بهترین غذاهای آبادان

اگر اهل خرید و به قولی عشق و حال هست یا آبادان می تواند یک گزینه ی عالی برای سفر باشد؛ همان گونه که می دانید غذای خوب و دلچسب می تواند نقش بسیار پر رنگی در یک سفر رویایی و خوب داشته باشد .ما امروز این جا هستیم تا شما را بابهترین غذاهای آبادان آشنا کنیم پس اگر مایل هستید خوش مزه ترین غذا های آبادان را تست کنید ما را تا پایان این مقاله همراهی کنید البته می توانید بهترین رستوران های آبادان را در سایت کی برتره پیدا کنید .

فلافل

قطعا می دانید که فلافل یک غذای آبادانی است که هر شهر و روستایی پیدا می شود اما قطعا طعم فلافلی که در آبادان می خورید با تمام فلافل های دنیا فرق می کند. این غذا یک غذای ساده مزه ی خیلی خوبی دارد که به صورت ساندویچ خورده می شود. شما می توانید در هر کجای ایران که هستید فلافل را در فلافل فروشی ها پیدا کنید.

برای تهیه ی این غذا نیز باید نخود ها را از شب قبل خیس کنید و سپس دوبار چرخ کنید تا یک ماده کاملا یک دست پیدا کنید و سپس به آن ادویه های مختلف و خمیر نخود بزنید و بعد فلافل ها را درون روغن سرخ کنید و در کنار خیار شور،  گوجه فرنگی و نوشابه میل کنید.

قلیه ماهی

قلیه ماهی اصلی ترین و خوش مزه ترین غذای آبادان است ؛ این خورش لذیذ از سبزی مخصوص قلیه ، ماهی ، ادویه های مخصوص قلیه، سیر و پیاز درست می شود. این غذا شکل و ظاهر و هم چنین طبخ شبیه به قورمه سبزی دارد. اکر مایل هستی  این غذای آبادانی را برای خود درست کنید باید ماهی ها را تکه تکه کنید و با ادویه های مخصوص این غذا و سبزی قلیه تفت دهید.

بیشتر بخوانید:   بهترین غذاهای یزد

نکته ی خیلی مهمی که در رابطه با  این غذا وجود دارد این است که حتما باید از ماهی های بدون استخوان مثل سنگسر  شوریده، حلوا و هامور استفاده کنید.

سمبوسه

در واقع سمبوسه یک غذای هندی است که از زمان گذشته وارد جنوب شده است و مورد استقبال افراد قرار گرفته است و این روز ها به یکی از بهترین غذا های آبادان شناخته می شود. این غذا را نیز می توانید در شهر های مختلف پیدا کنید و از آن به عنوان پیش غذا و یا حتی میان وعده استفاده کنید چنان چه مایل هستید خودتان این غذای دوست داشتنی را درست کنید باید سیب زمینی ها را بپزید و آن را به همراه سبزی هایی مثل تره و جعفری و ادویه های مخصوص لای نان بگذارید و در روغن داغ سرخ کنید و از خوردن آن لذت ببرید.

بهترین غذاهای آبادان

کبه

کبه یکی دیگر از غذا های محبوب آبادانی ها است که معمولا در دورهمی هایی که دارند با این غذای لذیذ از میهمان های خود پذیرایی می کنند. برای تهیه ی این غذای عربی باید برنج را به همراه کمی آب روی حرارت بگذارید تا برنج همانند برنج شیر برنج شود و در این مرحله سیب زمینی های رنده شده را به علاوه تخم مرغ، زرد چوبه و نمک مخلوط کنید و در صورت دلخواه به این ترکیب گوشت، پیاز و ادویه بزنید. حال باید به برنج ها شکل دهید و در این خمیر بگذارید و در آخر گلوله های برنج را در روغن سرخ کنید.

ماهی صبور

ماهی صبور یک ماهی چرب است که تیغ های زیادی دارد پس باید در فر و یا تنور پخته شود. شکم‌ ماهی را باید با شنبلیله، گشنیز، پیاز، فلفل قرمز، تمر هندی و غیره پر کنید و ماهی خود را داخل فر بگذارید تا آماده شود.

بیشتر بخوانید:   بهترین غذاهای سرد

پاکوره

پاکوره یکی دیگر از بهترین غذاهای آبادان که ریشه ی هندوستانی دارد. ترکیبات پاکوره شامل پیاز ، سیب زمینی، جعفری و ادویه است. البته راز طعم فوق العاده ی این غذا ها ادویه های آن است، جنوبی ها برای پخت این غذا از ادویه های مخصوصی استفاده می کنند تا غذا طعم منحصر به فردی به خود بگیرد.  البته کنار این غذا نیز سس های مختلفی نیز تهیه می شود که طعم غذا را چندین برابر می کند.

بهترین غذاهای آبادان

رنگینک

لازم به ذکر است که رنگینک نوعی شیرینی است که مختص به خطه ی جنوب است و طرفدار های زیادی دارد. این شیرینی از خرما یا رطب درست می شود و متاسفانه در قنادی ها و فروشگاه های معمولی سطح شهر خودتان نمی توانید آن را پیدا کنید و برای خوردن آن باید تا آبادان بروید. اگر خودتان هم مایل هستید این شیرینی لذیذ را درست کنید باید آرد سفید، دارچین، پودر قند، روغن و رطب تهیه کنید و گذاشتن کمی وقت خوش مزه ترین شیرینی را نوش جان کنید.

خورش بامیه

خورش بامیه از دیگر غذا های محبوب آبادانی است که در اکثر شهر های ایران پخته می شود و از محبوبیت خاصی برخوردار است.  اگر مایل هستید برای خودتان خورش بامیه درست کنید باید دنباله های بامیه را به گونه ای که مایع لزج آن خارج نشود و بامیه ها را تمیز بشویید و آن ها را در روغن سرخ کنید و سپس خورش خود را بار بگذارید.  اگر قصد دارید خورش خود را خوش مزه تر کنید می توانید از حبه های سیر در غذا استفاده کنید.

بیشتر بخوانید:   بهترین غذاهای بوشهر

امگشت

اگر به دنبال یک غذای خاص و جدید هستید ما این غذای عربی را به شما پیشنهاد می کنیم؛ طرز تهیه ی این غذا این گونه است که ابتدا باید برنج را بپزید و چند دقیقه قبل از آب کشی به آن سبزی پلو را اضافه کنید و سپس آن را آب کش کنید و وسط قابلمه را گود کنید و موادی که از قبل تهیه کرده اید را میان آن بریزید. این مواد شامل پیاز، ماهی نمک سود، ادویه های مخصوص، کشمش و ادویه می شود. مطمئن باشید که بعد از یک بار امتحان عاشق طعم و مزه ی این غذا می شوید و دفعات بعدی نیز آن را برای خود درست می کنید.

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *