بهترین دانشگاه های تهران

ما در این مقاله از کی برتره برخی از بهترین دانشگاه های تهران را برای شما معرفی خواهیم کرد. اکثر افرادی که به دنبال کسب علم و دانش هستند برایشان بسیار مهم می باشد که در چه دانشگاهی تحصیل کنند.

در کشور ما دانشگاه‌های بسیار عالی و خوبی در شهر تهران وجود دارد که افراد بسیار زیادی تلاش می‌کنند تا بتوانند در این دانشگاه ها مشغول به تحصیل شوند. شهر تهران به دلیل داشتن مراکز بسیار زیاد علمی و آموزشی جز یکی از مهمترین و اصلی ترین مراکز و قطب های علمی در کشور ما می باشد و شهر های مختلف افراد بسیار زیادی به این شهر برای تحصیلات می آیند.

دانشگاه تهران
1

دانشگاه تهران

این دانشگاه که در خیابان انقلاب واقع شده است یکی از مهمترین دانشگاه های شهر تهران و همینطور یکی از مهمترین دانشگاه های کشور ما می باشد این دانشگاه در سال ۱۳۱۳ تاسیس شده است  و در میان تمامی دانشگاه‌های ما رتبه ۲ را دارا می باشد. سطح علمی این دانشگاه بسیار بالا می باشد و افراد بسیار فرهیخته و بزرگی در این دانشگاه تحصیل کرده اند.

 

آدرس: تهران خیابان انقلاب

دانشگاه شریف
2

دانشگاه شریف

یکی از معتبرترین و بزرگترین مراکز آموزشی تهران آن و ایران و حتی کل دنیا می تواند دانشگاه شریف باشد که در سال ۱۳۴۴ تاسیس شده است و افراد بسیار زیاد و نخبگان بسیار زیادی از این دانشگاه فارغ التحصیل شده اند و امروزه در افراد بسیار بزرگی تبدیل شده اند این دانشگاه قوی ترین و مهمترین دانشگاه مهندسی می باشد. در سطح بین‌المللی هم دانشگاه شریف توانسته است به خوبی بدرخشد و جایگاه ویژه ای را به دست بیاورد.

بیشتر بخوانید:   بهترین سالن های زیبایی تهرانسر

 

آدرس: تهران تهران اول خیابان آزادی دانشگاه شریف

دانشگاه هنر تهران
3

دانشگاه هنر تهران

از دیگر دانشگاه های مهم شهر تهران و همینطور کشور ما دانشگاه هنر تهران می باشد که افراد بسیار زیادی در آنجا فارغ التحصیل شده اند و اکنون به هنرمندان بسیار بزرگی تبدیل شده‌اند دانشگاه هنر تهران به عنوان بزرگترین مرکز آموزشی در رشته هنر می باشد که هفت رشته هنر را دارا می باشد مانند موسیقی هنرهای تزیینی هنرهای دراماتیک و بسیاری از موارد دیگر.

 

آدرس : تهران خیابان حافظ خیابان سرهنگ سخایی بعد از تقاطع سی تیر

دانشگاه علم و صنعت
4

دانشگاه علم و صنعت

دانشگاه علم و صنعت از دیگر دانشگاه های مهم تهران و کشور می باشد و همین طور این دانشگاه از قدیمی ترین و بهترین دانشگاه های شهر تهران می باشد که در سال ۱۳۰۸ ساخته شد جالب است بدانید که دانشگاه علم و صنعت ۱۳ دانشکده را در خود جای داده است و وسعت بسیار زیادی را دارا می باشد این دانشگاه از لحاظ رتبه علمی بسیار بالا می باشد و افراد بسیار بزرگی در آن تحصیل کرده‌اند.

 

آدرس: تهران خیابان هنگام خیابان دانشگاه، دانشگاه علم و صنعت

دانشگاه صنعتی امیرکبیر
5

دانشگاه صنعتی امیرکبیر

قطعاً می‌دانید که دانشگاه صنعتی امیرکبیر از مهمترین مراکز آموزشی کشور ما و همینطور از مهمترین مراکز آموزشی در دنیا میباشد که مهندسان و دانشمندان بسیار زیادی در این دانشگاه بزرگ تحصیل کرده اند دانشگاه امیرکبیر با ده دانشکده و چهار گروه آموزشی در سال ۱۳۱۷ ساخته شد کتاب امروز در زمینه مهندسی کامپیوتر و مهندسی برق و مهندسی پزشکی جز بهترین دانشگاه های شهر تهران حساب میشود.

بیشتر بخوانید:   بهترین سالن های شنیون در فرمانیه

 

آدرس : تهران خیابان حافظ دانشگاه امیرکبیر

دانشگاه تربیت مدرس
6

دانشگاه تربیت مدرس

دانشگاه تربیت مدرس از دیگر دانشگاه های مهم تهران می باشد که در سال ۱۳۶۰ با عنوان مدرسه تربیت دبیران برای آموزش کار در هیئت علمی دانشگاه ها تاسیس شد دانشگاه تربیت مدرس در نفت ارشد و دکترا نیز دانشجو می پذیرد. دانشگاه علاوه بر پذیرش افرادی برای رشته های معلمی افرادی را که میخواهند در زمینه های مشاوره های تحصیلی نیز تحصیل کنند را می پذیرد.

 

آدرس: تهران بزرگراه پل نصر واقع در بزرگراه جلال آل احمد

دانشگاه تربیت دبیر رجایی
7

دانشگاه تربیت دبیر رجایی

این دانشگاه از دیگر بهترین دانشگاه های تهران می باشد که در سال ۱۳۵۹ ساخته شده است دانشگاه تربیت دبیر رجایی وظیفه تامین نیروی فنی دانشگاه را برای هنرستان ها برعهده دارد این دانشگاه در ابتدا به عنوان مدرسه آمریکایی شروع به کار کرد و سپس با انیستیتو های تکنولوژی تهران و مدارس آموزش عالی قاطی شود و در نهایت به صورت فعلی مشهور به کار می باشد.

 

آدرس: تهران خیابان لویزان دانشگاه تربیت دبیر رجایی

دانشگاه خوارزمی
8

دانشگاه خوارزمی

جالب است بدانید که دانشگاه خوارزمی به عنوان نخستین موسسه آموزش عالی در تهران در سال ۱۲۹۷ ساخته شد دانشگاه خوارزمی در رشته های علوم پایه و مهندسی و تربیتی و انسانی در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکترا دانشجو ها را می پذیرد. جالب است بدانید که این دانشگاه در ابتدا با نام دارالمعلمین عالی نامگذاری شده بود و سپس تغییر نام پیدا کرد. دانشگاه در سال ۱۳۵۳ برای بار دیگر نامش عوض شد و به دانشگاه تربیت دبیر تغییر اسم پیدا کرد که دوباره در سال ۱۳۹۰ و در نهایت به نام دانشکده خوارزمی تصویب شد.

بیشتر بخوانید:   آموزشگاه رنگ مو در پیروزی
دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی
9

دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی

دانشگاه خواجه نصیر الدین طوسی از مراکز مهم علمی و آموزشی در کشور و در شهر تهران می باشد این دانشگاه برای داوطلبان رشته برق و همینطور فارغ التحصیلان این رشته از بهترین دانشگاه های تهران و ایران می باشد و به شدت معروف می باشد دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی ابتدا و دانشکده مخابرات فعالیت خود را آغاز کرد و پس از آن به نام دانشگاه فنی مهندسی تغییر اسم پیدا کرد در حال حاضر دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی با ۱۱ دانشکده فعالیت می کند.

دانشگاه علامه طباطبایی
10

دانشگاه علامه طباطبایی

دانشگاه علامه طباطبایی دانشگاهی می باشد که افرادی که علوم انسانی و علوم اجتماعی و انواع مدیریت ها را می خوانند به شدت به این دانشگاه علاقه دارند این دانشگاه یکی از بزرگترین و بهترین و تخصصی ترین دانشگاه های شهر تهران و همینطور کشور میباشد و در رشته های علوم اجتماعی و علوم انسانی و انواع مدیریت ها بسیار شناخته شده می باشد و تخصصی عمل می کند این دانشگاه در سال ۱۳۶۳ ساخته شد.

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *