بهترین مکان تفریحی گردشگری کرج

ما امروز قرار است که درباره ی بهترین مکان تفریحی گردشگری کرج با یک دیگر صحبت کنیم و مکان های تفریحی را به شما معرفی کنیم اما قبل از آن بهتر است کمی به تاریخچه ی این شهر زیبا بپردازیم.  شهر کرج در فاصله ی ۳۶ کیلومتری شهر تهران است که اگر ترافیک نباشد فاصله ی تهران تا کرج را می توان یک ساعته طی کرد.

 این شهر در گذشته بخشی از مازندران و سپس بخشی از شهر ری شده و سپس در سال  ۷۷ به یک بخش جداگانه تبدیل شد. نام این شهر در اصل کراج بوده است . این شهر در گذشته ی نه چندان دور شامل شمیران ، مهرشهر،  سر آسیاب ، شمیران و ۵۰ روستا بوده است.

جاده چالوس

قطعا جاده چالوس نیازی به تعریف و تمجید ندارد و همه می دانند که یکی از زیبا ترین مناطق کرج است ‌ . درخت های همیشه سرسبز و وجود ابر های زیبا یک جلوه ی منحصر به فرد به جاده ی چالوس بخشیده است اما بهترین زمان برای رفتن به این جاده صبح زود است. زیرا می توانید از هوای خوب و خلوت جاده استفاده کنید .

بهترین مکان تفریحی گردشگری کرج

پارک چمران

کرج پارک های زیادی دارد اما پارک چمران یکی از بزرگ ترین و معروف ترین پارک های کرج است که بسیار خوش آب و هوا است و معمولا در آخر هفته ها پاتوق مردم کرج است. اگر برای آخر هفته  برنامه دارید که در کنار دوستان و یا خانواده به این پارک بروید حتما مراقب باشید که گل و گیاهانی که در پارک هستند را له نکنید زیرا خیلی از گل و گیاهان کمیاب هستند.   البته می توانید در مجاورت این پارک نیز خانه بگیرید و همیشه به آن دسترسی پیدا کنید.

بیشتر بخوانید:   بهترین مراکز تفریحی آنتالیا

بام کرج

این بام زیبا در کوهپایه های عظیمیه است که جز یکی از بهترین مکان تفریحی گردشگری کرج است ‌. اگر قصد دارید به این بام بروید باید وارد بلوار طالقانی  بروید . این بلوار از شناخته شده ترین بلوار های کرج است که در قسمت انتهایی آن به کوهپایه ی عظیمیه و بام کرج برسید. بهترین زمان برای رفتن به بام کرج شب است . این بام نیز همانند بام تهران  تعدادی رستوران و کافه دارد که می توانید با دوستان خود برای گذراندن ساعاتی خوش آن جا بمانید  و ساعات خوشی داشته باشید.

کاخ شمس

کاخ شمس یا همان کاخ مروارید جز یکی از بهترین مکان تفریحی گردشگری کرج است ‌ که در دوران پهلوی ساخته شد و در آن زمان یک میلیون دلار هزینه ی ساخت این کاخ شد. این کاخ شبیه به حلزون است  و هر قسمت آن یک نور گیری خاص و جذاب دارد . بخش شمالی این کاخ نیز دریاچه ای به شکل بالا های سفره ماهی دارد که جلوه ی بسیار زیبایی به این کاخ بخشیده است.

آبشار نشترود

اگر به دنبال یک جای زیبا هستید حتما به این آبشار یک سر بزنید؛ برای رفتن به این آبشار باید ابتدا وارد جاده چالوس شوید و سپس ۳۵ کیلو متر جلوتر بروید تا به روستای نشترود برسید . این آبشار در قسمت غربی روستا است که روی یک صخره ی بزرگ است و یک نمای بی نظیر ایجاد کرده است ‌و جز یکی از بهترین مکان تفریحی گردشگری کرج است ‌. این آبشار ۳۸۰۰ متر از سطح دریا بالا تر است و اگر به کوهنوردی علاقه دارید قطعا رفتن به این آبشار خالی از لطف نیست .

بیشتر بخوانید:   بهترین جاهای دیدنی لواسان تهران

باغ گل های کرج

در قسمت های قبل نیز اشاره کردیم که پارک چمران یکی از بزرگ ترین پارک های کرج است، بخشی از این پارک به گل ها اختصاص داده شده است که باغ گل در این پارک ایجاد شده است ‌و به بزرگ ترین مرکز پرورش گل تبدیل شده است.  این باغ بیش از ۳۰۰ گونه گل نادر و معروف وجود دارد . البته باید به این نکته اشاره کنیم که این باغ بزرگ ترین فرش گل خاورمیانه را دارد و افراد زیادی سالانه به دیدن این فرش گل می آیند ‌.

بهترین مکان تفریحی گردشگری کرج

پیست اسکی دیزین

پیست اسکی دیزین بهترین پیست اسکی ایران است که در هر فصلی می توانید به راحتی به آن دسترسی داشته باشید و از اسکی در آن لذت ببرید.  این پیست در فاصله ی ۷۱ کیلومتری شمشک و ۱۲۳ کیلومتری جاده چالوس است و برای رفتن به آن جا تنها باید وارد جاده ی چالوس شوید و ۶۵ کیلو متر جلوتر بروید و از گچسر به روستای ولایت رود بروید و از آن جا به پیست بروید .

اگر در فصل تابستان به پیست می روید حتما از سنت لویزان به فشم بروید تا به روستای شمشک برسید اما زمستان این راه به خاطر بارش برف  مسدود می شود. لازم به ذکر است که پیست اسکی که یکی از بهترین مراکز تفریحی ست در سال ۴۶ ساخته شده است و از آن روز پاتوق افراد زیادی برای اسکی، سوار کاری و تنیس شده است.

دهکده آبی پارس

این دهکده جز بزرگ ترین پارک آبی ایران و   یکی از بهترین مکان تفریحی گردشگری کرج است ‌که می توانید در آن از سرسره های هیجان انگیز ، پیچشی، دریاچه وحشی،  سقوط آزاد و غیره  استفاده کنید.  بلیط های این پارک آبی به صورت وی آی پی و عادی فروخته می شود و قطعا می دانید که برای خرید بلیط  vip باید هزینه ی بیش تری بپردازید.

بیشتر بخوانید:   بهترین منطقه های کرج برای زندگی

افرادی که از بلیط وی آی پی تهیه می کنند از ورودی ها و خروجی های مخصوص استفاده می کنند ، رختکن مخصوص دارد،  امکانات زیادی مثل سالن بدنسازی،  سونا، جکوزی و غیره دارد‌. علاوه بر این ها این دهکده می توانید از کافه ، رستوران،  سینما ۶ بعدی این دهکده استفاده کنید.

آبشار سپهسالار

آبشار سپهسالار بین کرج و چالوس است ؛ قطعا ما نمی توانیم زیبایی و جذابیت این آبشار را در چند جمله خلاصه کنیم پس حتما این آبشار را از نزدیک ببینید.  این آبشار ۲۰ متر است و یک حوضچه در پایین آن قرار دارد .  در زمان بازدید از این آبشار از یک غار دیدن می کنید.  البته از دیگر مکان تفریحی گردشگری کرج می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم.

  • باغ فاتح کرج
  • آبشار کندر
  • آق تپه
  • آبشار چاران
  • و غیره

به هیچ عنوان به سادگی  از کنار مراکز تفریحی کرج رد نشوید.

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *