بهترین غذاهای ایرانی

ما امروز آمده ایم تا بهترین غذاهای ایرانی را به شما معرفی کنیم که اگر مایل هستید خوشمزه ترین غذاهای ایرانی  را در یک قاب داشته باشید این مقاله را از دست ندهید. البته باید به این موضوع نیز اشاره کنیم که شما می توانید بهترین رستوران های غذای ایرانی را در سایت کی برتره پیدا کنید و لذیذ ترین غذا ها را تست کنید.

کباب کوبیده

به جرات می توان گفت کوبیده  یکی از لذیذ ترین ، خوش مزه ترین و بهترین غذاهای ایرانی  است . شما هیچ فردی را در ایران پیدا نمی کنید که عاشق کباب کوبیده نباشد و با آوردن نام آن شکمش سر و صدا نکند. لازم به ذکر است که کوبیده  جز آن دسته غذا هایی است که در جشن ها و میهمانی ها سرو می شود و یک غذای مجلسی محسوب می شود. شما می توانید کوبیده را با برنج و یا حتی با نان نیز سرو کنید اما در هر صورت یادتان باشد که با سبزی و دوغ می توانید یک ترکیب بی نظیر را امتحان کنید.

مرصع پلو

شایان به ذکر است که در لیست بهترین غذاهای ایرانی مرصع پلو دارای جایگاه خاصی است . شما می توانید برای میهمان های خود از این غذای فوق العاده کمک بگیرید و لذیذ ترین و زیبا ترین غذا را روی میزتان بگذارید. برای تهیه ی این غذا به گوشت قرمز ، گوشت مرغ، زرشک، خلال پسته ، خلال بادام و غیره نیاز دارید.

بهترین غذاهای ایرانی

قورمه سبزی

اگر قصد دارید با درست کردن غذا دل فردی را به دست آورید بدون شک آن غذا قورمه سبزی است. یکی دیگر از اصیل ترین و بهترین غذاهای ایرانی خورش سبزی است که همه ی ایرانی ها عاشق آن هستند و شما هیچ کسی را پیدا نمی کنید که دست رد به سینه ی قورمه سبزی بزند. تهیه ی این خورش  بهشتی کار خیلی سختی نیست و شما تنها باید از فوت و فن آن را یاد بگیرید و کمی در درست کردن آن صبور باشید تا خورش به خوبی جا بیفتد.

بیشتر بخوانید:   بهترین غذاهای همدان

خورش فسنجان

این خورش شمالی است و یکی از محبوب ترین غذا های ایرانی به حساب می آید و هر چه روغن روی خورش بیش تر باشد قطعا طرفدار های بیش تری خواهد داشت.  اگر برای شام میهمان دارید قطعا خورش فسنجان می تواند یک انتخاب عالی باشد زیرا این خورش در کنار طعم بی نظیری که دارد طرز تهیه ی خیلی آسانی دارد و شما با کم ترین تجربه نیز می توانید آن را تهیه کنید.

ته چین مرغ

زعفران یکی از محبوب ترین چاشنی های دنیا است که خوشبختانه در ایران به وفور یافت می شود و باعث تهیه ی غذای بی نظیری هم‌ چون ته چین شده است. البته به قول دوست زعفران کار من در تهیه ی ته چین مرغ نباید  در ریختن زعفران خسیس باشید و باید زعفران زیادی استفاده کنید تا غذایتان خوش طعم تر شود.  علاوه بر این بهتر است که حتما از ماست چکیده استفاده کنید تا یک ته چین عالی داشته باشید.

باقالی پلو با گردن یا ماهیچه

اگر در منوی یک رستوران به دنبال لذیذ ترین و بهترین غذا بودید و چشمتان به باقالی پلو با ماهیچه خورد در انتخاب آن تردید نکنید و خیلی فوری آن را سفارش دهید البته شما می توانید این غذای محشر را نیز برای میهمان های خود درست کنید.  تهیه ی باقالی پلو خیلی هم سخت نیست و شما تنها باید بوی گوشت را به خوبی بگیرید و اجازه دهید گوشت به خوبی بپزد تا زمانی که آن را در دهان می گذارید مزه ی فوق العاده ی آن شما را مدهوش کند.

بیشتر بخوانید:   بهترین غذاهای کره ای

زرشک پلو با مرغ

زرشک پلو با مرغ نیز یکی دیگر از غذا های رسمی است که برای دورهمی  ها و میهمانی ها می تواند یک انتخاب خوب باشد .اگر بتوانید بوی بد مرغ را به خوبی بگیرید و کمی برای تزیین غذایتان زمان بگذارید قطعا می توانید به خوبی از میهمان هایتان پذیرایی کنید  .

بهترین غذاهای ایرانی

کوفته تبریزی

قطعا اگر یادی از کوفته تبریزی نکنیم در  حق این غذای عالی کم لطفی کرده ایم.  این غذای ی خوش مزه به شهر ترک زبان تبریز باز می گردد. مواد مقوی و ساده ای در این غذا استفاده می شوند که در کنار یک دیگر یک طعم عالی ایجاد می کنند. باید خدمتتان عرض کنیم که خانم های با سلیقه نیز معمولا وسط کوفته هایشان یک سوپرایز دارند. اگر گیاه خوار هستید می توانید به جای گوشت از سویا استفاده کنید و از طعم آن لذت ببرید.

خورش قیمه

یکی از غذا های اصلی ایرانی که معمولا با نام غذا نذری نیز شناخته می شود قیمه است که طرفدار های زیادی دارد و افراد زیادی آن را به هر غذایی ترجیح می دهند.  اگر مایل هستید قیمه ای شبیه به قیمه نذری درست کنید باید مقداری زنجبیل، چوب دارچین ، تعدادی هل و مقداری گلاب را روی شعله بگذارید و سپس ده دقیقه ی آخر  به همراه مقداری زعفران دم کرده به خورش قیمه خود اضافه کنید و از عطر و بوی خورش خود لذت ببرید.

آبگوشت

قطعا نمی توان در لیست بهترین غذاهای ایرانی نام آبگوشت را نیاورد. اگر آخر هفته یک دورهمی صمیمانه دارید حتما آبگوشت بار بگذارید و به همراه سبزی،  پیاز و دوغ میل کنید.  اگر مایل هستید گوشت کوبیده ی خوش مزه تری داشته باشید می توانید مقداری گندم به نخود و لوبیا ی خود اضافه کنید.

بیشتر بخوانید:   بهترین غذاهای ایتالیا

خورش بامیه

بامیه یکی از محبوب ترین سبزیجات است که در فصل تابستان به وفور یافت می شود که با کمک آن می توانید یک خورش عالی بپزید.  این خورش معمولا با گوشت قرمز تهیه می شود.  بهتر است برای تهیه ی خورش بامیه از بامیه های کوچک استفاده کنید تا ظاهر زیبایی به خورش خود ببخشید.

خورش کنگر

شما می توانید در اواخر تابستان و حتی اوایل زمستان نیز می توانید آن را تهیه کنید. برای تهیه ی این خورش لذیذ می توانید از مقداری نعناع و جعفری استفاده کنید و طعم خورش خود را بهتر کنید. در بهترین غذاهای کره ای نیز از سبزیجات مختلف و معطر و تازه استفاده میشود که شما می توانید لیستی از انها را در مقاله مذکور ببینید.

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *