بهترین جاهای دیدنی ایروان ارمنستان

قطعا می دانید که ایروان یکی از مهم ترین و بزرگ ترین شهر های کشور ارمنستان به حساب می آید که ار لحاظ گردشگری جای بیش تر فوق العاده ای است و معمولا افراد زیادی در طی سال به این کشور می روند. شاید شما نیز از خود بپرسید که جاهای دیدنی ایروان ارمنستان کجا است و در زمان مسافرت به این کشور به کجا برویم. ما در این مقاله یک لیست از جاهای دیدنی ایروان ارمنستان خدمت شما عرض می کنیم تا با توجه به سلیقه و هم چنین بودجه ای که در اختیار دارید تعدادی از این جاها را بگردید و از زیبایی هایی که دارند لذت ببرید.

در این شهر رود های خروشان و پر آب وجود دارد که یک نمای فوق العاده ای به شهر می بخشد البته به هیچ عنوان نمی توان از کنار اماکن تاریخی این شهر گذر کرد . لازم به ذکر است که سفر به یک کشور خارجی موجب می شود تا شما با فرهنگ کشور میزبان بیش تر آشنا شوید پس باید به اماکن تاریخی و موزه های این شهر بروید و از غذا های محلی آن جا امتحان کنید تا با آن کشور بیش تر آشنا شوید.

کلیسا سارکیس مقدس

یکی از جاهای دیدنی ایروان ارمنستان کلیسای سارکیس است که می توانید برای شناخت آداب و رسوم مذهبی این کشور به آن مراجعه کنید.  این کلیسا در سال ۱۸۴۹ افتتاح شد . آدرس این کلیسا در ایروان ، خ اسرائیلیان کلیسای جامع سارکیس است.

 از دیگر جاهای دیدنی ایروان ارمنستان می توانیم به مسجد آبی ایروان اشاره کنیم. از آن جایی که این کشور یک کشور مذهبی است قطعا کلیسا و مسجد های زیادی را مشاهده خواهید کرد ؛ مسجد آبی یا همان مسجد کبود یکی از معروف ترین این مساجد است که قطعا می توانید خاطره ها و عکس های فوق العاده ای در آن به ثبت برسانید.

بیشتر بخوانید:   بهترین مراکز تفریحی آنتالیا

بهترین جاهای دیدنی ایروان ارمنستان

ماتناداران ایروان

ماتناداران نیز یکی دیگر از ساختمان های مهم در ایروان است که در واقع می توان گفت نوعی موزه است که داخل آن گنجینه های خطی قرار دارند.  شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید که نام این مکان از روی نام مسروب ماشتوتس گرفته شده است ؛ این عید حروف الفبای ارمنی را ابداع کرد . قبل تر نیز خدمتتان عرض کردیم که این مکان نوعی موزه است و برای بازدید آن باید مقدار کمی هزینه بپردازید تا داخل موزه را تماشا کنید ‌ آدرس این موزه عبارت است از ، کشور ارمنستان، شهر ایروان ، خیابان مشتوتز

میدان جمهوری ایروان

این میدان نه تنها یکی از مناطق مهم شهر است بلکه یکی از جاذبه های گردشگری محسوب می شود که بسیار هم شلوغ و پر رفت و آمد است . این میدان ساختمان های مهمی مثل عمارت های دولتی ، نگار خانه های دولتی و موزه ها وجود دارد  که قطعا می توانند برای شما جذاب باشند.

بازار ورنبساژ ایروان

خرید کردن بکی از جذاب ترین بخش های مسافرت به حساب می آید، علاوه بر این باید برای دوستان و آشنایان خود سوغاتی بخرید پس حتما باید به بازار ورنبساژ یک سر بزنید.  رفتن به بازار قطعا یکی از دوست داشتنی ترین بخش های سفرتان می شود زیرا این بازار سرشار از رنگ و هیجان است و می توانید وسایل خاص و زیبایی در این بازار پیدا کنید.

چنان چه به دنبال خوراکی ، وسایل سنتی و دستی این کشور هستید این مکان بهترین انتخاب است.  برای رفتن به این بازار باید به خیایان آرام بروید و بهترین خوراکی ها و وسایل را برای خود و خانواده تان بخرید.

بیشتر بخوانید:   بهترین مکان های تفریحی چالوس

لاورز پارک

یکی از جذاب ترین جاهای دیدنی ایروان ارمنستان  و یکی از بهترین مراکز تفریحی لاورز پارک است که یک مکان فوق العاده برای عاشقان است. اگر از شلوغی ها و فضا های پر رفت و آمد خسته شده اید حتما ساعتی در این پارک قدم بزنید و هوای آزاد لذت ببرید.  این پارک بزرگ ۲ و تیم هکتار است که از سال ۲۰۰۸ افتتاح شده است. البته باید اضافه کنیم که این پارک امکانات زیادی دارد و شما می توانید رایگان به آن جا بروید و در آن ساعات خوشی را برای خود رقم بزنید ‌. برای رفتن به این پارک باید به ایروان ، خ ایوان باغداران بروید.

راستی  اگر قصد سفر به دبی را دارید ما بهترین جاهای دیدنی دبی را در مقاله ای بطور کامل خدمتتان معرفی کرده ایم.

پارک راه آهن کودکان

این پارک یک یادگاری از جماهیر شوروی است که در سال ۱۹۳۷ ساخته و ۲۰۱۲ نیز بازسازی شد. اگر به همراه خانواده  و کودک خود به سفر رفته اید حتما به این پارک یک سر بزنید و از لحظه به لحظه ی بودن در آن پارک لذت ببرید.   علاوه بر این می توانید یک سر به ایستگاه راه آهن ایروان بزنید. شاید با خود فکر کنید که چرا باید به ایستگاه راه آهن برویم ؟

اگر به ایستگاه راه آهن ایروان بروید قطعا یکی از شاهکار های معماری نئو کلاسیک را مشاهده می کنید.  مجسمه ی یکی از قهرمان های ارمنستان در این ایستگاه قرار دارد که خیلی زیبا است . البته متاسفانه این روز ها این ایستگاه متروکه شده است و افراد کمی به آن جا می روند اما شما حتما به این ایستگاه بروید‌.

بیشتر بخوانید:   بهترین پارک های جنگلی تهران

بهترین جاهای دیدنی ایروان ارمنستان

مجسمه مام ارمنستان

این مجسمه تندیس یک زن است که به گونه ای نماد ارمنستان شناخته می شوند.  این مجسمه روی یک پایه ی ۵۲ متری است . این مجسمه نماد صلح است و تاریخچه ی آن به هزاران سال قبل باز می گردد.  نکته ی خیلی جالبی که در این مجسمه وجود دارد این است که مردم ارمنستان پس از جنگ جهانی دوم  دور این مجسمه جمع می شدند و از رفتگان خود یاد می کردند .

موزه ماتناداران

این موزه نیز جز مهم ترین و معتبر ترین موزه های کشور ارمنستان است که شما با سفر به ایروان می توانید آن را مشاهده کنید. از جاذبه های این موزه می توانیم به کتاب های چاپی قدیمی و دست نویس به زبان های مختلف و ارمنی و هم چنین ۱۷ هزار متن خطی اشاره کرد‌ . ما در این مقاله تعدادی از جاهای دیدنی ایروان ارمنستان را برای شما نام بردیم تا با دیدن آن ها لذت سفر خود را چند برابر کنید.

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *