بیوگرافی حمید و سعید محمدی

بیوگرافی حمید و سعید محمدی

امروز با بیوگرافی حمید و سعید محمدی دو قلو های موفق با شما عزیزان هستیم اگر مایل هستید بیش تر درباره زندگی شخصی این دو برادر بدانید و مایل هستید بدانید که برادران محمدی از کجا کار خود را شروع کردند این متن را در کی برتره از دست ندهید.

حمید و سعید در سال ۱۳۵۸ در محله ی ابوذر تهران در یک خانواده ی پر جمعیت ۱۱ نفره  به دنیا آمدند.حمید دوره ی ابتدایی خود را در مدرسه ی تیز هوشان شهید بهشتی و سعید نیز در  مدرسه ی نمونه ی دولتی این سینا میدان قزوین را به اتمام رساند.

این دو برادر هر دو دیپلم ریاضی دارند. حمید محمدی دارای مدرک کارشناسی ارشد مهندسی صنایع از دانشگاه خواجه نصیر است و مدرک فوق لیسانس خود را نیز در رشته ی MBA از علم و صنعت گرفت ؛ سعید هم در این رشته در دانشگاه مدیریت صنعتی فارق التحصیل شد‌.

تاریخ تولد : 1358

محل زندگی : تهران

محل زندگی : تهران

شغل مادر :

شغل پدر :

تعداد فرزندان : 11 خواهر و برادر

مدرک تحصیلی : کارشناس ارشد مهندسی صنایع

شروع به کار : شروع دیجی کالا از 1385

اولین جرقه : دیجی کالا

از پشت دخل تا پشت سایت دیجی کالا

سعید محمدی در مصاحبه خود اضافه می کند ” بچه که بودیم پشت دخل نانوایی پدر می ماندیم  و تابستان خود را با این کار ها می گذراندیم. او از حس و حال خانه ی قدیمی پدر می گوید و یادی از زیر زمینی خانه ی پدری می کند و می گوید که  روز های خود را در آن زیر زمین می گذراندند و حمید نیز ادامه می دهد که آن ها قبل از کنکور و حتی پیش دانشگاهی کار کرده اند و خودشان مخارج دانشگاه خود را داده اند.

بیشتر بخوانید:   بیوگرافی علی حاجی محمدی

این دو برادر یک سال در قسمت طراحی یک شرکت قطعه سازی موتور سیکلت بوده اند و بعد از آن در کارخانه ی کوچک برادر بزرگ تر خود مشغول طراحی کفش شدند.

آن ها جریان تشکیل دیجی کالا را این گونه آغاز می کنند که تمام پس انداز خود را برای علاقه ی خود یعنی دوربین عکاسی گذاشته اند و روز ها به دنبال دوربین گشته اند و چیز به درد بخوری پیدا نکرده اند‌.

آن ها می گویند که تمام دوربین ها دست کاری شده بودند و بعد از کلی تحقیق و در اینترنت متوجه شدند که اکثرا از لنز دست دوم استفاده کرده اند بعد از کلی گشتن یک دوربین اصل مدل Nikon DV پیدا می کنند و متاسفانه متوجه می شوند که لنز دوربین را درآورده اند و دوربین نه لرزش گر و نه فوکوس خودکار دارد و این یعنی تمام پس انداز آن ها هدر رفته بود.

دیجی کالا

تاسیس دیجی کالا

حمید و سعید محمدی تصمیم گرفتند تا سایتی را تاسیس کنند که مخاطب ها بتوانند در آن مانند یک کارشناس کالا را بررسی کنند و نظرات خود را به اشتراک بگذارند. آن ها این کار را با چند نفر از اطرافیان خود شروع کردند و هیچ کدام از آن افراد متخصص نبودند و همان افراد دور و بر خودشان بودند و امروزه آن گروه ۷ نفره به یک گروه خیلی بزرگ تبدیل شده است. در حال حاضر سومین وب سایت موفق در ایران است.

دیجی کالا یک شبه به دیجی کالا تبدیل نشد

دیجی کالا در سال ۸۵ با هدف محصولات دیجیتال مثل لپ تاپ،  دوربین و موبایل کار خود را شروع کرد و در سال ۸۶ در تهران ارسال رایگان گذاشت.  شاید خودشان هم فکرش را نمی کردند که تا سال ۸۸ سالیانه ۲۰۰ درصد رشد کنند اما این گونه شد و در سال ۹۰ این دو برادر به دنبال تغییراتی در سایت افتادند و شکل آن را با فیلم های ِآموزشی از محصولات عوض کردند. حال کاربران می توانستند فیلم های آموزشی محصولات را ببینند.

بیشتر بخوانید:   بیوگرافی محمد جواد شکوری

سال ۹۱ امکاناتی هم‌ چون بن تخفیف به سایت دیجی کالا اضافه شد و سال ۹۲ یکی از بهترین اتفاق ها برای کاربران سایت دیجی کالا افتاد آن ها دیگ می توانستند تا مدت ۷ روز کالای خود را در صورت داشتن عیب و نقص مرجوع کنند.  سال ۹۳ سایت تحول یافت زیرا که حمید و سعید محمدی تصمیم گرفتند که محصولات غیر دیجیتالی را نیز به سایت اضافه کنند .

سال ۹۴ نیز  دیجی کالا به کمین حمایت از کالای ایرانی پیوست و محصولات ایرانی را نیز در سایت به فروش گذاشت و امروزه هزاران نفر در این سایت مشغول به کار هستند و هر ایرانی حداقل یک بار از این سایت خرید داشته است.

دیجی کالا
دیجی کالا
دیجی کالا

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *