بهترین غذاهای هندی

قطعا درباره ی تنوع غذا در کشور هند شنیده اید و می دانید که این کشور چه قدر غذا های خوش مزه و عالی دارد. ما امروز در خدمت شما هستیم تا بهترین غذاهای هندی را به شما معرفی کنیم تا زمانی که به یک رستوران هندی دعوت شدید بدانید که کدام غذا با ذائقه شما هم خوانی دارد. علاوه بر این ها باید خدمتتان عرض کنیم که شما می توانید لیست بهترین رستوران های هندی را در سایت کی برتره پیدا کنید و یکی از آن ها را برای سرو غذا انتخاب کنید.

چیکن  تندوری

مرغ تندوری یکی از خوش مزه ترین و بهترین غذاهای هندی است که در کل هند پخته می شود و طرفدار های زیادی دارد . لازم به ذکر است که مواد اولیه ی این غذا مثل مرغ  ماست و ادویه های مخصوص هندی را داخل تنوری به نام تندور پخته می شود. اگر مایل هستید یک طعم بی نظیر از مرغ را امتحان کنید حتما این بار که به یک رستوران هندی دعوت شدید این غذای معرکه را برای خود سفارش دهید و از مزه ی آن لذت ببرید.

داهی وادا

نظرتان درباره ی اسنک و غذا های سرخ شده  چیست ؟ اگر به این غذا ها علاقه دارید و با تست مزه های جدید مشکلی ندارید ما به شما پیشنهاد می کنیم که حتما داهی وادا را امتحان کنید و از مزه ی عالی آن شوکه شوید. شایان به ذکر است که این غذا توپ های سرخ شده با طعم عدس، زنجبیل، فلفل و غیره است که در آخر نیز با یک لایه ماست پر می شود و سپس با انار، آناناس و غیره تزیین می شود .  اگر این غذا را سفارش دادید کنار آن ترشی آلوچه را نیز امتحان کنید.

بیشتر بخوانید:   بهترین مارک لنت ترمز

آلو گوبی

قطعا اگر شما از اهالی هند و یا کسانی که دائم غذا های هندی را تست می کنند لیستی از بهترین غذاهای هندی بخواهید قطعا نام آلو گوبی را در صدر لیست خواهند آورد.  این غذا سرشار از ادویه است و از سیب زمینی، گل کلم، گوجه فرنگی،  پیاز، سیر،  لیمو و زنجبیل تازه درست می شود. البته این غذا یک سری ادویه ی مخصوص دارد که معمولا سر آشپز های حرفه ای آن را به شکل یک راز نگه می دارند.  اگر گیاه خوار هستید قطعا این غذا می تواند یک انتخاب عالی برای شما باشد.

بهترین غذاهای هندی

چوله

چوله یا همان کاری نخود یکی دیگر از خوش مزه ترین و بهترین غذاهای هندی است که شما می توانید آن را امتحان کنید؛ بهتر است بدانید که این غذا نیز کاملا گیاهی است و شما می توانید یک غذای سالم و لذیذ را برای خود سفارش دهید.  این غذا دستور پخت بسیار راحتی دارد و افراد زیادی در هند آن را برای خود درست می کنند .مواد اولیه ی کاری نخود ،نخود است ؛ البته هل ، فلفل سیاه ، دارچین،  زنجبیل،  نمک، گوجه فرنگی، میخک،  پیاز، پاپریکا، زیره و غیره را نیز به غذا اضافه می کنند تا غذا طعم فوق العاده ای به خود بگیرد.

چیکن تیکه ماسالا

چیکن تیکه ماسالا یکی دیگر از پر طرفدار ترین و بهترین غذاهای هندی است که به خاطر طبخ منحصر به فردی که دارد بسیار پر طرفدار است.  طرز تهیه ی این غذا این گونه است که مرغ را تکه تکه می کنند و سپس آن را در خامه و ادویه های مخصوص و عالی هندی مزه دار می کنند و یک طعم فراموش نشدنی به مرغ می دهند و آن را می پزند.‌ دقت کنید که خامه موجب نرم شدن بافت گوشت می شود و غذا را خوش خوراک تر می کند.

بیشتر بخوانید:   بهترین غذاها برای کبد چرب

روگان جوش

چنان چه طرفدار غذا های تند و آتشین هستید این غذا مخصوص شما است.  روگان جوش یا همان روغن گوشت یکی از لذیذ ترین و بهترین غذاهای هندی است که با گوشت بره درست می شود.  گوشت بره به همراه ادویه های مخصوص و سس گوجه تهیه می شود .شما می توانید این غذا را به همراه برنج سفارش دهید اما اگر مایل هستید رژیم غذایی خود را رعایت کنید نیز می توانید آن را در کنار سالاد سبزیجات میل کنید.

بهترین غذاهای هندی

پالک پنیر

اگر قرار است به هندوستان سفر کنید حتما یک وعده ی خود را با پالک پنیری بگذرانید . این غذای گیاهی به قدری خوش طعم است که قطعا عاشق آن می شوید و دفعات بعدی نیز آن را سفارش می دهید‌. در واقع این غذا با یک نوع پنیر به نام پالک تهیه می شود که به آن ادویه و اسفناج نیز اضافه می شود و یک سالاد بی نظیر و خوش عطر به شما می دهند.

نان هندی

همین ابتدا باید خدمتتان عرض کنیم که نان هندی یک وعده ی غذایی نیست اما شما می توانید آن را کنار تمام وعده های غذایی سفارش دهید. این نان با خمیر مایه، روغن زیتون،  ماست چکیده،  آب و آرد تهیه می شود که بعد از پخت روی آن را با لایه ای از کره و ادویه های خاص می پوشانند.

دال گوشت

گوشت بره یکی از لذیذ ترین گوشت ها است که با ادویه و گوجه فرنگی یک طعم عالی تر به خود می گیرد. البته بهتر است بدانید که این غذا جز غذا های تند هندی به حساب می آید و اگر به غذا های تند علاقه دارید حتما آن را سفارش دهید.  شما می توانید در کنار این غذا سالاد سبزیجات نیز سفارش دهید. اگر دو نفر هستید بهتر است یک پرس دال گوشت سفارش دهید زیرا اکثر رستوران های هند این غذا را خیلی زیاد و به اندازه ی سیر شدن دو نفر سرو می کنند.

بیشتر بخوانید:   بهترین مارک های اسکراب برای پوست چرب و جوش دار

بریانی

شاید در وهله ی اول با شنیدن نام بریانی به یاد بریانی شهر اصفهان بیفتید اما خب باید به این نکته اشاره کنیم که این غذا شباهتی با غذای اصفهانی ها ندارد و با برنج درست می شود. برای تهیه ی این غذا مقداری گوشت گوسفند یا مرغ با سیب زمینی، سیر، ماست کم چرب،  پیاز و ادویه استفاده می شود و آن ها را با برنج دم می کنند و یک غذای عالی به مشتری ها می دهند.

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *