بهترین مکان های تفریحی کیش

لازم به ذکر است که جزیره ی کیش در شهرستان بندر لنگه که جز استان هرمزگان است یکی از پرطرفدار ترین جزایر ایران محسوب می شود و سالانه چندین میلیون گردشگر خارجی و داخلی دارد. از آن جایی که مراکز تفریحی این جزیره خیلی زیاد است معمولا گردشگران دچار سردرگمی می شوند و نمی دانند باید سفر خود را از کجا شروع کنند به همین دلیل ما امروز یک لیست ار بهترین مکان های تفریحی کیش برای شما تهیه کرده ایم که اگر قصد دارید به این جزیره ی زیبا و دوست داشتنی بروید از اتلاف وقت خود صرفه جویی کنید پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید ‌.

اسکله تفریحی کیش

یکی از بهترین مکان های تفریحی کیش اسکله است که در قسمت شرقی جزیره وجود دارد.  این اسکله ۴۳۷ متر طول و ۱۸ متر عرض دارد . اگر مایل هستید کمی در آرامش قدم بزنید و یا این که از طلوع و یا غروب آفتاب لذت ببرید حتما به اسکله بروید . البته می توانید در این اسکله به ماهی ها غذا بدهید، امواج دریا را تماشا کنید و یا این که از انجام کار های هیجان انگیزی مثل دوچرخه سواری،  بالن سواری و یا ورزش های آبی مثل جت اسکی، اسکوتر دریایی، قایق پدالی، فلای بورد و غیره لذت ببرید.

بهترین مکان های تفریحی کیش

مرکز خرید

قطعا می توانید حدس بزنید که این جزیره پر از مرکز خرید است؛ همیشه خرید کردن بخش محبوب مسافرت ها بوده و قطعا خواهد بود شما نی توانید با مراجعه به مراکز خرید کیش بهترین پوشاک،  لوازم آرایشی،  عطر و ادکلن،  کیف و کفش ، خوراکی   لازم صوتی و غیره را در این مرکز خرید ها پیدا کنید.  اغلب مرکز خرید های کیش دارای نمایشگاه برای آثار هنری،  کافی شاپ،  رستوران،  فود کورت و غیره هستند که شما می توانید در کنار خرید از غذا و نوشیدنی های لذیذ این کافه ها و رستوران ها استفاده کنید . بهترین مرکز خرید های کیش شامل مرکز خرید دیپلمات، ونوس، پادنا، صدف ، پردیس یک و دو، دامون، کوروش و غیره اشاره کرد.

بیشتر بخوانید:   بهترین مکان های تفریحی جهان

کشتی یونانی

حتما تا به امروز برای یک بار هم که شده است نام کشتی یونانی را شنیده اید؛ کشتی یونانی در جنوب جزیره وجود دارد و یکی از  بهترین مکان های تفریحی کیش است. بهترین زمان رفتن به آن جا هنگام طلوع و یا غروب آفتاب است. اگر به گرفتن عکس های هنری علاقه دارید به شما پیشنهاد می کنیم که حتما از این کشتی زیبا دیدن کنید .

لازم به ذکر است که این کسای در سال ۱۹۴۳ توسط کشتی سازی به نام ویلیام همیلتون ساخته شد اما در سال ۴۵ شمسی با توجه به حجم انبوهی از ذخایر نفتی که به همراه داشت در نزدیکی روستای باغو در جزیره ی کیش به گل نشست. شما می توانید در زمان بازدید از این کشتی علاوه بر عکاسی تفریحات دیگری هم چون اسب سواری،  شتر سواری و غیره نیز داشته باشید ‌.

روستای باغو

قطعا اگر برای دیدن کشتی یونانی بروید باید از روستای باغو نیز دیدن کنید؛ این روستا یک بافت سنتی و قدیمی دارد که نام خود را از یک پیر زن ۱۰۰ ساله گرفته است. این روستا جاهای دیدنی بسیاری دارد برای مثال شما می توانید به دیون مسجد قدیمی در این روستا بروید که قدمت آن به سال ۹۸۱ هجری قمری باز می گردد‌ . علاوه بر این می توانید به تماشای آبشخور های آهو ها بروید که در این روستا وجود دارد.

شهر باستانی حریره

یکی بهترین مکان های تفریحی کیش شهر باستانی جزیره است . قطعا قدم زدن در شهری که بدانید قدمت آن به ۸۰۰ سال پیش باز می گردد خالی از لطف نیست؛ این شهر بعد از کساد شدن بندر تجاری سیراف به وسعت ۱۲۰ هکتار  ساخته شد و به یکی مهم ترین مناطق در حاشیه ی خلیج فارس تبدیل شد.  این شهر حتی تا اواسط قرن ده نیز یک شهر پر جمعیت بود تا این که بعد از مدتی به مرور زمان به یک شهر متروکه تبدیل شد اما این شهر هم‌  چنان بقایایی مثل قصر ملک جمشید،  ورودی یک خانه ی اعیانی،  شاه نشین، مسجدی با دو هزار متر مساحت ، حمام،  و غیره از آن شهر به جا مانده است. علاوه بر این ها کارگاه های صنعتی که این شهر داشته و یا تاسیسات آبی آن نیز باقی مانده است و می توانید از آن ها دیدن کنید.

بیشتر بخوانید:   بهترین جاهای دیدنی ایروان ارمنستان

بهترین مکان های تفریحی کیش

ساحل مرجان

به جرات می توان گفت که سواحل کیش از جمله زیبا ترین سواحل ایران و بهترین مکان های تفریحی کیش هستند که می توانند هر بیننده ای را به خود جذب کنند و باعث شوند هر فردی چندین ساعت دور از هیاهو های زندگی و شلوغی ها آرامش بگیرد.  باید خدمتتان عرض کنیم که ساحل مرجان نیز یکی از همین ساحل های خیره کننده است که در جنوب شرقی جزیره قرار دارد و حضور ماسه های طلایی رنگ و ابزیانی هم چون  عروس دریایی ، حلزون، شقایق دریایی و غیره توانسته اند این زیبایی را چندین برابر کنند.

البته این تمام ماجرا نیست شما در این ساحل می توانید عکس های فوق العاده بگیرید،  از مجسمه های ساحل دیدن کنید و یا این که بازی های دریایی مثل پاراسل، شاتل، بنانا، جت اسکی و غیره لذت ببرید ‌.‌البته نباید از کنار تست غذا ها و نوشیدنی های کافه و رستوران های این ساحل به سادگی گذشت.

پارک دلفین

این پارک ۱۰۰ هکتار زیر بنا دارد که به عنوان اولین و بزرگ ترین پارک دلفین در ایران شناخته شده است. و یکی از بهترین مراکز تفریحی در جزیزه کیش است.  این مجموعه شامل باغ پرندگان،  کلاسیک شو، آمفی تئاتر،  تونل آکواریوم و غیره است که قطعا می توانند ساعات خوشی را برای شما رقم بزنند.  آکواریوم کیش نیز که در نزدیکی همین پارک است از دیگر جاهای دیدنی کیش محسوب می شود و اگر به همراه کودک خود به این شهر رفته اید حتما آن را به این آکواریوم ببرید.

بیشتر بخوانید:   بهترین جاهای دیدنی شیراز

این آکواریوم بخش های مختلفی دارد برای مثال بخش اول آن مخصوص ماهی های بزرگ و عظیم است و بخش دوم به آبزی های آب شیرین اختصاص دارد‌.‌البته این آکواریوم بخشی برای به نمایش درآوردن آبزی های تاکسیدرمی شده دارد که نی تواند جای خوبی برای بازدید باشد.

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *