بهترین پارک های جنگلی تهران

قطعا می دانید که بخش اعظمی از تهران را فضا های سر سبز و پارک  ها  تشکیل داده اند که نه تنها جلوه ی زیبایی به شهر ببخشند بلکه  افراد چندین ساعت از روز را در پارک بگذرانند و ساعات خوشی داشته باشند.  اگر  به دنبال بهترین پارک های جنگلی تهران هستید ما را تا پایان این مقاله همراهی کنید.

پارک جنگلی چیتگر

پارک چیتگر یکی از معروف ترین و بهترین پارک های جنگلی تهران است که در سال ۴۲ ساخته شده است؛ لازم به ذکر است که این پارک به بخش شرقی و غربی تقسیم می شود و از آن جایی که در ارتفاع ۱۲۳۵ متری ساخته شده است اگر بالای آن بمانید می توانید به دریاچه چیتگر نیز دید داشته باشید.  این پارک به خاطر نزدیکی که به دریاچه چیتگر دارد به یک پارک محبوب و مر طرفدار تبدیل شده است .

از امکانات این پارک می توانیم به پیست دوچرخه سواری،  پیست اسکیت،  آلاچیق،  مسیر پیاده روی،  بوفه، نماز خانه و سرویس بهداشتی اشاره کرد.  آدرس پارک جنگلی چیتگر: بزرگراه تهران ، کرج بعد  از خروجی شهرک راه آهن

پارک کوهسار تهران

این پارک  جز پارک های مرتفع تهران است که در شمال غرب قرار دارد. اگر به قسمت بالایی این پارک بروید می توانید به صورت ۳۶۰ درجه منتظر تهران را مشاهده کنید؛ اگر در فصل بهار و تابستان به دنبال یک پارک عالی هستید ما این پارک را به شما پیشنهاد می کنیم ‌ .

این پارک نیز دارای رستوران،  کافه ،بوفه ، مسیر دوچرخه سواری در کوهستان،  مسیر پیاده روی، آلاچیق،  زمین بازی برای کودکان و هم‌ چنین سرویس بهداشتی است. اگر به پیاده روی یا دوچرخه سواری علاقه ندارید نیز می توانید با دوستان خود به رستوران و کافه های این پارک مراجعه کنید و یک پاتوق فوق العاده داشته باشید.

بیشتر بخوانید:   بهترین مکان های تفریحی تبریز

بهترین پارک های جنگلی تهران

پارک جنگلی ورد آورد

این پارک نیز یکی از بزرگ ترین پارک های تهران است و به این خاطر که منطقه ورد آورد در میان کوه ها قرار  دارد آب و هوای بسیار تمیزی دارد و قطعا می توانید برای فرار از شلوغی و آلودگی های شهر به این پارک پناه ببرید.  شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید که این پارک دارای درخت هایی هم چون بادام کوهی، سنجد،  سماق، گز، پسته،  داغداغان است.

امکانات پارک جنگلی ورد آورد شامل زمین مناسب برای فوتبال،  تنیس، والیبال ، میست دوچرخه سواری،  سکو های مخصوص، آلاچیق،  چمن مصنوعی،  سیستم روشنایی،  مبلمان پارک،  رستوران،  بوفه و سرویس بهداشتی است. آدرس پارک جنگلی ورد آورد: گرمدره، بزرگراه شهید خرازی

پارک جنگلی خرگوش دره

این پارک نیز در غرب تهران و نزدیک به پارک چیتگر است.  این پارک ۶۵ هکتار است و دقیقا روبروی دری استادیوم آزادی است .  باید به این نکته اشاره کنیم که این پارک با اینکه یکی از بهترین های تهران است اما کم تر از پارک های ذکر شده شناخته شده است به همین دلیل می توانید چندین دقیقه یا ساعت در یک محیط آرام و دور از هیاهو بمانید. از امکانات رفاهی این پارک نیز می توانیم به سکو و آلاچیق های زیبا، جایگاهی برای نصب چادر، زمین بازی، جایگاه مخصوص کودکان و سرویس بهداشتی دارد.

پارک جنگلی لتمال

یکی دیگر از بهترین پارک های جنگلی تهران پارک جنگلی لتمال است که در غرب تهران است. از آن جایی که این پارک در ارتفاع  ۱۸۰۰ متری از سطح دریا است می توانید از آن جا بخش های از تهران را زیر پای خود تماشا کنید.  این پارک پر از درخت توت است که به همین دلیل نیز افراد زیادی در فصل بهار و تابستان به این پارک می آیند ‌ البته دوچرخه سواران و کوهنوردان زیادی نیز به این پارک علاقه دارند اگر شما نیز جز آن دسته افرادی هستید که به ورزش صبحگاهی علاقه دارید می توانید این پارک را انتخاب کنید.

بیشتر بخوانید:   بهترین جاهای دیدنی شیراز

پارک جنگلی توسکا

این پارک جنگلی در جنوب شرق تهران است و از آن جایی که در حاشیه ی اتوبان است باعث شده است که از آلودگی های پارک کم شود ‌. درخت های این پارک کاج ، چنار، صنوبر و زیان گنجشک دارد و یک جای مناسب برای دورهمی های آخر هفته است . این پارک نیز دارای وسایل ورزشی ، سالن فوتبال ، فوتبال دستی،  والیبال ، باغ تالار ،کافه ، رستوران،  نماز خانه ،آب خوری،  محلی برای پارک خودرو و غیره است . اگر به دنبال یک مکان سر سبز با گل و گیاه فراوان هستید حتما به آدرس تهران  بزرگ راه آزادگان ، کیان شهر جنوبی بروید.

راستی ما بهترین جاهای دیدنی لواسان تهران را نیز در مقاله ای برایتان گرداوری کرده ایم که دیدنش خالی از لطف نیست.

بهترین پارک های جنگلی تهران

پارک جنگلی افرا

پارک افرا یک پارک دنج در جنوب تهران است که به خاطر جایگاهی که دارد معمولا مورد استقبال مسافر هایی که از سمت جاده قم می آیند قرار می گیرد . قطعا در زمان تعطیلات عید نوروز و یا تعطیلات تابستانی این پارک را در شلوغ ترین حالت ممکن می بینید‌ . زمین ورزشی چند منظوره،  زمین بازی مخصوص کودکان ، مجموعه فرهنگی و ورزشی شهیدان رسالت،  بوفه و غیره نیز از امکانات تفریحی این پارک به حساب می آید.

پارک جنگلی پردیسان

این پارک نیز به خاطر وسعت ۳۰۰ هکتاری که دارد از جمله بزرگ ترین و بهترین پارک های جنگلی تهرانبه حساب می آید که به شکل زیبا و جدیدی هم ساخته شده است.  لازم است بدانید که این پارک در بین ورزشکار ها خیلی محبوب است و معمولا برنامه های ورزشی در این پارک برگزار می شود . مسئله ای که این پارک را از دیگر پارک ها متمایز کرده است این است که این مارک بیش از ۳۲۰ گونه گیاهی دارد که قطعا می تواند نظر شما را به خود جلب کند.

بیشتر بخوانید:   بهترین جزایر مالدیو برای سفر

پارک جنگلی طالقانی

پارک جنگلی طالقانی زیبا ترین و یکی از  بهترین پارک های جنگلی تهران است که انواع پوشش گیاهی مثل بلوط سبز، بلوط ایتالیایی ، یاس زرد ، افرا، ارغوان،  سپیدار ، اقاقیا و غیره را دارد. البته نمی توان منکر زیبایی حوض بزرگ داخل پارک شد که در ایام عید پر از ماهی های قرمز می شود. آدرس پارک جنگلی طالقانی: تهران،  منطقه ۳ ، بزرگ راه حقانی بعد از پل بزرگ راه مدرس

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *