بهترین خاک برای گربه

خبر خوب در رابطه با گربه ها وجود دارد این است به طور غریزی ادرار کردن را بلد است و شما به عنوان صاحب گربه تنها کافی است برای او یک خاک مناسب و خوب تهیه کنید.  ما امروز  این جا هستیم تا بهترین خاک برای گربه را به شما معرفی کنیم تا در بین تنوع بسیار زیاد بازار دچار سردرگم نشوید . بهتر است قبل از این که به سراغ معرفی برویم خاک گربه را تعریف کنیم.

لازم به ذکر است که گربه ها به طور طبیعی داخل خاک ادرار و مدفوع می کنند و روی آن را با خاک می پوشانند. اما گربه های خانگی نمی توانند از خاک های طبیعی استفاده کنند زیرا خاک های موجود در طبیعت مقدار زیادی گرد و غبار دارد و محیط خانه را آلوده می کند.  علاوه بر این ممکن است انگل  و میکروب های گوناگونی داشته باشند و گربه تان را مریض کند.

خاک توده شده یا همان کلامپینگ

بوی از   رایج ترین و بهترین خاک برای گربه که در بازار موجود است خاک توده شونده است. شایان به ذکر است که این خاک دارای خاک رس و بنتونیت سدیم است و زمانی که خاک مرطوب می شود حجیم می شود و دور ادرار یا مدفوع را می گیرد و یک گلوله تشکیل می دهد و این گونه شما می توانید به راحتی می توانید آن را از ما بقی خاک ها جدا کنید و آن را دور بیندازید. قیمت این خاک نیز بسیار مناسب است و شما می توانید با کمک آن یک خرید مقرون به صرفه داشته باشید.

بیشتر بخوانید:   بهترین برند های غذای همستر

خاک کریستالی

خاک کریستالی یکی از جدید ترین نوع خاک ها است که دارای سدیم سیلیکات متخلخل است که به خاک خاصیت جذب رطوبت می دهد و یک عطر خیلی عالی دارد که می تواند به خوبی روی نامطبوع مدفوع و ادار را خنثی کند ویکی از بهترین خاک برای گربه هاست.

این خاک مثل خاک توده شونده نیست و به دست و پای گربه تان نمی چسبد . ویژگی مثبت دیگری که این خاک دارد این است که بسیار سبک است و حمل و نقل راحتی دارد. اما خب متاسفانه قیمت این خاک بسیار بالا است و هر کسی نمی تواند آن را تهیه کند و از همه مهم تر برای گربه ها ان را دوست ندارند و روی آن دست شویی نمی کنند.

بهترین خاک برای گربه

خاک غیر توده شونده

جالب است بدانید که این خاک از مواد تجدید پذیر و سازگار با محیط زیست است. اما خب این نوع خاک خاصیت کلامپینگ ندارد و خیلی فوری از بین می رود و باید در فاصله های کوتاهی عوض شوند.  از آن جایی که باید خیلی فوری این خاک ها را عوض کنید خرید آن به اندازه ی خاک توده شونده به صرفه نیست و به همین خاطر از این نوع خاک کم تر استقبال شده است.

خاک بستر گربه پی سی ال

خاک پی سی ال قوی از تولیدات داخلی است که در حال خاصی یکی از بهترین خاک برای گربه ها است که مورد استقبال افراد زیادی قرار گرفته است. یکی از مهم ترین ویژگی های این خاک گربه این است که به نسبت نمونه های خارجی قیمت بسیار مناسب تری دارد و صد در صد طبیعی است و هیچ گونه مواد  حساسی زایی ندارد و خاصیت آنتی باکتریال دارد.

بیشتر بخوانید:   بهترین اسباب بازی های گربه

نکته ی خیلی مهمی که در رابطه با این خاک ها باید خدمتتان عرض کنیم این است که  ممکن است مقداری گرد و غبار تولید کند که خیلی هم زیاد نیست اما اگر گربه تان و یا خودتان مشکل تنفسی دارید بهتر است به این نکته توجه کنید.

خاک گربه لیو پت

لیو پت نیز متعلق به کشور ایران است ؛  علت محبوبیت این خاک کربن و ذغال فعال شده موجود در خاک است. این خاک دارای بافت های ریز و نرمی است که به خوبی می تواند ادرار گربه را جذب کند. این خاک به منظور کم‌ کردن بوی نا مطبوع ادرار با رایحه ی پودر بچه همراه است. از معایب این خاک می توانیم به این مورد اشاره کنیم که خاک چسبندگی خیلی خوبی ندارد و ممکن است به ظرف بچسبد.

خاک گربه گارفیلد

اگر به دنبال یک خاک گربه با قیمت مناسب هستید این بار خاک گارفیلد را امتحان کنید.  باید خدمتتان عرض کنیم که دانه های این خاک درشت است و به گربه تان نمی چسبد و چسبندگی خیلی خوبی هم دارد و به راحتی گلوله می شود. این خاک گربه در مقابل کیفیتی که دارد قیمت بسیار کمی دارد.

بهترین خاک برای گربه

خاک گربه کت مت

خاک گربه کت مت یکی دیگر از تولیدات کشور ایران است که قسمت بسیار مناسبی دارد . این خاک گربه یکی از قدیمی ترین خاک های موجود در بازار و یکی از بهترین خاک برای گربه است که می توانید آن را از بهترین پت شاپ های تهران تهیه کنید.  یک مزیتی که این محصول دارد بسته بندی بسیار محکم آن است و این گونه دیگر لازم نگران حمل  و نقل آن باشید.  طبق تحقیقاتی که ما داشته ایم اکثر مصرف کننده ها بر این باور بوده اند که این محصول کیفیت مناسبی دارد و در کنار دسترسی راحتی که دارد قیمت بسیار مناسبی دارد .

بیشتر بخوانید:   بهترین غذاهای ماهی گوپی

خاک گربه کت مت قدرت جذب بالایی دارد و مقداری خاصیت کلامپینگی که دارد به خوبی می تواند ادرار و مدفوع را بپوشاند و بوی بد آن ها را از بین ببرد.  دقت کنید که این خاک گربه مقداری گرد و غبار تولید می کند پس حتما باید به این نکته توجه کنید.

خاک گربه پتوپیا

به جرات می توان گفت که  این خاک یکی از بهترین خاک برای گربه هایی است که می توانید برای گربه ی دوست داشتنی خود تهیه کنید.  این خاک به طور فوق العاده ای از انتقال رطوبت ادرار به ظرف خاک جلوگیری می کند و هیچ گونه گرد و غباری تولید نمی کند و جذب بسیار بالایی دارد.

این خاک گربه خاصیت آنتی باکتریالی دارد و با توجه به کلامپینگی و جمع شوندگی که دارد می تواند بهترین گزینه برای انتخاب باشد. علاوه بر این ها باید اضافه کنیم که این خاک به طور فوق العاده ای بو را جذب می کند.  شما می توانید با توجه به سلیقه و بودجه ی خود یکی از این خاک گربه ها را انتخاب کنید.

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *