بهترین مراکز تفریحی آنتالیا

قطعا نام آنتالیا به تنهایی کافی است تا هر کسی با شنیدن آن به یاد سفر و گشت و گذار بیفتد. برای پیدا کردن بهترین مراکز تفریحی آنتالیا ما را تا پایان این مقاله همراهی کنید. این شهر هر آنچه تمام خوبان دارند را یک جا دارد. این شهر پر از هتل های لوکس ، غذا خوری های عالی ، سواحل بی نظیر است . اگر به دنبال یک سفر خارجی ارزان تر هستید ما آنتالیا را به شما معرفی می کنیم زیرا این شهر نسبت به شهر های دیگری مثل استانبول ارزان تر است و کلی جاذبه ی گردشگری رایگان دارد ‌.

فرقی نمی کند که شما طرفدار  طبیعت زیبا باشید یا علاقه مند به تاریخ قطعا در این شهر که یکی از بهترین مراکز تفریحی ست روز های بی نظیری خواهید داشت . نکته ی مثبتی که در رابطه با این شهر توریستی وجود دارد این است که به محض خروج از فرودگاه می توانید به منطقه ی توریستی در نوار ساحلی بروید‌.

کالیچی آنتالیا

در واقع می توان گفت که کالیچی آنتالیا قلب شهر است که قدمت آن به دوره ی رومیان و سلجوقیان باز می گردد ؛ قطعا نی توانید ساعت ها در خیابان های سنگ فرش شده ی این شهر لذت ببرید و از کاخ های بازسازی شده ی عثمانی دیدن کنید.  اگر فرد خوش گذرانی هستید و به دنبال فروشگاه برای خرید و یا گالری های هنری هستید می توانید از این خیابان ها لذت ببرید.

باید خدمتتان عرض کنیم که یک میدان در این خیابان وجود دارد که یک برج ساعت و دروازه دارد که قطعا نی تواند نظرتان را به خود جلب کند.  البته می توانید مسجد محمد پاشا را در همین خیابان تماشا کنید. این مسجد نیز به قرن هجدهم باز می کرد  و در آخر نیز می توانید مناره کوتاه را تماشا کنید البته متاسفانه این روز ها به خاطر آتش سوزی که در آن شد تنها مخروبه ای از آن باقی مانده است که باز هم دیدن آن خالی از لطف نیست.  اگر هم به دنبال طبیعت هستید می توانید با قایق به بندر کافی می بروید.

بیشتر بخوانید:   بهترین مکان های تفریحی کیش

بهترین مراکز تفریحی آنتالیا

موزه آنتالیا

اگر مایل هستید بیش تر درباره ی تاریخ این کشور بدانید بهتر است یک سر به موزه ی آن بزنید.  تمام وسایلی که در این موزه قرار دارند در سواحل ترکیه کشف شده اند . علاوه بر  این می توانید برای فهم بهتر تاریخ از صفحه های نمایش گر که در داخل موزه هستند استفاده کنید.  اگر مایل هستید بیش تر جاهای دیدنی آنتالیا را بچرخید اما وقت زیادی ندارید نیز می توانید مستقیم به گالری هنری بروید .

بندر قدیمی

اطراف این بندر پر از کافه، بازار، بوتیک های زیبا و کشتی های تفریحی است و قطعا هر فردی می تواند ساعت های فوق العاده ای در آن بگذارند. شما می توانید ساعت ها در این بندر خرید کنید و در کافه ای دنج قهوه بخورید و از غروب آفتاب لذت ببرید  البته می توانید یک کشتی تفریحی اجاره کنید و در کشتی غروب آفتاب را تماشا کنید.

دروازه هادریان

به جرات می توان گفت که این دروازه یکی از فوق العاده ترین دروازه های این شهر است که خوشبختانه هنوز بخش های زیادی از آن سالم مانده اند.  لازم است بدانید که این دروازه ۱۳۰ سال بعد از میلاد به مناسبت ورود امپراتور روم باستان ساخته شد . دروازه ی هادریان از جنس سنگ مرمر به طاقه های قوسی است که حکاکی های منحصر به فردی روی آن دروازه ها وجود دارد که مطمئنا شما را به وجد می آورند.

مینی سیتی آنتالیا

مینی سیتی یک مجموعه کامل و فوق العاده از مسجد ایا صوفیه،  تئاتر آسپندوس، پاموکاله هیراپولی و معبد آرتمیس است پس اگر زمان کمی دارید با یک تیر چند نشان بزنید و تمام این مکان های تفریحی را مشاهده کنید .  بهتر است نام پارک کارالی اوغلو را نیز در لیست بهترین مراکز تفریحی آنتالیا قرار دهید. این پارک دوست داشتنی در جنوب کالیچی است و می تواند جای خوبی برای گذراندن یک عصر تابستانی در این شهر باشد.

بیشتر بخوانید:   بهترین جاهای دیدنی تفلیس

اگر به این پارک بروید می توانید برج های هیدریلیک کولسیتی و صخره های داخل آب را تماشا کنید. اگر به تئاتر نیز علاقه دارید می توانید یک بلیط تهیه کنید و از نزدیک تئاتر در حال اجرا تماشا کنید.

بهترین مراکز تفریحی آنتالیا

آسپندوس

در اصل می توان گفت که یکی از اصلی ترین دلایل سفر گردشگران به این شهر تماشای آسپندوس است. آسپندوس در ۴۰ کیلومتری آنتالیا است اما قطعا ارزش دیدن دارد  چون یکی از بهترین مراکز تفریحی آنتالیا ست پس به هیچ عنوان نباید بدون دیدن این مکان این شهر را ترک کنید.  تاریخچه ی این آمفی تئاتر به قرن های دوم و سوم‌ می رسد و یک زمانی بزرگ ترین مکان تجاری بود و یک مرکز پرورش اسب عالی به حساب می آمد.

 ترمسوس نیز به طور تقریبی شبیه به آسپندوس است و یک نمای خیره کننده و بی نظیر دارد . اگر به تاریخ و چنین مکان هایی علاقه دارید و قرار است تمام این مکان را بچرخید حتما با خود آب کافی و کفش مناسب ببرید.

المپیوس و چیرالی

این دو روستا در اطراف سواحل شهر المپیوس  واقع شده است؛ در این منطقه علاوه بر تماشای مخروبه های باستانی می توانید شعله ای ابدی را تماشا  کنید . قطعا می توانید ساعات خوشی را با آرامش تمام در سواحل این منطقه داشته باشید.

چشمه کارست

اطراف اندازه پر از چشمه و آبشار است ،  چشمه کارست نیز یکی از این چشمه های زیبا ویکی از بهترین مراکز تفریحی آنتالیا است که حاصل نفوذ آب های بزرگ در یک نقطه ی کوچک تر است.  علاوه بر این بوده باشی نیز آبشار پلکانی بسیار زیبایی است که قطعا می تواند شما را شگفت زده کند‌ علاوه بر این ها می توانید به مکان های زیر نیز سر بزنید.

  • دره عمیق پلدار
  • غار کارائین
  • فاسلیز
  • آبشار و رودخانه ماناوگات
  • آبشار های دودن
  • غار کوکاین
  • تونک تپه
  • آکواریوم آنتالیا
بیشتر بخوانید:   بهترین مکان های تفریحی چالوس

برج ساعت آنتالیا

  • پارک دلفین سیا لانیا
  • سیده

ما تا جایی که توانستیم بهترین مراکز تفریحی آنتالیا را خدمتتان عرض کردیم امیدواریم که یک سفر عالی و به یاد ماندنی داشته باشید.

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *