بهترین غذاهای اهواز

چنان چه قصد سفر به شهر اهواز را دارید و مایل هستید خوش مزه ترین غذا های اهواز را تست کنید ما را تا پایان این مقاله همراهی کنید زیرا ما امروز قرار است که شما را با بهترین غذاهای اهواز آشنا کنیم تا شما با خیال راحت بتوانید در کوتاه ترین زمان ممکن بهترین غذا ها را تست کنید. علاوه بر این ها باید خدمتتان عرض کنیم که شما می توانید در سایت کی برتره بهترین رستوران های اهواز را پیدا کنید.

امگشت

امگشت یکی از اصیل ترین و خوش مزه ترین غذا های جنوب کشور است که در شهر اهواز و در بین اهالی اهواز بسیار محبوب است. لازم به ذکر است که جنوبی ها برای پخت این غذای لذیذ از بهترین ماهی استفاده می کنند. ماهی نمک سو، پیاز ، ادویه و سیر از ترکیبات این غذا محسوب می شوند. جنوبی هل کنار این غذا پلو نیز می پزند و  به وسیله ی آن از  میهمان های  خود پذیرایی می کنند.‌ معمولا در کنار این غذا از ترشی سیر و سالاد شیرازی و پیاز می گذارند.

نافله

چنان چه به دنبال یک غذای متفاوت خاص هستید ما به شما پیشنهاد می کنیم که این بار حتما نافله را امتحان کنید که یکی از بهترین غذاهای اهواز است. شایان به ذکر است که سرکه و‌ شکر موجود در غذا یک طعم ملسی به آن می دهد. برای تهیه این غذای دوست داشتنی باید گوشت، آرد نخود چی، پیاز و ادویه های گوناگون داشته باشید. علاوه بر این ها باید اضافه کنیم که نافله مانند کباب شامی است یا این تفاوت که هم چون دونات تو خالی و دایره ای شکل است.

بیشتر بخوانید:   بهترین غذاهای سرد

ماهی صبور

از آن جایی که مصرف ماهی در جنوب کشور بسیار بالا است قطعا در غذا های زیادی شاهد ماهی هستید . ماهی صبور یکی دیگر از بهترین غذاهای اهواز است که قطعا می تواند شما را عاشق خودش کند. اهوازی ها معمولا این ماهی را به شکل تنوری درست می کنند و سپس روی آن حشو می ریزند. حشو ترکیب سبزی، تمر هندی، سیر و ادویه است که مزه ی ماهی را به طور شگفت انگیزی خوش مزه و دوست داشتنی می کند.

بهترین غذاهای اهواز

آش ارده

شاید با شنیدن نام آش انتظار یک غذای آبکی را داشته باشید اما باید خدمتتان عرض کنیم که در این غذا هیچ خبری از آش و غذای آبکی نیست. در واقع آش ارده پلو است که از ترکیب برنج، ارده کنجد، ماش و شیره خرما درست می شود. شیره خرما موجب می شود که سردی برنج گرفته شود و شما بعد از خوردن برنج اذیت نشوید. سبزی نیز جز جدا نشدنی این غذا است و به تنهایی می تواند مزه ی آش ارده را چندین برابر کند پس در کنار این غذا حتما سبزی بخورید تا متوجه شوید که این غذا چرا در بین اهوازی ها محبوب است.

قلیه ماهی

یکی از معروف ترین و محبوب ترین غذا های اهواز قلبه ماهی است؛ در واقع قلیه ماهی نوعی خورش است که باید کنار پلو سرو شود. همان گونه از نام این غذا مشخص است ماهی مهم ترین عنصر این غذا است به همین دلیل باید یک نوع ماهی درجه یک و بدون تیغ در این غذا استفاده شود. تمر هندی، ادویه های مخصوص، سبزی های مخصوص قلیه و فلفل پایه های ثابت این غذا محسوب می شود.

بیشتر بخوانید:   بهترین غذاهای بوشهر

علاوه بر این باید خدمتتان عرض کنیم که طبخ قلیه ماهی شبیه به قورمه سبزی است پس اگر در پخت قورمه ماهر هستید مطمئن باشید که می توانید از پس درست کردن قلیه نیز بر بیاید.

پاکوره

جالب است بدانید که پاکورا یک غذای هندی است که سالیان سال است وارد خطه ی جنوب به خصوص اهواز شده است. قطعا شما در هیچ کجای ایران نمی توانید پاکورای اهواز را پیدا کنید و برای خوردن آن حتما باید به این شهر زیبا و پر از زندگی سفر کنید. پاکوره یک نوع کوکو محسوب می شود که از تخم مرغ، آرد نخود، تره و ادویه های مخصوص درست می شود و یک غذای عالی برای دورهمی های صمیمی است.

بهترین غذاهای اهواز

سمبوسه

سمبوسه نیز یک پیش غذای معروف و محبوب در اهواز است که می توانید در شهر های مختلفی آن را پیدا کنید اما قطعا هیچ شهری سمبوسه های تند و خوش مزه ی اهواز را ندارد. این غذای خوش مزه از سیب زمینی، سبزی های معطر و ادویه هایی هم چون فلفل قرمز درست می شود .برای داشتن یک سمبوسه ی خوش طعم تنها کافی است سیب زمینی های پخته شده به همراه دیگر مواد در نان مثلثی شده بریزید و درون روغن سرخ کنید و با سس کچاپ میل کنید .

حمیس توله

اگر طرفدار نرگسی و یا بورانی هستید مطمئنا عاشق حمیس یا همان پنیرک می شوید. البته فرق میان این غذا و بورانی در تخم مرغ است و این غذا تخم مرغ ندارد. همان گونه که از نام این غذا مشخص است از گیاهی به نام توله درست می شود. البته خانم های اهوازی به این گیاه خوش مزه نارنج، رب انار و ادویه های مختلفی نیز می زنند.

بیشتر بخوانید:   بهترین غذاها بعد زایمان

نکته ی مهمی که در رابطه با این غذا وجود دارد این است که این غذا خاصیت درمانی دارد و معمولا به منظور درمان بیماری هایی مثل یرقان یا باز کردن مجاری کبد، زخم کلیه و تقویت روده استفاده می شود. اگر خانم شیرده دارید نیز می توانید از این غذا به او بدهید.

فلافل

معروف ترین و شناخته شده ترین غذای اهواز فلافل آن است که در کل ایران نیز طرفدار دارد. قطعا می دانید که ماده اصلی این غذا نخود است و شما در هر شهر می توانید یک فلافلی پیدا کنید و برای خود سفارش دهید البته اگر هوس فلافل خانگی کرده اید نیز می توانید از شب قبل نخود ها را خیس کنید و آن ها را چرخ کنید و سپس به نخود های چرخ شده پیاز، مخمر و کمی آب اضافه کنید و با کمک قالب فلافل های و غیره ای شکل درست کنید و در روغن سرخ کنید.

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *