بهترین غذاهای رژیمی

چنان چه مدنی است قصد دارید که یک زندگی سالمی داشته باشید و به دنبال بهترین غذاهای رژیمی هستید باید خدمتتان عرض کنیم که آدرس را درست آمده اید‌. ما امروز این جا هستیم تا خوش مزه ترین و بهترین غذاهای رژیمی را به شما معرفی کنیم تا شما با کمک این غذا های لذیذ بتوانید زندگی سالم تری داشته باشید.  البته در کنار این موارد باید اضافه کنیم که شما می توانید با یک جست و جوی ساده بهترین رستوران های غذای رژیمی را پیدا کنید و دیگر کلی زمان برای پیدا کردن بهترین رستوران ها تلف نکنید پس با ما همراه باشید.

سالاد سیب زمینی

لازم به ذکر است که یکی از بهترین غذاهای رژیمی که می توانید در لیست غذا های خود جای دهید سالاد سیب زمینی است. شما می توانید این غذای ساده و خوش مزه را برای شام خود تهیه کنید و از خوردن آن لذت ببرید.  برای تهیه ی این غذا باید سیب زمینی ها و مقداری نخود فرنگی را آب پز کنید و سپس سیب زمینی ها را تکه تکه کنید و داخل ظرف مورد نظرتان بریزید و با توجه به سلیقه تان به آن ماست ، خیار شور، پیاز چه و شوید اضافه کنید.

حواستان باشد اگر مایل هستید سالاد خوش طعم تری داشته باشید بهتر است اجازه دهید سالاد چند ساعت در یخچال بماند تا مواد داخل سالاد به خورد یک دیگر بروند.علاوه بر این سعی کنید که سیب زمینی ها بیش از حد نپزند تا در هنگام مخلوط کردن له نشوند.

بیشتر بخوانید:   بهترین غذاهای بندرعباس

عدسی

چنان چه به دنبال یک غذای مقوی و در عین حال سالم هستید ما عدسی را به عنوان یکی از بهترین غذاهای رژیمی به شما پیشنهاد می کنیم؛ عدسی سرشار از آهن،  پروتئین و ویتامین است که شما می توانید با خوردن آن سیستم ایمنی بدن خود را تقویت کنید. ویژگی مثبتی که  عدسی دارد این است که خیلی آهسته هضم می شود و شما احساس سیری می کنید و در طول شب ریزه خواری نکنید. برای تهیه ی این غذای لذیذ بهتر است مقداری عدس ها را خیس کنید و سپس آن ها را با پیاز و سیب زمینی خرد شده بپزید و در صورت تمایل به آن رب و قارچ اضافه کنید.

 بهترین غذاهای رژیمی

ماهی کبابی

اگر قصد دارید یک غذای رژیمی عالی برای خود درست کنید از ماهی کبابی غافل نشوید. شایان به ذکر است که کباب کردن ماهی مانع از خارج شدن مواد مغذی داخل ماهی می شود و از همه مهم تر شما یک غذای کم کالری خواهید داشت. برای خوش طعم کردن ماهی می توانید آن را در مواد و ادویه های مخصوص بخوابانید و چند بار آن را زیر و رو کنید تا مواد به خوبی وارد ماهی شوند.

نکته ی دیگری که باید خدمتتان عرض کنیم این است که برای جلوگیری از چسبیدن ماهی به توری حتما آن را چرب کنید. دقت کنید که اگر اندازه ماهیتان بزرگ است زمان بیش تری برای پخت آن لازم است و اگر عجله کنید و یا این که حرارت را بیش تر کنید پوست ماهی می سوزد و داخل آن خام می ماند.

بیشتر بخوانید:   بهترین غذاهای شمالی

سوپ سبزیجات

سوپ بدون شیر پر چرب و یا خامه می تواند یک غذای رژیمی بی نظیر باشد. سوپ سبزیجات یک منبع عالی برای تامین پروتئین و ویتامین ها است که می تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کند. ‌شما می توانید برای تهیه ی این سوپ بی نظیر از کرفس،جعفری، پیازچه،نخود سبز و یا هر چیز دیگری اضافه کنید. البته می توانید از تکه های مرغ یا مرغ ریش شده نیز استفاده کنید.

فیله مرغ گریل شده به همراه سبزیجات

اگر برای آخر هفته میهمان دارید و قرار است برای او یکی از بهترین غذاهای رژیمی را تهیه نمایید، حتما برای او فیله مرغ گریل شده آماده کنید.بهتر است بدانید که مرغ غنی از پروتئین است که در کنار سبزیجات موجب کاهش وزن و از همه مهم تر بهبود عملکرد دستگاه گوارش می شود. دقت کنید که مرغ را با روغن جامد و یا حتی مایع سرخ نکنید زیرا موجب افزایش کلسترول و چربی می شود که در نتیجه به گرفتگی رگ ها،کبد چرب و حتی سکته قلبی و مغزی می شود.

برای گریل کردن مرغ می توانید از هر قسمتی که می خواهید استفاده کنید اما بهتر است از تکه های نازک و کوچک استفاده کنید. نکته ی دیگری که باید به آن توجه کنید این است که اگر برای گریل کردن از ذغال استفاده می کنید حتما اجازه دهید ذغال ها کاملا سرخ شوند زیرا ذغال سرخ نشده می تواند گاز منوکسید منتشر می کند و این گاز وارد بافت مرغ می شود و آن را سمی می کند.

بیشتر بخوانید:   بهترین غذا های عربی

 بهترین غذاهای رژیمی

خوراک لوبیا چیتی

خوراک لوبیا غذایی سرشار از پروتئین است و یکی از بهترین غذاهای گیاهی است و به مواد اولیه ی بسیار کمی نیاز دارد. اگر قصد دارید برای شام خوراک لوبیا درست کنید بهتر است از شب قبل لوبیا ها را خیس کنید و چندین بار آب آن ها را عوض کنید تا نفخ نگیرید و لوبیاها را با مقداری آب داخل قابلمه بریزید و اجازه بدهید به آرامی بپزند و مقداری رب و پیاز و قارچ را تفت دهید و با کنی ادویه به خوراک اضافه کنید و اجازه دهید خوراک غلیظ شود.

دلمه ی فلفل دلمه ای

فلفل دلمه ای منبع ویتامین سی است و موجب جذب آهن و هپ‌چنین کلاژن سازی می شود و می تواند نقش بسیار فوق العاده ای در سلامت پوست  و موی انسان داشته باشد.

همبرگر گیاهی

قطعا می دانید که همبرگر یک غذای پر کالری است که اکثر افرادی که رژیم می گیرند از آن دوری می کنند اما اگر در طول دوره ی رژیمتان هوس همبرگر کردید ما به شما پیشنهاد می کنیم که همبرگر گیاهی را امتحان کنید. مواد اولیه ی این غذا انواع حبوبات،سویا و سبزیجات است که یک جایگزین عالی برای غذا های چرب و مضر فست فودی است.برای تهیه ی این غذا باید حبوبات و سویا را ۲۴ ساعت برسانید و بعد آن ها را به خوبی بپزید و با یک پیاز متوسط آن ها را رنده کنید و به خوبی مخلوط کنید.

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *