بهترین جاهای دیدنی مارماریس

لازم به ذکر است که مارماریس واقع در جنوب غربی ترکیه است که در کنار رشته کوه های بلند و دریا است. به جرات می توان گفت که مارماریس یکی از منحصر به فرد ترین و زیبا ترین شهر ها ایت است که افراد زیادی سالانه به آن جا می روند و ار طبیعت بکر این شهر لذت می برند. اگر قرار است برای گذراندن تعطیلات به مارماریس بروید به همین دلیل به دنبال بهترین جاهای دیدنی مارماریس هستید این مقاله را به هیچ عنوان از دست ندهید.

سواحل مارماریس

قطعا برای شما نیز این اتفاق افتاده است زمانی که برای تفریح به یک شهر جدید رفته اید بیشتر وقتتان صرف پیدا کردن جاهای تفریحی شده باشد به همین دلیل ما نام تعدادی از جاهای دیدنی مارماریس را برای شما آورده ایم. اولین و چشم نواز ترین جای دیدنی مارماریس سواحل عالی آن است. سواحل معرکه ی این شهر تا ایسملر ادامه دارد. شما می توانید از دیدن این سواحل لذت ببرید و از رستوران های ساحلی آن غذا های محلی شهر را امتحان کنید.

ساحل دالیان دالیان

دالیان از دیگر امکان تفریحی مارماریس محسوب می شود که در سراسر جهان معروف است و افراد زیادی از سر تا سر دنیا برای تماشای آن به ترکیه می آیند. از جاهای دیدنی این شهر می توانیم به حمام گل، ساحل ایزتوزو، شهر باستانی کائونوس، رودخانه دالیان و غیره اشاره کنیم. دالیان از آن دسته جاهایی است که حداقل به سه روز زمان نیاز دارید تا آن را بگردید  باید خدمتتان عرض کنیم که دالیان واقع در ۸۰ کیلومتری جنوب شرقی مارماریس است و شما می توانید از دو راه به آن جا بروید.

  1. کشتی
  2. اتوبوس
بیشتر بخوانید:   بهترین جاهای دیدنی تایلند

قطعا یکی از بهترین انتخاب ها برای رفتن به دالیان است؛ اگر قصد دارید از این سفر نهایت لذت را ببرید با کشتی بروید تا در طی این سفر نیز از آب های شفاف لذت ببرید و حمام آفتاب بگیرید اما اگر قصد دارید  در هزینه های سفر خود صرفه جویی کنید اتوبوس انتخاب منطقی تری است. این اتوبوس ها روزانه ۷ صبح به دالیان می روند و یک راهنما نیز آن جا است تا تمام مناطق گردشگری و تفریحی را برای شما توضیح دهد.

سواحل ایچملرتفرجگاه ایچملر

در زمان استراحت هیچ جایی مثل یک جای دنج و آرام نیست؛ تصور کنید که از تمام روز را در بازار گشته اید و تنها به دنبال جایی برای استراحت می گردید که در  آن حمام آفتاب بگیرید و یا این که از ماساژ های حرفه ای لذت ببرید ما تفرجگاه ایچملر را به شما پیشنهاد می کنیم. البته شما در این مکان فوق العاده می توانید آفرود سواری کنید، خرید کنید و یا حتی آب بازی کنید و از آن لذت ببرید. این تفرجگاه دارای تفریحات گوناگونی مثل جت ایکی، قایق سواری، کافه های شبانه و غیره است و می تواند به شما کمک کند تا لحظات  فوق العاده ای برای خود و عزیزانتان رقم بزنید. شایان به ذکر است که این امر واقع در ۸ کیلومتری از جنوب غرب مارماریس است و اگر در جنوب و حتی مرکز این شهر هستید حتما به این تفرجگاه سر بزنید.

جزیره کلئوپاترا

جزیره کلئوپاترا

به جرات می توان گفت که جزیره کلئوپاترا یکی از بهترین جاهای دیدنی مارماریس است و علت این محبوبیت داشتن ساحل با شن های طلایی است. در این ساحل می توانید از نقاشی خدا روی زمین لذت ببرید ، حمام آفتاب بگیرید، شنا کنید و در جنگل های زیبا قدم بزنید و چنان چه از دیدن امکان تاریخی لذت می برید حتما یک سری به بقایای شهر سدیر بزنید. رفتن به این جزیره این گونه است که شما باید از یک روستای زیبا گذر کنید تا به بندر کاملیک برسید  و بعد با لنج به آن جا بروید.

بیشتر بخوانید:   بهترین پارک های جنگلی تهران

ساحل بهشتساحل بهشت

اگر قصد دارید از این سفر نهایت لذت را ببرید حتما به سه نقطه ی گونوسک، ساحل بهشت و تنگه  فیت سر بزنید. این سه نقطه استثنایی در ۸ کیلومتری شهر مارماریس است و می تواند بهترین جا برای تعطیلات تابستانی باشد. اگر هم چنان به دنبال بهترین جاهای دیدنی مارماریس هستید یک نگاهی به عکس های کیزکومو در اورهانیه بیندازید  این ساحل ۶۰۰ متری  در ۲۷ کیلو متری مارماریس است. یک ساحل یک نوار ماسه ای دارد که موجب شده است علاوه بر نشستن در کنار ساحل بین آب ها قدم بزنید و از آرامش بی نظیر ساحل لذت ببرید. علاوه بر این ها می توانید سوار قایق های مارتی مارینا شوید و به دل دریا بزنید و بعد از آن به رستوران های محلی بروید و یک روز فوق العاده داشته باشید.

دهکده تورگوتدهکده تورگوت

این دهکده یک حال و هوای فوق العاده دارد و قطعا از قدم زدن در کوچه های آن سیر نمی شوید. اگر به دنبال حال و هوای روستایی هستید دهکده تورگوت را امتحان کنید. این روستا کلوپ های قایق های بادبانی،کافه های بیشمار، آبشار و قلعه  و شهر باستانی هیگاسوس  را دارد و می تواند روز ها برای شما یک مکان دیدنی باشد و از بودن در آن لذت ببرید. تورگوت واقع در ۳۱ کیلومتری مارماریس است؛ برای رفع به این دهکده باید به روستای بییر رد شوید. البته از کنار روستای بییر نیز نمی توان به سادگی گذشت.

روستای بییر

این روستا در ۲۴ کیلومتری جنوب غربی مارماریس است. این روستا پر از مساجد قدیمی و بقایای تاریخی سیرنا است اما مسئله ی خیلی شگفت انگیزی که در این روستا وجود دارد این است که یک درخت ۲۳۰۰ ساله به نام درخت هواپیما در آن است که خود روستا روی آن بنا شده است. اگر از شلوغی ها و دود و دم فرار می کنید قطعا این روستا نی تواند گزینه ی خوبی برای ریلکس کردن باشد.

بیشتر بخوانید:   بهترین مکان های تفریحی جهان

ما در این مقاله تلاش کردیم تا شما را با جاهای دیدنی مارماریس آشنا کنیم شما می توانید با توجه به سلیقه خود و هم جنین بودجه ای که در اختیار  دارید به این جاها سر بزنید و اوقات خوشی را در هر کدام از آن ها بگذرانید. همچنین اگر به دنبال جایی برای ماندن در ترکیه با بهترین امکانات هستید مطلب بهترین هتل های ترکیه را به شما معرفی میکنیم.

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *