ این کوه در نزدیکی مرز لائوس است که برای وارد شدن به آن باید از روستا های قبیله ای گذر کنید. این روستا ها دارای اقامتگاه و رستوران هستند و شما می توانید با خیال  راحت شب را در آن بگذرانید البته فاصله ی این روستا تا کوه چیز زیادی نیست و تنها ۷۵۰ متر راه است و برای رفتن به نوک قله نیز می توانید از وسایل محلی استفاده کنید. اگر  قصد دارید ار این کوه بی نظیر دیدن کنید ما به شما پیشنهاد می کنیم که حتما در هنگام طلوع آفتاب آن جا باشید تا بو صحنه ی نفس گیر از طلوع آفتاب و مه آن جا لذت ببرید.  یک رسم فوق العاده ای که اهالی این منطقه دارند این است که کودکان با لباس های محلی ترانه های محلی می خوانند.

پل سو تونگ پائه

قطعا زیبایی های این پل تنها نمی توان به خود پل اشاره کرد. مسیر هایی که این پل شما را به آن ها می رساند نیز فوق العاده است و قطعا ارزش یک بار دیدن را دارد.  بخش اعظمی از این زیبایی ها مدیون شالیزار های برنجی است که دور تا دور پل را احاطه کرده اند.

جاهای دیدنی تایلندساحل آئو کائو کوای

اگر قصد دارید از شلوغی ها فرار کنید و به یک جای خلوت و بکر پناه ببرید حتما نام این ساحل بی نظیر را  که بکی دیگر از بهترین جاهای دیدنی تایلند است در لیست مکان هایی که باید ببینید قرار دهید. این ساحل را با نام خلیج بوفالو نیز می شناسند. این ساحل نیز از دیگر ساحل های جزیره کوچک پایام به حساب می آید.

بیشتر بخوانید:   بهترین مکان های تفریحی تبریز

غار تام لوت

در اصل این غار متعلق به قبیله ای به نام قبیله لاوا است که در شمال تایلند است. این غار قدمت بسیار زیادی دارد و باستان شناسان نیز از این غار تابوت های قدیمی و ظروف کهنه ی بسیاری پیدا کرده اند. شما باید برای رسیدن به این غار با کمک قایق از رود خانه ی نام لانگ عبور کنید که دیدن مناظر فوق العاده ی آن مثل قنات ها، حفره های بزرگ، ساختار های استالاگمیت و اشتراکاتی خالی از لطف نیست  پس دور نام این غار را حتما با خودکار قرمز پر رنگ کنید تا مبادا آن را در این سفر فراموش کنید.

پارک طبیعت فیل ها

این پارک به حدی بین گردشگران محبوب بوده است که علاوه بر چیانگ مای در پوکت و کوه سامویی نیز شعبه دارد. این پارک خانه ی چند فیل بازیگوش و دوست داشتنی است که خیلی مورد استقبال عموم مردم قرار گرفته اند. افرادی متخصص در این پارک هستند تا به شما آموزش دهند چگونه با این فیل ها رفتار کنید و با آن ها بازی کنید و از بازی و غذا خوردن آن ها لذت ببرید.

پارک تاریخی تایلندپارک تاریخی آیوتایا

قطعا اگر روز ها درباره ی بهترین جاهای دیدنی تایلند با یک دیگر صحبت کنیم باز هم یک مکان از قلم می افتد اما به هیچ وجه نمی توان از این پارک تاریخی که قدمت ساخت سازه های آن به ۱۵۰ سال می رسد گذشت. خیلی از این سازه ها از چوب بودند که متاسفانه به خاطر آتش سوزی خراب سده اند و امروزه تنها سازه های سنگی پا برجا مانده اند البته تمامی این سازه ها در سال ۱۹۹۱ به ثبت میراث جهانی رسیده اند.

بیشتر بخوانید:   بهترین موزه های تهران

خلیج ریلی

در این کشور ۴ ساحل مهم‌ وجود دارد که یکی از محبوب ترین آن ها ساحل پرا نانگ است که یک باریکه ی شنی برای تمامی گردشگران دارد.‌ علاوه بر این ها یک تالاب محشر دارد که می توانید با پای پیاده نیز از آن دیدن کنید و از طبیعت بی نظیر آن شگفت زده شوید.

استادیوم بوکس نیو لومپینیاستادیوم بوکس نیو لومپینی

قطعا می دانید که نام ورزش ملی این کشور موی تای است؛ شما با سفر به تایلند نیز می توانید به استادیوم مخصوص این ورزش بروید و هیجان تماشای نزدیک این ورزش را تجربه کنید. علاوه بر این ها می توانیم به مکان های زیر برای سفر به تایلند اشاره کنیم.

  • بازار های شناور بانکوک
  • خلیج مایا
  • معبد آرون
  • آبشار اراوان
  • پارک ملی خائو یای
  • رودخانه چائو پرایا
  • خیابان خائوسان
  • خلیج ریلی
  • و غیره

 

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *