بهترین غذاهای بندرعباس

ما امروز اینجا هستیم تا شما را با بهترین غذاهای بندرعباس آشنا کنیم پس اگر مایل هستید با خوش مزه ترین غذا های بندر عباس آشنا شوید و بهترین رستوران های بندرعباس را میدا کنید ما را تا پایان این مقاله در سایت کی برتره همراهی کنید.

گبولی گوشت

گبولی گوشت یکی از معروف ترین و بهترین غذاهای بندرعباس است که عطر و بوی بی نظیری دارد. خانم های جنوبی گوشت ها را به خوبی می پزند و آن ها را تفت می دهند و سپس با نخود پخته شده، سیب زمینی سرخ شده، پلویی که با انواع ادویه و آب گوشت و پیاز داغ درست می کنند. ادویه هایی مثل میخک، هل، لیمو امانی و ادویه های جنوبی در این غذا وجود دارند.

زیبون

زیبون نیز از دیگر غذا های خوش مزه ی بندرعباس است که باب میل همه است پس اگر خیلی اهل ریسک نیستید این غذا را برای خود سفارش دهید و با خیال راحت منتظر آماده شدن آن بمانید. این غذای لذیذ را می توان با ماهی های مختلف آماده کرد. جالب است بدانید که این غذا شبیه به استانبولی است فقط با این تفاوت که در آن ماهی سرخ شده و سیب زمینی سرخ شده نیز وجود دارد.

کلمبا

کلمبا نیز از دیگر غذاهای معروف بندر است؛ اگر طرفدار غذا های چرب و نرم هستید حتما این غذای فوق العاده را امتحان کنید. ماده اصلی این غذا نیز ماهی است و در آن گندم پرک شده نیز وجود دارد. طرز تهیه ی این غذا این گونه است که گندم ها را به خوبی می پزند و سپس ماهی های پخته شده ( تیغ هایش را جدا می کنند) را به گندم ها اضافه می کنند و در آخر نیز سبزی های مخصوص را به غذا اضافه می کنند. راز موفقیت این غذا این است که مواد ذکر شده در روغن حیوانی پخته شوند.

بیشتر بخوانید:   بهترین غذاهای اسپانیایی

بهترین غذاهای بندرعباس

هواری

این غذا نیز هم چون دیگر غذا های بندر با ماهی درست می شوند و برای شمایی که عاشق طعم ماهی و ادویه هستید می تواند بهترین گزینه باشد. هواری سبزی های مخصوص و ادویه های عالی دارد که به غذا طعم و عطر معرکه ای می بخشد. طرز تهیه ی خواری این گونه است که ماهی نمک سود شده، سبزی، ادویه های مخصوص را آماده می کنند و با برنج دم می اندازند و با ترشی و سبزی این غذا را میل می کنند.

عنکاس خشک

ماهی مرکب یا همان عنکاس نیز یکی دیگر از بهترین غذاهای بندرعباس است که حتما باید آن را در طی سفر خود امتحان کنید البته باید به این نکته اشاره کنیم که پخت این غذا بسیار پر زحمت و پر دردسر است که معمولا در فصل تابستان طرفدار های زیادی دارد. برای پخت این غذا باید گوشت ها تکه تکه شوند و ده روز جلوی آفتاب بمانند تا به خوبی خشک شوند و سپس این گوشت های خشک شده را کباب می کنند و آن را له می کنند. اگر قصد دارید عنکاس بخورید حتما کنار آن لیمو و خارک خرما بخورید تا متوجه ی محبوبیت این غذا شوید.

نان تمشی

نان تمشی یک غذای ساده و خوش مزه است که با تخم مرغ و پنیر درست می شود و قطعا هر فردی که به این منطقه سفر کرده باشد آن را امتحان کرده است. مسئله این جا است که نان تمشی در هرمزگان به روش خاصی تهیه می شود؛ مردم هرمزگان در گلک استفاده می کنند. گلک ماده ی اصلی این غذا است که طعم و رنگ خیلی بهتری به غذا می بخشد.سعی کنید نان تمشی را مهیاوه میل کنید و از غذای خود لذت ببرید.

بیشتر بخوانید:   بهترین غذاهای گوشتی جهان

بهترین غذاهای بندرعباس

مهیاوه

مهیاوه نوعی سس ویژه است که از ماهی تهیه شده است و بسیار لذیذ است. لازم به ذکر است که برای تهیه ی این سس از ماهی به نام متو یا حشینه استفاده می شود. البته باید اضافه کنیم که ادویه های مخصوصی نیز به این غذا اضافه می شود که موجب منحصر به فرد شدن طعم آن می شود. جالب است بدانید که برخی مناطق این ماهی را با شن و یا ماسه خشک می کنند اما بهتر است که ماهی تمیز شده به خوبی خشک، پودر و سپس نمک سود شود.

کاتوغ

کاتوغ نوعی خورش است که معروف ترین و محبوب ترین نوع کاتوغ، کاتوغ ماهی است. برای تهیه ی کاتوغ ابتدا پیاز، گوجه فرنگی و سبزی را به همراه ادویه های مخصوصی که دارند تفت می دهند و اجازه می دهند مواد به خوبی تفت بخورند و بعد ماهی هایی که از قبل خرد کرده اند را به مواد اضافه می کنند و اجازه می دهند تا مقداری آب بپزند و آماده ی خوردن شود.

برنج دیشو

اگر به دنبال یک غذای راحت و در عین حال خوش طعم جنوبی هستید ما برنج دیشو را به شما پیشنهاد می کنیم؛ برنج دیشو از برنج و شیره خرما درست می شود و یک مزه ی معرکه و متفاوت دارد. شیره خرما موجب می شود تا شما بعد از خوردن ماهی دچار سردی نشوید. البته باید به این نکته اشاره کنیم که این برنج را نمی توان تنها خورد و حتما باید کنار آن ماهی سرخ شده بخورید.

بیشتر بخوانید:   بهترین غذاهای بوشهر

کوفته مومغ

شکل و ظاهر این غذا شبیه به کتلت و کوکو است. هرمزی ها بعد از پختن ماهی تیغ های ماهی را به خوبی جدا می کنند و به همراه سبزی محلی، تخم مرغ، سیب زمینی و ادویه های مخصوص این غذای لذیذ را درست می کنند. ماهی که در این غذا استفاده می شود ماهی ساردین یا همان مومغ است.

سوراغ غذایی با خاک سرخ جزیره

سوراغ از ماهی ساردین، خاک سرخ، نارنج و لیمو درست می شود و بسیار خوش طعم است. ‌البته این غذا نیز زحمت زیادی دارد و ماهی آن باید در آبی که در آن گلک قرار دارد خیس بخورد و سپس با نارنج و لیمو طعم دار شود و سپس پخته شود.

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *