بهترین تور های گردشگری در تهران

اگر دلتان می خواهد یک روزه تور گردشگری تهران داشته باشید و در یک روز جاذبه های گردشگری تهران را ببینید حتما باید برنامه ریزی درست و دقیقی داشته باشید. ما در ادامه این مقاله از کی برتره به معرفی بهترین تور های گردشگری در تهران خواهيم پرداخت که شما طبق سلیقه تان می‌توانید یکی را انتخاب کرده و همراه با خانواده یا دوستان به این سفر گردشگری بروید. البته آژانس های مسافرتی زیادی از این بهترین تور های گردشگری در تهران را برگزار می‌کنند که شما می‌توانید از آن ها هم استفاده کنید .

با توجه به شلوغی و ترافیک شهر بزرگ تهران به شما توصیه می‌شود که در یک روز تعطیل از بهترین تور های گردشگری در تهران استفاده کنید و یا از تاکسی های اینترنتی و یا سرویس های ویژه ای که انواع آژانس های مسافرتی در اختیار شما قرار می دهد استفاده کنید. جاهای دیدنی تهران از جذاب ترین و معروف ترین جاهای ایران هستند که می‌توانند سفر و تهران گردی عالی و خوبی را برایتان رقم بزنند.

تور تهران قدیم
1

تور تهران قدیم

جاذبه های گردشگری تهران قدیم که یکی از بهترین تور های گردشگری در تهران است ومی‌توانید در یک روز این تور یک روزه را ببینید: مرکز شهر و بازار قدیم تهران، مدرسه دارالفنون ( اولین دانشگاه تهران)، میدان مشق و سردر باغ ملی ، موزه پست و ارتباطات، مسجد شاه امام ، بهارستان، کتابخانه و موزه ملک و خانه مقدم . قصد داریم به تهران صد سال پیش سفر کنیم. جایی که روزگاری با تمام ظرافت ساخته شد و در حال حاضر هیچ بنایی به زیبایی آن ها در هیچ کجای پایتخت دیده نمی‌شود.

در میدان مشق و سردر باغ ملی دروازه های بزرگ با دو لنگه و طاق نمای زیبا در وسط و دو دروازه کوچکتر در طرفین به چشم می خورد که میان این درها دو ستونه به هم چسبیده نیم دایره ای با سر ستون هایی مثل طرح های گل است مانند کاخ های روسیه با نوک تیز به رنگ نقره ای نصب شده و گلدسته ها از میانه به بالا بازی حرفه ای ترین طرح ها و با رنگ های درخشانی مثل زرد و فیروزه ای و کاشی کاری و نقاشی شده اند تا شما را به یاد معماری دوره صفویه بیاندازند.

بیشتر بخوانید:   بهترین تور گردشگری نوروز
تور شمیرانات تهران
2

تور شمیرانات تهران

جاذبه های گردشگری تهران قدیم که یکی از بهترین تور های گردشگری در تهران است و می‌توانید در تور یک روزه شمیرانات ببینید عبارتند از مکان های بسیار زیبا و تاریخی مانند : کاخ سعدآباد و کاخ ملت و کاخ سبز ، امامزاده صالح و بازار تجریش ، موزه تماشاگه زمان ، باغ فردوس و کوشک احمد شاهی لقب کاخ صاحبقرانیه کاخ نیاوران است. به مجموعه تاریخی فرهنگی کاخ سعدآباد میرویم و تاریخ ایران را از قاجاریه تا کنون مرور می کنیم کاخ های گوناگون که هر کدام ماجرا های زیادی برای شنیدن دارند به قدری حیرت انگیزند که به سختی می توانید از آن ها دل بکنید. پس از آن به سوی کاخ نیاوران حرکت میکنیم و در آن با گوشه ای دیگر از تاریخ و زندگی حاکمان معاصر آشنا می‌شویم . کاخ نیاوران که شهرت آن به گوش جهانیان رسیده است یکی از تعجب انگیز ترین کاخ های ایران است که بازدید آن را نباید از دست بدهید.

کارگر دی که تمام شد راهی بازارتجریش میشویم و در بازار رنگارنگ تجریش گشت و گزار می کنیم. بازاری که همه چیز هایش رنگ و بوی دیگری دارد خوراکی های خوشمزه دست فروش های دربند هم که هرکسی را وسوسه می کند تا دست به جیب شود و آنها را خریداری کند. موزه تماشا گه زمان از دیگر بخش های تور تهران گردی شمیرانات است در این موضوع ارزش زمان را در ادوار مختلف خواهیم دید با شگفت انگیز ترین ساعت های دنیا آشنا می شوید و در قسمتی از آن با مشاهده فسیل های مربوط به میلیونها سال پیش گذر زمان را به گونه‌ای دیگر حس خواهید کرد.

تور ری گردی تهران
3

تور ری گردی تهران

در ری گردی از شهرری و زیارت حرم حضرت عبدالعظیم حسنی گشت و گذار در ابن بابویه و دیدار از برج طغرل از دوران سلجوقی و بازدید از آتشکده بهرام و تپه میل ری از دوران ساسانیان و تپه و نقش برجسته چشمه علی از دوران ساسانیان و بی بی شهربانو بازدید خواهید کرد ری سیزدهمین شهری است که در دنیا ساخته شده است و از لحاظ قدمت با شهرهایی همانند بابل قابل مقایسه است شهری که حتی از حلب که یکی از قدیمی‌ترین شهرهای خاورمیانه محسوب می‌شود قدیمی تر است.

بیشتر بخوانید:   بهترین تور گردشگری نوروز

در این سفر یک روزه می توانید به تماشای جاذبه های شهر ری همچو آرامگاه بی بی شهربانو بروید و با قدم زدن در میان محوطه از معماری های متفاوتی که در خود جای داده است دیدن کنید و لذت ببرید. در اینجا میتوانید دیواره هایی را ببینید و به تماشای آن بنشینید که با سنگ ساخته شده است و یا چراغ هایی را ببینید که زیبایی این بنا را دو بنا را برابر می کند.

در کنار بازدید از این آرامگاه تماشایی اگر به تاریخ و هنر این سرزمین علاقه دارید سری به تپه و نقش برجسته چشمه‌علی بزنید که بر روی سنگ هایش نقشی از دومین شاه قاجار هک شده است. پس از آشنایی با تاریخ و هنر مردمان شهر ری در زمان گذشته به تماشای برج ایسر سر به فلک کشیده به نام برج طغرل که در مرکز این شهر قرار دارد بروید به هنگام بازدید از این برد ستون های بلندی را می بینید که اطرافش را باغی سرسبز گرفته است.

تور موزه گردی تهران
4

تور موزه گردی تهران

موزه هایی در این تور که یکی از بهترین تور های گردشگری در تهران است می توانید ببینید عبارتند از موزه های بسیار زیبا و با قدمت و تاریخی مانند : موزه هنرهای معاصر، موزه فرش و آشنایی با انواع فرش های ایرانی، موزه رضا عباسی ، باغ موزه قصر و کافه لقانطه. اگر به تاریخ ایران و هنر این مرز و بوم علاقه دارید و اگر عاشق موزه گردی میباشید تور یک روزه موزه گردی تهران را از دست ندهید جمعه ها می توانید سری به موزه های برجسته تهران با آثاری ارزشمند از هنرمندان ایرانی بزنید و کمی با تاریخ و هنری که از گذشته تاکنون در ایران بوده است آشنا شوید.

در تور موزه گردی  یک روزه بازدید از موزه هنرهای معاصر و موزه فرش و موزه رضا عباسی و باغ موزه قصر و کافه لقانطه را خواهید دید موزه هنرهای معاصر که در خیابان کارگر شمالی و در مجاورت پارک لاله تهران قرار دارد یکی از جامع ترین و مهمترین گنجینه های هنر مدرن ایران و جهان را در خود دارد و در آن آثاری ارزشمند از هنرمندان معروف دنیا و ایران نگهداری می شود.

بیشتر بخوانید:   بهترین تور گردشگری نوروز

موزه فرش نیز با در اختیار داشتن بزرگ‌ترین مجموعه فرش ایرانی شما را به سفری اسرارآمیز از نقش های خیال انگیز ایرانی از گذشته تا کنون می برد تا با تاریخچه فرش بافی ایرانی بیشتر آشنا شوید. بازدید موزه رضا عباسی نیز در خیابان شریعتی از دیگر برنامه‌های تور موزه گردی خواهد بود و پس از آن به باغ موزه قصر در خیابان مطهری می روید و از کافه لقانطه قدیمی ترین کافه تهران بازدید میکنید.

تور کلیسا گردی تهران
5

تور کلیسا گردی تهران

در تور کلیساهای تهران که یکی از بهترین تور های گردشگری در تهران است از کلیسای سرکیس مقدس و کلیسای انجیلی ارامنه حضرت یوحنا و موزه آبگینه در خیابان سی تیر و کنیسه حیم قدیمی ترین کنیسه تهران، کافه نادری و مدرسه فیروز بهرام و آتشکده زرتشتیان و کلیسای حضرت مریم و موزه آرداک مانوکیان بازدید خواهید کرد.

کلیسای سرکیس مقدس در خیابان نجات الهی که مشهورترین کلیسای پایتخت است که هنوز یکشنبه‌ها مسیحیان معتقدند آنجا با خدای بزرگ به راز و نیاز می پردازند در حال و هوای کاملا معنوی و پر از مهر دارند. در این کلیسا از محارب و نقاشی و نقاشی هایی از صحنه های انجیل و حضرت عیسی مسیح را مشاهده می کنید و با دین مسیحیت و کاتولیک ها بیشتر آشنا می شوید.

کلیسای انجیلی حضرت یوحنا از دیگر کلیساهای شهر تهران است  که در  بهترین تور های گردشگری در تهران از آن بازدید می کنید این کلیسا نمونه ای از چه روزهای اصلاح شده به شمار می‌رود و در آن خبری از زرق و برق کلیسای کاتولیک ای نیست. همین موضوع باعث شده تا حال و هوای معنوی آن را بیشتر درک کنیم موزه آبگینه و سفالینه در خیابان سی تیر مقصد بعدی است جایی برای درخشش شیشه ها و سفالینه های تاریخی ایران.

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *