بهترین موزه های تهران

لازم به ذکر است که موزه ها تاریخ یک مملکت و قوم را در خود جای داده اند و قصد دارند به آیندگان بگویند که زمین چه چیز هایی به خود دیده است و روزگار چگونه بوده است. اگر جز آن دسته افرادی هستید که به تاریخ علاقه دارید و مایل هستید اوقات فراغت خود را در موزه و در میان گذشتگان بگذرانید ما را تا پایان این مقاله همراهی کنید.  ما امروز قرار است که به معرفی بهترین موزه های تهران بپردازیم و به شما بگوئیم که هر موزه مختص چه چیزی است و در هر کجا می توانید چه چیز هایی را متوجه شوید پس با ما همراه باشید

کاخ گلستان

به جرات می توان گفت که یکی از  بهترین موزه های تهران و زیبا ترین آنها همین کاخ گلستان است. باید خدمتتان عرض کنیم که قدمت این کاخ به دوران صفویه و شاه عباس صفوی می رسد و البته در دوران قاجار نیز از اهمیت بالایی  برخوردار بوده است.

شما در کاخ می توانید از عمارت تخت مرمر،  عمارت شمس العماره، تالار برلیان ، عمارت بادگیر، خلوت کریم خانی، عمارت الماس،  موزه نگار خانه  موزه مردم شناسی،  موزه مخصوص،  موزه حوض خانه و موزه عکاس خانه دیدن کنید. ساعت کاری این کاخ در بهار و هم چنین تابستان از ساعت ۹:۳۰ تا ۱۸:۳۰  است و در پاییز و زمستان نیز از ۹ صبح تا ۱۷ است. آدرس کاخ گلستان: خیابان پانزده خرداد ، میدان ارگ  شماره تماس کاخ نیز ۳۳۱۱۳۳۳۵ است.

بهترین موزه های تهران

کاخ نیاوران

این کاخ یک یادگاری از دوران قاجار و پهلوی است ‌. در واقع این کاخ یک اقامتگاه ییلاقی برای پادشاهان قاجاری بوده است و در دوره ی پهلوی نیز تعدادی از بنا های کوچک آن خراب شد و سپس کاخ را با یک سبک مدرن ساختند تا پادشاه و خانواده او در آن ساکن شوند‌ .کاخ نیاوران یکی بهترین کاخ های تهران برای بازدید است.

بیشتر بخوانید:   بهترین جاهای دیدنی ایروان ارمنستان

شما در کاخ نیاوران می توانید از کاخ اختصاصی شاه، کاخ صاحبقرانیه،  موزه جهان نما، کوشک احمد شاهی ، کتابخانه سلطنتی،  باغ کتیبه ها و موزه خودرو های سلطنتی دیدن کنید و از تماشای آن ها لذت ببرید. آدرس کاخ نیاوران: نیاوران یا میدان شهید با هنر.‌.‌ شماره تماس آن نیز ۲۲۲۸۲۰۱۲ _ ۱۵ است.

کاخ سعد آباد

اگر به دنبال موزه ای هستید که در کنار دیدن اشیای تاریخی از محیط اطراف آن لذت ببرید حتما یک سری به کاخ سعد آباد بزنید. این کاخ وسعتی ۱۱۰ هکتاری دارد و در منطقه ی خوش آب و هوای شمال تهران است. بناهایی از این کاخ در دوران قاجار ساخته شد تا این که در دوره ی رضا خان به اقامتگاه تابستانی تبدیل شد و ساختمان های جدیدی به آن اضافه کردند تا این که این کاخ شامل ۱۸ کاخ بزرگ و کوچک شد .

در این کاخ می توانید سالن آمفی تئاتر روباز ، سینما ، سالن بولینگ ، چشمه سار،  زمین تنیس ، استخر های گوناگون و غیره را مشاهده کنید ‌ ‌. کاخ سعد آباد همه روزه از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۷ باز است البته می توانید برای هماهنگی های بیش تر با شماره ی ۲۲۷۵۲۰۳۱_ ۹ تماس بگیرید.  آدرس کاخ سعد آباد: خ ولیعصر،  خ شهید فلاحی،  انتهای خیابان شهید کمال طاهری

باغ نگارستان

یکی دیگر از بهترین موزه های تهران باغ نگارستان است که در نزدیکی میدان بهارستان است و تاریخچه ی آن به زمان قاجار باز می گردد . این باغ اتفاقات زیادی را پشت سر گذرانده است که قطعا شنیدن این ماجرا ها خالی از لطف نیست . در این باغ می توانید آثار هنرمندانی  را مشاهده کنید .

بیشتر بخوانید:   بهترین مراکز تفریحی آنتالیا

این آثار شامل موزه کمال الملک،  نقره ها و فرش های اهدایی از غلامعلی ملول،  جهانگیر ارجمند، ملک الشعرای بهار،  نقاشی های فتح الله عباد یادبود، دیوار های نگاره صف سلام فتحعلی شاه و غیره است .  این موزه همه روزه به جز روز های تعطیل باز است. آدرس:  خ ولی عصر،  خ زعفرانیه ، نبش چهار راه پرزین بغدادی پ ۱۲

باغ موزه مینیاتور

این باغ نیز از دیگر باغ های فوق العاده ی تهران و یکی از بهترین موزه های تهران است ؛ شایان ذکر است که این باغ از باغ های اصیل ایرانی ساخته شده است و در آن کاملا به نکات محیط زیست توجه شده است. شما می توانید با مراجعه به این باغ مکان هایی هم چون تخت جمشید، کتیبه بیستون،  چغازنبیل و غیره را تماشا کنید و از دیدن آن لذت ببرید.

 ساعت کاری این باغ هر روز از ساعت ۸ تا ۲۰ است .  نکته ی خیلی مهمی که در رابطه با این باغ موزه وجود دارد این است که لازم نیست بابت رفتن به این باغ هزینه ای بپردازید.  آدرس باغ موزه مینیاتور: خ جانبازان غربی،  نبش بزرگ راه امام علی ‌.‌..

بهترین موزه های تهران

باغ فردوس

این باغ را با نام باغ معیری یا موزه سینما نیز می شناسند و یکی از  بهترین موزه های تهران و تماشایی ترین آن ها  است که در یک محله  با آب و هوای خوش قرار دارد. لازم است بدانید که این باغ را یکی از افراد دربار قاجار احداث کرد و طی زمان های مختلف تغییر کاربری داد و از وسعت آن کم شده است و امروزه به یک موزه سینمایی تبدیل شده است که امکانات زیادی مثل کافه و سالن های سینمایی دارد و می تواند یک پاتوق خیلی مناسب برای هنرمندان و بازیگران شود.

بیشتر بخوانید:   بهترین جاهای دیدنی لواسان تهران

این باغ از یک شنبه ها تا جمعه ها از ساعت ۱۰ تا ۱۸ باز است و همه ی مردم نیز می توانند در آن حضور پیدا کنند. آدرس باغ فردوس  : خ ولیعصر ، نرسیده به میدان تجریش است و شماره تماس آن نیز ۲۲۷۰۵۰۰_۹ است.

باغ  گیاه شناسی

 باغ بگیاه شناسی دون شک جز برترین های تهران به حساب می آید. این باغ بزرگ ترین باغ گیاه شناسی در خاورمیانه است که جز ده باغ برتر دنیا به حساب می آید و طراحی آن از سال ۱۳۴۸ شروع شده است. آدرس باغ گیاه شناسی: اتوبان تهران،  کرج ، خروجی پیکانشهر، شهرک سرو آزاد،  خ علی گودرزی این باغ نیز همه روزه از ساعت ۹ تا ۱۸:۳۰ باز است و شما می توانید ساعات خوشی را در این باغ زیبا  و مجلل بگذرانید.

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *