بهترین جاهای دیدنی لواسان تهران

لازم به ذکر است که لواسان یکی از مناطق ییلاقی در نزدیکی تهران است که در شرق تهران بزرگ قرار دارد و به یک جای لوکس و لاکچری ویکی از بهترین های تهران تبدیل شده است.  اگر مایل هستید بیش تر با بهترین جاهای دیدنی لواسان تهران آشنا شوید ما را تا پایان این مقاله همراهی کنید.

غار موزه وزیری

غار موزه وزیری یکی از این جاها است که حتما باید به آن جا سر بزنید.تنها کافی است دو ساعت وقت بگذارید تا این جای زیبا و منحصر به فرد را تماشا کنید؛ لازم است بدانید که دکتر وزیری این موزه را ساخته است . او ۶ سال تمام وقت و سرمایه ی خود را در این کار گذاشت تا از دل کوه یک غار اختصاصی درآورد.  شما در این موزه می توانید انواع مجسمه و وسیله های دست ساز را ببینید و از کارگاه خود دکتر نیز دیدن کنید . علاوه بر این ها اگر به کار سفالگری علاقه دارید نیز می توانید به این موزه بروید و در کنار استاد این حرفه را یاد بگیرید.

حمام سبو کوچک

حمام سبو نیز یکی از بهترین جاهای دیدنی لواسان تهران محسوب می شود زیرا در دوران جنگ این منطقه بیش ترین شهید را به کشور تقدیم کرده است.  البته باید به این نکته اشاره کنیم که قبل از سال ۵۰ سبو یک محله ی کوچک از لواسان بوده است تا این که بعد ها لواسان به شهر تبدیل می شود و سبو کوچک نیز به بک منطقه از آن مبدل می شود.  علاوه بر این ها باید اضافه کنیم که اگر به آثار تاریخی علاقه دارید می توانید از حمام سبو کوچک دیدن کنید زیرا این حمام از دوران قاجار به یادگار مانده است و در سال ۸۲ نیز به ثبت رسیده است.

بیشتر بخوانید:   بهترین جاهای دیدنی ایروان ارمنستان

بهترین جاهای دیدنی لواسان تهران

روستای افجه تهران

یکی از دل انگیز ترین و بهترین جاهای دیدنی لواسان روستای افجه است؛ این روستای سر سبز و خنک دور از شلوغی و هیاهو های تهران است و قطعا می تواند پاتوق خوبی برای شما و خانواده تان باشد. این روستا دشتی به نام دشت هویج دارد که یکی از بهترین جاهای این روستا به حساب می آید. این دشت در فاصله ۲۴۰۰ متری از سطح دریا است و همین امر موجب شده است که این روستا یک هوای خنک و عالی داشته باشد ‌.

شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید که دشت هویج در دوران صفویه یک شکارگاه برای شاهان بوده است و در دوران قاجار نیز شاهانی هم چون ناصر الدین شاه برای شکار از این جا استفاده می کرده است . زیبایی های این روستا به همین چند مورد ختم نمی شود اگر اهل کوهنوردی باشید قطعا بازدید از این روستا می تواند بهترین انتخاب باشد.

شما می توانید از جاهایی مثل مهرچال، ساکا، آتشکد و قله های خچال دیدن کنید و از تماشای آن ها لذت ببرید.  چنان چه به دنبال جاهای تفریحی طبیعی و زیبا هستید می توانید از آبشار پسچویک دیدن کنید .

قلعه ی باغ دره

از دیگر جاهای که هنگام رفتن به لواسان حتما باید به آن سر بزنید می توانیم به قلعه باستانی باغ دره اشاره کنیم.  برای رفتن به این باغ باید وارد بلوار امام خمینی شوید و سپس با کمک تابلو ها به محله ی ناران بروید  به جرات می توان گفت که این محله یکی از زیبا ترین محله های لواسان است . قلعه باغ دره در زمان هخامنشیان ساخته شده است و زمان ساسانیان نیز تغییراتی روی آن اعمال شده است و امروزه به یکی از پر جاذبه ترین مکان های لواسان تبدیل شده است.

بیشتر بخوانید:   بهترین جاهای دیدنی دبی

سد لتیان

قطعا نی دانید که یکی از مهم ترین سد هایی که آب آشامیدنی تهران را تامین می کند سد لتیان است. این سد قبل از انقلاب فرحناز نام داشت اما بعد از انقلاب نام او عوض شد . علت این نام گذاری روستای لتیان بود که در زمان احداث این سد زیر آب فرو رفت . این سد در جنوب لواسان است و بهترین پارک های جنگلی تهران که در اطراف آن وجود دارند زیبایی آن را چندین برابر کرده اند. اگر به ماهیگیری علاقه دارید قطعا این سد می تواند گزینه ی خوبی برای تفریح در لواسان باشد.

آبشار ناران

آبشار ناران در شمال محله ناران و در نزدیکی روستای کند علیا وجود دارد و یکی از بهترین جاهای دیدنی لواسان است . این آبشار حدود ۱۵ متر ارتفاع دارد و از آن جایی که حدود ۲۲۸۶ متر از سطح دریا فاصله دارد توانسته است یک نمای بی نظیر و آب هوایی فوق العاده ایجاد کند .

باید خدمتتان عرض کنیم که اکثر زمین های این منطقه را سرمایه گذاران خریداری کرده اند و شما می توانید از راه شرقی آبشار وارد شوید و از آبشار دیدن کنید.  شما می توانید در کنار بازدید از این آبشار از روستای کند علیا و هم چنین آبشار کفترلو دیدن کنید البته به هیچ عنوان نمی توان از کنار جاهای با ارزشی مثل قلعه پیرزن ، تپه های گوشواره و جوهک گذر کرد.

بهترین جاهای دیدنی لواسان تهران

غار هملون

اگر قرار است از رفتن به لواسان نهایت استفاده را ببرید ما رفتن به این غار را که یکی از بهترین جاهای دیدنی لواسان است نیز به شما پیشنهاد می کنیم . این باغ در واقع از دو باغ کوچک و بزرگ تشکیل شده است که برای بازدید از آن ابتدا باید وارد غار کوچک شوید.  دهانه ی این غار حدود یک متر است و ارتفاع خود غار نیز ۵۰ متر است . نکته ی خیلی جالبی که درباره ی این غار وجود دارد این است که قسمت ورودی این باغ چارچوب آهنی قرار دارد که به صد ها سال پیش بر می گردد.

بیشتر بخوانید:   بهترین مکان های تفریحی قشم

بعد از این غار به غار بزرگ یا همان هملون بزرگ می رسید که از غار قبلی بزرگ تر است و خوشبختانه به خاطر مدرسه ی یخ نوردی که نزدیکی غار است یک مسیر هموار و خوب برای رفتن به غار ساخته شده است. البته که جاهای دیدنی لواسان به همین چند مورد ختم نمی شود و شما می توانید به جاهای دیدنی زیر نیز سر بزنید.

  • تپه حصارک لواسان
  • غار خمیره تهران
  • کاروانسرای دو برار
  • روستای برگ جهان
  • کند علیا
  • حمام راحت آباد
  • امامزاده عبدالله جائیچ
  • امامزاده فضل علی
  • رستوران هایی مثل مهر میترا ، فریکادل لواسان ، بلادو سالاد

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *