بهترین مکمل های غذایی خرگوش

چنان چه به دنبال بهترین مکمل های غذایی خرگوش زیبا و دوست داشتنی خود هستید ما را تا پایان این مقاله همراهی کنید زیرا ما امروز قرار است که بهترین برند های موجود در بازار را به شما معرفی کنیم و سپس نکات مهم درباره ی تغذیه ی آن ها را خدمتتان عرض کنیم.

قطره مولتی ویتامین توکان

یکی از بهترین مکمل های غذایی خرگوش که در بازار وجود دارد قطره مولتی ویتامین جونده توکان است؛ این قطره نه تنها برای خرگوش ها بلکه برای حیوانات دیگری هم چون سنجاب، خوکچه هندی،  همستر،  موش و غیره نیز مناسب است. لازم به ذکر است که این مولتی ویتامین دارای مقدار زیادی ویتامین سی است که موجب رشد بهتر حیوان و هم چنین سلامت پوست و موی آن می شود.

این مکمل دارای ویتامین ها و مواد معدنی هم چون ویتامین A، ویتامین B، ویتامین C، ویتامین E، ویتامین K، کولین بیتارتریت، بیوتن، اسید فولیک، مس، آهن سیترات، اسید منزیم، پتاسیم یدید، دی اکسید سیلیکون، سولفات زینک، سولفور، سیلینات سدیم و غیره است. برای مصرف این قطره تنها کافی است آن را به خوبی تکان دهید و در طول هفته دو تا سه بار به خرگوش خود از آن بدهید. اگر خرگوشتان باردار است باید هر روز به آن قطره بدهید.

هر بار سه چهار قطره از این مولتی ویتامین را داخل ۵۰ میلی لیتر آب آشامیدنی اضافه کنید و به خرگوش خود بدهید. البته باید به این نکته اشاره کنیم که در زمان استفاده از این مکمل باید مصرف هر گونه مکمل را قطع کنید. شما می توانید این مکمل را از بهترین پت شاپ های تهران براحتی تهیه کنید.

بیشتر بخوانید:   بهترین کرم های ضد لک برای پوست حساس

غذای مکمل خرگوش پادوان مدل coniglietti

این غذای مکمل نیز یکی از بهترین مکمل های غذایی خرگوش است که می توانید برای خرگوش خود تهیه کنید. شایان به ذکر است که این غذا حاوی مواد مغذی است که موجب سلامتی و هم چنین تقویت سیستم ایمنی بدن می شود.  این غذا دارای ویتامین های مختلفی مثل ویتامین سی است البته باید اضافه کنیم که مواد معدنی زیادی در این غذا پیدا می شود. مصرف این غذا منجر به رشد بهتر خرگوش می شود و به پوست و موی آن نیز شادابی می بخشد.

بهترین مکمل های غذایی خرگوش

محلول مولتی ویتامین خرگوش ویتاماین مدل RBT

قطره ی مولتی مدیا ویتاماین یکی دیگر از بهترین مکمل های غذایی خرگوش و محبوب ترین قطره هایی است که در بازار می توانید پیدا کنید. این قطره دارای ویتامین و مواد معدنی است و می تواند نیاز خرگوش شما را به خوبی تامین کند.  حجم این محلول ۶۰ میلی لیتر است و شما می توانید مدت زیادی از آن استفاده کنید. حواستان باشد زمانی که از این محلول استفاده می کنید نباید از محلول و مکمل دیگری استفاده کنید.

آیا خرگوش ها به کلسیم نیاز دارند ؟

خرگوش نیز هم چون دیگر موجودات زنده برای ایجاد و استحکام استخوان به کلسیم نیاز دارد. استخوان ها مخلوطی از کلسیم فسفات و کلاژن هستند.  خرگوش ها زمانی که در حال رشد هستند خیلی بیش تر از خرگوش های بالغ به کلسیم نیاز دارند. چنانچه خرگوشتان باردار است حتما باید به مصرف کلسیم آن توجه کنید . البته مصرف کلسیم در لخته شدن خون، انقباض عضلات و تنظیم تعادل الکترولیت ها موثر است.

بیشتر بخوانید:   بهترین غذاهای ماهی دیسکس

جالب است بدانید که خرگوش ها به راحتی می توانند کلسیم مورد نیاز خود را تامین کنند و اگر مقدار کلسیم دریافتی نیز بیش تر شود آن را جذب می کنند اما متاسفانه کلسیم زیادی در بدن آن ها برای طولانی مدت موجب ایجاد بیماری می شود و ممکن است بیماری های مثل سنگ کلیه را به وجود بیاورد پس لطفا به اندازه ی کلسیمی که به خرگوش خود می دهید توجه کنید .

آیا خرگوش ها به منزیم نیاز دارند ؟

بله ؛ خرگوش ها نیاز زیادی به منیزیم دارند زیرا غده های پاراتیروئید به منزیم نیاز دارند و عمل کرد صحیح این غدد موجب استخوان سازی می شود و به کمک ایجاد هورمون های مخصوص مقدار کلسیم بدن را کنترل می کند. لازم است بدانید که یکی از نشانه های کمبود منزیم در بدن خرگوش جویدن خز بدن آن ها است البته ممکن است جویدن خز به خاطر کمبود فیبر باشد . علاوه بر این خرگوش ها به مواد معدنی دیگری مثل آهن، مس، منگنز، سلنیوم، روی، ید و کبالت نیز نیاز دارند تا به تولید خون، تشکیل مو، تولید آنزیم و متابولیسم انرژی منجر شوند.

بهترین مکمل های غذایی خرگوش

آیا خرگوش ها به سدیم و پتاسیم نیاز دارند؟

خرگوش ها به سدیم و پتاسیم نیاز دارند زیرا این دو عنصر مهم برای حفظ تعادل الکترولیتی در بدن آن ها ضروری است. سدیم و پتاسیم به عنوان یون‌های الکترولیت در بدن خرگوش نقش مهمی در حفظ فشار خون، تعادل اسید و باز، عملکرد عضلات و عصب‌ها و همچنین جذب مواد مغذی از روده دارند. به طور کلی کمبود سدیم و پتاسیم در بدن خرگوش موجب اختلالات جدی در عملکرد بدن آن ها می شود.

بیشتر بخوانید:   بهترین اسباب بازی های سگ

آیا خرگوش ها به فسفر نیاز دارند؟

خرگوش ها برای رشد و تقویت استخوان‌هایشان نیاز دارند. علاوه بر این وجود فسفر موجب تولید انرژی و عملکرد بهتر  عضلات می شود. فسفر در ساختار DNA و RNA نقش دارد و برای حفظ سلامت کلیه‌ها، قلب و مغز نیز ضروری است. البته ویتامین ها و مواد معدنی زیادی وجود دارند که برای بدن خرگوش ها ضروری هستند و معمولا در غذا ها و مکمل های غذایی وجود دارند.

نکات مهم در رابطه با تغذیه خرگوش

  • خرگوش‌ها باید به صورت مداوم دسترسی به آب و خوراک داشته باشند. همیشه آب تمیز در دسترس خرگوش قرار دهید.
  • خرگوش‌ها نیاز به تغذیه با فیبر بالا دارند. برای این منظور می‌توانید از علوفه‌های گیاهی مانند یونجه، گندم، جو و سبزیجات استفاده کنید.
  • خرگوش‌ها نباید غذای شیرین و پروتئین بالا مثل گوشت را مصرف کنند.
  • برای تامین ویتامین C می‌توانید از سبزیجات تازه مثل جعفری، تربچه و کلم استفاده کنید.
  • خورده شدن پسماند های خود حیوان (کپک زده) باعث اختلالات گوارشی در خرگوش‌ها می ‌شود.
  • هم چنین باید اطمینان حاصل شود که خوراک خرگوش در دسترس آن قابل دسترس است و هم چنین در دمای مناسب نگه داری شده است.

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *