بهترین جاهای دیدنی تفلیس

پیدا کردن بعضی بخش های مختلف تفلیس مثل جواهر فروشی ها، لوازم تزئینی و یادگاری های شوروی کار بسیار راحتی است اما خب پیدا کردن دیگر جاهای دیدنی ممکن است بیش تر وقتتان را بگیرد به همین دلیل ما در این مقاله بهترین جاهای دیدنی تفلیس را به شما معرفی می کنیم پس برای پیدا کردن بهترین ها با ما همراه باشید.

لازم به ذکر است که بیش تر بیش تر مراکز دولتی و غیر دولتی تفلیس داخل خیابان روستاولی است ‌ . اکر به دنبال کافه و رستوران های عالی هستید این خیابان دقیقا همان چیزی است که می خواهید  . علاوه بر این می توانید در این خیابان مراکز مهمی مثل پارلمان گرجستان،  کلیسای کاشوتی، موزه مردمی، آکادمی تئاتر و غیره را تماشا کنید.

پل صلح تفلیس

یکی از بهترین جاهای دیدنی تفلیس پل صلح است که در ۱۵۰ متری رود کر است.   چراغ های این پل کمی قبل از غروب آفتاب روشن می شود  و یک انعکاس عالی روی آب ایجاد می کند و قطعا می توانید منظره ی زیبایی را تماشا کنید . این پل به خاطر جنس فولاد و شیشه ای که دارد و می تواند محل فوق العاده ای برای قدم زدن عاشقانه باشد و از رقص آب و پخش موسیقی در این مکان لذت ببرید.

بهترین جاهای دیدنی تفلیس

برج ساعت تفلیس

یکی از شاخص ترین مکان ها و  بهترین جاهای دیدنی تفلیس که نظر افراد زیادی را به خود جلب کرده است همین ساعت است ؛ ساخت این ساعت به قدری عجیب و جذاب است که به دل همه ی افراد خاص پسند می نشیند و افراد زیادی را به یاد قصه های والت دیزنی می اندازد.  چندین سال پیش ریزوگابریازده یک فرد نمایش نامه نویس و عروسک گردان ایت ساعت را طراحی کرد و حالا هر روز راس ساعت   ۱۲ یک فرشته از ساعت بیرون می آید و با چکش خود به زنگ ضربه می زند  البته ساعت ۷ نیز می توانید این زنگ را بشنوید  .

بیشتر بخوانید:   بهترین مکان های تفریحی چالوس

مجسمه مادر یا کارتلیس ددا

از دیگر بهترین جاهای دیدنی تفلیس می توانیم به مجسمه مادر اشاره کنیم؛ این مجسمه به گونه ای نماد تفلیس است مثل برج ساعتی که برای لندن و یا برج ایفلی که برای پاریس نماد است. برای پیدا کردن این مجسمه اصلا لازم نیست کار سختی کنید شما هر کجا از تفلیس که بمانید این مجسمه را خواهید دید. شایان به ذکر است که این مجسمه ۲۰ متر است که روی تپه ای به نام سولالاکی است . اگر بخواهیم بیش تر این مجسمه را شرح دهیم باید اضافه کنیم که در دست راست این مجسمه شمشیری به معنای تهدید دشمنان و سلحشوری است و در دست چپ خود نیز کاسه ای برای خوش آمد گویی دارد .

کلیسای جامع تثلیث

به جرات می توان گفت که یکی از با شکوه ترین بناها در گرجستان کلیسای جامع تثلیث یا همان سامبا است. این کلیسا جز بزرگ ترین و مرتفع ترین کلیسا های دنیا است که قطعا با مراجعه به آن می توانید از سنگ های مرمر به کار رفته در آن،  نقاشی های آن و دیگر تزئینات آن لذت ببرید و چندین ساعت به نقاشی های آن نگاه کنید و از آن ها لذت ببرید.

آتشگاه تفلیس

از دیگر اماکن مهم و شناخته شده ی شهر تفلیس می توانیم به آتشگاه اشاره کنیم؛ این آتشگاه در یک محله ی قدیمی و جالب است بدانید که قدمت آن به قرن پنجم تا هفتم باز می گردد و به دین زرتشت باز می گردد ساید در نگاه اول این آتشگاه تنها یک اتاق  ساده ی آجری به چشم بیاید اما خب اگر از سمت راست پله ها بالا بروید متوجه ی عظمت و شکوه آتشگاه خواهید شد.

بیشتر بخوانید:   بهترین جاهای دیدنی ایروان ارمنستان

محله ی حمام

این بخش از شهر تفلیس آب گرم کن های طبیعی دارد  و یک بافت قدیمی به این محله بخشیده است که خیلی هم مورد توجه گردشگران قرار می گیرد.  اگر مایل هستید یک ماساژ عالی بگیرید و یا این که از آب گرم استفاده کنید و یا این که در سونا بمانید حتما به این محله یک سر بزنید.  معماری این حمام ها کاملا شرقی کلاسیک است ، می توانید از قبل عکس این حمام ها را در اینترنت چک کنید تا سقف های گنبدی شکل را ببینید.

بهترین جاهای دیدنی تفلیس

قلعه ناریکالا

این طبیعی است که در یک کشور غریب مخصوصا در هنگام غروب احساس غربت کنید، اگر در تفلیس نیز احساس غربت کردید حتما یک سر به قلعه ناریکالا بزنید. این قلعه را ساسانیان در  قرن چهارم ساخته اند تا از آن به عنوان مرز استفاده کنند ‌ . بر ای رفتن به این قلعه ابتدا به کوه متاتسمیندا بروید پس اگر فردی سالمند یا کودک به همراه دارید بهتر است آن ها را جای امنی بگذارید و یا این که اجازه دهید در هتل بمانند.  البته بهترین جاهای دیدنی تفلیس هم چنان باقی است پس با ما همراه باشید .

پارک های آبی تفلیس

قطعا نمی توان از پارک های آبی تفلیس که جز بهترین مراکز تفریحی این شهر هستند چشم پوشی کرد ؛ یکی از این پارک ها، پارک آبی جینو پارادایس است که حدود ۵ کیلومتر از مرکز شهر فاصله دارد و در آن جایگاه ویژه کودکان،  مرکز سلامت،  باشگاه،  فودکورت  باشگاه و غیره دارد که افراد در تمام سنین می توانند در آن بازی کنند و لذت ببرند‌ .

بیشتر بخوانید:   بهترین کاخ های تهران برای بازدید

آکوا پارک تفلیس نیز از دیگر پارک آبی محبوب در کل گرجستان است که خارج از شهر است اما با مترو به راحتی می توانید به این پارک آبی بروید و علاوه بر سرسره ها و امکانات  دیگری  مثل جکوزی، رود خانه مصنوعی  ، کافه ، رستوران ،آکوا مصنوعی  و غیره دارد .

پارک آبی متاتسمیندا نیز از آن دسته پارک هایی است که برای کودکان طراحی شده است و کودکان می توانند ساعات خوشی را در این پارک داشته باشند.  لازم است بدانید که اطراف این پارک آبی کافه ها و رستوران هایی وجود دارد که غذا های محلی گرجستانی سرو می کنند و شما می توانید از  این غذا ها لذت ببرید.

راستی  اگر قصد سفر به مالدیو را دارید ما بهترین جزایر مالدیو برای سفر را در مقاله ای بطور کامل خدمتتان معرفی کرده ایم.

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *