بهترین غذاهای تایلند

اکثر افرادی که اهل گشت‌وگذار  گذار به کشور‌های مختلف‌،می‌باشند هنگام بازگشت از سفر شروع به تعریف و تمجید از غذاهایشان می‌کنند  و از آنجاکه بیان کننده‌ی فرهنگ و تاریخ آن‌ کشور می‌باشد. نماینده‌ی خوبی برای جذب توریست‌ها در سراسر جهان است.

بهترین غذا‌های تایلند از تنوع بی‌شماری برخورداند برخلاف آنچه که دیده اید یا شنیده‌اید،و قطعا به گونه‌ای اند که بعد از سفر حتما دلتنگ‌ آنها خواهید شد.

تایلند کجاست؟

تایلند کشوری در شبه جزیره هند و چین است؛ که دوبخش شمالی و جنوبی دارد و به یک اندازه جذاب و دیدنی و خواستنی ازنظر تنوع و طعم غذا می‌باشند

بخش شمالی:چیانگ مایی،پایی…

بخش جنوبی:کو ساموئل،فوکه و…

پس مارا تا انتهای مقاله همراهی کنید تا شمارا با بهترین غذا‌های تایلند با طعم‌های بکر و بی‌نظیرشان، آشنا کنیم.

  • سوپ نارگیل بامرغ:

این غذا برای افرادی که ضاعقه‌ای تند و شیرین دارند بسیار مناسب است چراکه از موادی همچون زنجبیل تازه،فلفل قرمز کبابی،موسیر میکس شده،ساقه‌های برگ لیمو تازه همچنین کتف مرغ همراه چاشنی نارگیل که طعمی تند نیز در خود دارد سرو می‌شود.

  • ریحان و گوشت خوک خورد شده:

ازموادی همچون ؛گوشت خوک تازه،لوبیای سبز،فلفل قرمز تند،برگ‌های ریحان،سس سویا که این غذا را می‌توان همراه مقدار کمی شکرو روغن زیتون مصرف کرد.

بهترین غذاهای تایلند

سوسیس تایلندی:

که مخلوطی از دونوع سوسیس با نام های ایسان و مخصوص تایلند شمالی تهیه می‌شود. ایسان با گوشت قرمز فرآوری شده و همچنین در مواد آن برنج تخمیر شده نیز استفاده نموده اند اما سوسیس مخصوص از سبزیجات و ادویه‌جات مخصوص خودشان  که همراه با لیمو و کفیر طعم دار شده است.

  • لارب و نام توک:

این نوع غذای لذید و خوشمزه که عطر فوق‌العاده‌ای نیز دارد از گوشت خورد شده،نام توک که گوشتی است کباب شده اما تکه تکه شده،که با سسی مخصوص که طعمش را لذیذتر می‌کند سرو می‌شود

بیشتر بخوانید:   بهترین غذاها برای عروسی

سسی که از  آب لیموی طبیعی،ماهی،ادویه جاتی مخصوص و گیاهان معطری چون آویشن نعنا شوید و … که این نوع غذای خوشمزه با برنج شفته شده سرو می‌شود.

  • کائنگ لیانگ:

نوعی سوپ سبزیجات،که با آب مرغ،ذرت،کدو تنبل،قارچ و یایز سبزیجات خوشمزه تهیه می‌شود به صورت آب‌پز شده.

گاهی این نوع سوپ طبق منطقه‌ای که در آن سرو می‌شوداز سس ماهی یا سس سویا به عنوان چاشنی در آن استفاده می‌شود.این سوپ خوشمزه یکی از بهترین غذاها برای وجترین است.

  • یکسو با مرغ:

نوعی غذای خوشمزه و متفاوت که با پاستا درست می‌شود،مقداری گوجه فرهنگی که به صورت رنده شده است،همراه پاستا پخته می شود در آن تکه های درشتی از مرغ گریل شده یا آب‌پز نیز دیده می‌شود.بسیاز خوشمزه و منحصر به‌فرد است می‌توان برای خوش‌طعم شدن آن نیز از هویج، نخود فرهنگی و همچنین کدو نیز در کنارش استفاده کرد

بهترین غذاهای تایلند

کائو سوی:

این نوع غذا بیشتر در شمال تایلند سرو می‌شود،بیشتر مربوط به منطقه‌ی چیانگ مایی داردو از موادی همچون شیره‌ی خالص نارگیل،خردل ،رشته فرنگی سرخ شده،گوشت و ادویه‌جاتی که ضاعقه‌ی گرم دارند همچون رازیانه و دارچین استفاده می‌شود.این نوع غذا را به افرادی که طبع سرد دارند پیشنهاد نمی‌کنیم.

  • کائو تام:

نوعی دیگر از سوپ‌های لذید تایلندی می‌باشد که سوپ برنج نام دارد.بیشتر حاوی برنج خورد شده یا پودر شده،زنجبیل رنده شده،کرفس،گوشت مرغ یا میگو آب‌پز شده یا تفت داده شده این نوع سوپ به راحتی هضم می‌شود و می‌توان آن را در وعده‌های صبحانه و یا حتی شام استفاده نمود.

  • سوپ نودل:

از غذاهای خیابانی بسیارخوشمزه ی تایلند می‌باشد.که دربین تایلندی‌ها از محبوبیت خاصی برخوردار است مواد تشکیل دهنده‌ی این نوع سوپ خوشمزه حاوی مرغ یا گوشت قرمز،رشته فرهنگی،برنج خورد شده ،نودل این سوپ لذید رو همراه چاشنی خوشمره‌ای از سس ماهی،پودر فلفل، شکر،آب،لیمو ترش سرو می‌شود.

  • لارب:

نوعی غذای تایلندی مخصوص روستاهای شمال شرقی  که حاوی گوشت چرخ کرده،پودر برنج و آب سبزیجات تازه،سس ماهی و برنج پخته شده که هم چسبناک و هم خوشمزه ترش می‌کند.

  • کرا پائو مو:

این غذای خوشمزه و بسیار محبوب نیز از گوشت قرمز،سس ماهی،صدف و شکر تهیه شده و همراه تخم‌مرغ آب‌پز یا نیمرو سرو می‌شود.

بیشتر بخوانید:   بهترین غذاهای آلمانی

بهترین غذاهای تایلند

گائنگ پد گای:

این نوع غذای متفاوت تایلندی نیز از سینه‌ی مرغ طعم دار شده با ادویه‌ی کاری،سیر و زنجبیل رنده شده که با شیره‌ی خامه‌ی نارگیل  کمی گوجه فرنگی و قارچ و بادمجان مخلوط و همراه برنج بخار پز شده سرو می‌کنند.

  • کوئو پد

این نوع غذا بسیار محبوب و لذید می‌باشد واز تنوع بالایی در پخت با انواع گوشت قرمز ،ماهی،خرچنگ،میگو و …  دارد که با برنج پیاز و سیر و تخم مرغ مخلوط بخار پز و سپس سرو می‌کنند.

  • گائنگ کیو وان گای:

اگر ضاعقه‌ی تند پسندی دارید این نوع غذا که از تندترین غذاهای تایلند می‌باشد را به شما پیشنهاد می‌کنیم. مخلوطی از ترشیجات،شیر نارگیل و صدف و ریحان مقداری ادویه  که با اضافه کردن بادمجان و سیب زمینی بخار پز شده و در آن از فلفل سبز تند و انواعی از گوشت مرغ یا ماهی استفاده می‌کنند.

  • مرد خائو تای:

این نوع غذا برنجی است که با آب مرغ تهیه می‌شود و طعمی بسیار لذید و خوش طعم دارد که آن را بعد از پخت که ظاهری چسبناک نیز به خود گرفته با آب مرغ یا گوشت  خود مرغ و سس قرمز تند مصرف می‌نمایند.

  • یام پلادوک فو:

نوعی سالاد ترش و شرین تایلندی است با طعمی بی‌نظیر که با یک بار امتحان کردن آن،مطمئنا از طرفداران پرو پاقرصش می‌شوید از موادی حاوی انبه سبز، قطعات کوچک و بزرگ ماهی سرخ شده سرو می‌شود.

  • مرغ سبز:

این نوع غذای خوشمزه  حاوی مرغ  شیره‌ی غلیظ شده‌ی نارگیل سس ماهی و خمیر کاری که بخار پز و پخته می‌شوند و همراه نخود پخته شده و برگ لیموی تازه فلفل و ریحان خشک شده یا تازه سرو می‌شود.

بیشتر بخوانید:   بهترین غذاها بعد زایمان

جمع‌بندی

حتما برای ایجاد تنوع و آشنایی بیشتر با ضاعقه و آداب و رسوم کشور‌ها ،سفر کنید و غذاهایشان را امتحان کنید؛مطمئنا کشف غذاهای جدید و چشیدن طعم‌‌های مختلف می‌تواند بسیار لذت بخش باشد.

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *