بهترین غذاهای بوشهر

بوشهر یکی از زیبا ترین جاهایی است که می توانید به آن جا سفر کنید و غذا های متنوع و محلی بخورید و از گذراندن اوقات خود در این شهر لذت ببرید. ما امروز این جا هستیم تا شما عزیزان را با بهترین غذاهای بوشهر آشنا کنیم اگر مایل هستید در طی سفر خود خوش مزه ترین غذا های بوشهری را بخورید ما را تا پایان این مقاله همراهی کنید. البته می توانید بهترین رستوران های بوشهر را نیز در سایت کی برتره پیدا کنید و روز های خوشی را در این شهر بگذرانید.

میگو پلو

در واقع میتوان گفت میگو پلو اصلی ترین غذای بوشهر است و به گونه ای نماد این شهر شناخته می شود. این غذای لذیذ از برنج، میگو، سبزی های تازه، پیاز و رب گوجه فرنگی درست می شود که طعم بی نظیری دارد. از آن جایی که میگو جز مواد اصلی این غذا محسوب می شود می توانیم این غذا را جز خوش مزه ترین و مقوی ترین غذا های بوشهر معرفی کنیم.

قیمه بوشهری

قیمه بوشهری جز آن دسته غذاهایی است که تنها می توانید آن را در بوشهر پیدا کنید؛ قیمه بوشهری یک رسپی مخصوص دارد که مختص به همین منطقه است . قیمه بوشهری از گوشت، سیب زمینی، لپه، لیمو امانی، زیره  ادویه و رب گوجه فرنگی تهیه می شود. خانم های بوشهری برای تهیه ی این غذای لذیذ گوشت ها را به خوبی می پزند و له می کنند تا با زدن قاشق به گوشت کش بیاید. جالب است بدانید که بوشهری ها  این غذا را با شکر میل می کنند تا طعم غذا را دلپذیرتر کنند.

بیشتر بخوانید:   بهترین غذاهای یزد

بهترین غذاهای بوشهر

ماهی شور ( مُی شور)

قطعا زمانی که نام جنوب کشور می آید همه ی ما به یاد ماهی و غذا های دریایی می افتیم؛ ماهی شور نیز یکی دیگر از محبوب ترین غذا های بوشهر است که خواباندن ماهی در نمک به وجود می آید. شایان به ذکر است که در گذشته به خاطر کمبود امکانات و نبود یخچال ماهی ها را خشک می کردند و یا این که در نمک می گذاشتند تا عمر ماهی را بیش تر کنند و ماهی طعم شوری به خود می گرفت. امروزه نیز از این روش استفاده می شود اما  پنج یا شش ساعت قبل از پخت آن را درون آب قرار می دهند تا میزان شوری ماهی ها کم‌ شود.

قلیه میگو

قلیه میگو نیز یکی دیگر از خوش مزه ترین و بهترین غذاهای بوشهر است که حتما باید آن را امتحان کنید و از طعم آن لذت ببرید. میگو نقش بسیار پر رنگی در غذا های اهالی جنوب دارد به همین دلیل در سفر خود به بوشهر در اغلب غذا ها میگو را مشاهده خواهید کرد و می توان گفت که در این غذا نیز میگو ماده اصلی است. از دیگر ترکیبات این غذا می توانیم به تمر هندی، سبزی ماهی ، ادویه مخصوص، سیر فراوان اشاره کنیم.

دال عدس

دال عدس یکی از قدیمی ترین و بهترین غذاهای بوشهر است که در همه جا طرفدار دارد. این غذا آبکی است و مثل سوپ سرو می شود. دال عدس از دانه های عدس تهیه می شود؛ برای تهیه ی این غذا باید عدس ها یک ساعت در آب خیس شوند و سپس با رب انار و ادویه طعم دار شوند و در آخر نیز تمام مواد اولیه غذا له شوند.‌ این غذا برای تمامی فصول مناسب است اما اگر زمستان به بوشهر سفر کردید حتما یک کاسه دال عدس سفارش دهید و از طعم آن لذت ببرید.

بیشتر بخوانید:   بهترین غذاهای گوشتی جهان

بهترین غذاهای بوشهر

دمپخت ماهی بوشهری

معمولا غذا های جنوبی به تندی معروف هستند؛ دمپخت ماهی نیز یکی دیگر از غذا های تند و خوش مزه ی بوشهر است که با ماهی شیر، تمر کز، لوبیا چشم بلبلی، شنبلیله، سیر، رب گوجه فرنگی و ادویه مخصوص ماهی درست می شود. فلفل نیز یکی دیگر از چاشنی های محبوب این غذا است پس چنان چه به فلفل زیاد حساسیت دارید بهتر است به سراغ غذای دیگری بروید و یا این که سفارش کنید که فلفل غذایتان را به اندازه بزنند.

یتیمچه

یتیمچه یا همان یتبمک از دیگر غذا های محبوب و بهترین غذاهای بوشهر است؛ از آن جایی که در تهیه ی این غذا از گوشت استفاده نمی شود می توان این غذا را به عنوان یک غذای رژیمی دانست. اگر مایل هستید پروتئین لازم را به بدن خود برسانید این غذا می تواند بهترین انتخاب باشد زیرا لوبیای موجود در آن می تواند انرژی از دست رفته ی شما را تامین کند. برای تهیه ی این غذا به بادمجان، تمر هندی، پیاز، ادویه و لوبیا چشم بلبلی نیاز دارید. شما می توانید به راحتی این غذای لذیذ را در منزل تهیه کنید و از مزه ی آن لذت ببرید.

مجبوس

بهتر است بدانید که این غذا ریشه ای عربی دارد که از برنج، مرغ و ادویه درست می شود و می تواند یک گزینه خوب برای ناهار باشد. این غذا طبخ بسیار ساده و در عین حال طعم بسیار لذیذی دارد و شما می توانید حتی در یک روز تعطیل آن را برای خود و خانواده تان درست کنید.

بیشتر بخوانید:   بهترین غذاها برای میهمانی

ماهی شکم پر

قطعا نیازی به یاد آوری نیست که ماهی چه جایگاهی در سفره ی جنوبی ها دارد. ماهی شکم پر نیز از دیگر غذا های رایج و بهترین غذاهای بوشهر است که در اکثر خانه ها پخته می شود. این غذای لذیذ با ماهی های مختلفی مثل ماهی حمام، حلوای سیاه و ماهی سنگسر درست می شود البته موادی هم چون زرشک،  کشمش و پیاز نیز به آن اضافه می شود. مواد ذکر شده را داخل شکم ماهی می ریزند و آن را سرخ می کنند.

در زمان گذشته برای این که شکم ماهی را ببندند از رشته های نازک درخت خرما استفاده می کردند که امروزه خیلی کم تر از آن استفاده می کنند. جنوبی ها کنار این ماهی لذیذ رشته پلو و یا پلو ساده نیز سرو می کنند و یک سفره ی رنگین پهن می کنند.

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *