بهترین غذاهای ماهی آب شور

اگر به دنبال بهترین غذاهای ماهی آب شور هستید چندین دقیقه از وقت خود را در اختیار ما قرار دهید تا بهترین غذا های موجود در بازار را به شما معرفی کنیم.  قطعا می دانید ماهی هایی که در طبیعت هستند می توانند غذا های مورد نیاز خود را پیدا کنند و نیاز خود را به گونه ای برطرف کنند اما ماهی های آکواریومی شما به عنوان کسی که از ماهی ها نگهداری می کند باید غذای ماهی ها را تامین کند تا ماهی ها به رشد و نمو برسند.

یک نکته ی بسیار مهم در این رابطه وجود دارد و آن این است که اگر غذا با دستگاه گوارش ماهی مغایر باشد و یا این که زمان بین وعده های غذایی طولانی باشد رشد ماهی ها کامل نمی شود مس شما باید به دنبال بهترین غذاهای ماهی آب شور باشید تا بتوانید به بهترین نتیجه ی ممکن برسید.

تغذیه مناسب برای ماهی های آب شور

شایان به ذکر است که ماهی ها می توانند غذای خود را از مواد معدنی  داخل آب تامین کنند اما خب رفته رفته این غذا ها کم می شود و آن وقت است که شما باید برای ماهی های خود غذا بریزید. حواستان باشد که باید به طور مرتب به ماهی های خود غذا بدهید تا رشدشان متوقف نشود و از گرسنگی نمیرند.

لازم است بدانید که اگر فقط از گیاه برای تغذیه ماهی ها استفاده کنید ویتامین های مورد نیاز به ماهی نمی رسد و حتما باید تنوع غذایی رعایت شود  تا تمام ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز آن تامین شود.  غذای زیاد در آکواریوم آب شور مصادف با از دست دادن کیفیت آب است پس نباید بیش از حد به ماهی ها غذا بدهید.

بیشتر بخوانید:   بهترین شیر خشک گربه

باید همراه با تغذیه گیاهی از دیگر غذا هایی که تمایل به آن ها دارند استفاده کنید؛ در نظر داشته باشید که همه ی ماهی ها می توانند از انواع غذا ها استفاده کنند اما غذای مربوط به گونه ی خود قطعا برای آن ها لذیذ تر خواهد بود.

حواستان باشد که بعد از این که ماهی ها غذا هایشان را خوردند سیفون کشی کنید تا غذا هایی که ماهی ها نتوانستند بخورند را خارج کنید تا کیفیت آب حفظ شود. تغذیه ماهی های مختلف به چندین دسته تقسیم می شود که در بخش های هر کدام را جداگانه شرح می دهیم.

بهترین غذاهای ماهی آب شور

گونه های گوشت خوار

قطعا از نام این گونه ها می توانید متوجه شوید که این ماهی ها از دیگر موجودات آبزی استفاده می کنند. البته غذا ها نیز می توانند از چند ماده غذایی تشکیل شوند که با یک دیگر کوبیده می شوند. دقت کنید که اندازه ی هر مواد به نوع ماهی بستگی دارد پس در زمان تهیه ی غذا حتما به نوع ماهی های آکواریوم خود توجه کنید.راستی ما بهترین غذاهای ماهی گوشتخوار را هم در یک مقاله گردآوری کرده ایم که می توانید با مراجعه به آن اطلاعات خوبی بدست آورید.

گونه های گیاه خوار

معمولا غذای محبوب این گونه ها کاهو، جلبک های فرآوری شده و اسفناج است. البته باید اضافه کنیم که اگر ماهی گیاه خوار دارید حتما باید در کنار غذا های معمول به آن ها مکمل و پروتئین بدهید تا نیاز آن ها را تامین کنید.

گونه های همه چیز خوار

این گونه می توانند همه چیز بخورند و شما برای پیدا کردن غذا قطعا مشکلی نخواهید داشت و ما در بخش های قبل تر خدمتتان عرض کردیم که ماهی ها می توانند انواع گونه های غذایی را مصرف کنند اما بهتر است که غذای مخصوص خود را مصرف کنند.

بیشتر بخوانید:   بهترین بستنی سگ

علاوه بر این باید توجه کنید که ماهی شما نوزاد است یا بالغ. زیرا غذای ماهی های نوزاد و بالغ با یک دیگر متفاوت است اما با این وجود غذا هایی هستند که ماهی های نوزاد و بالغ می توانند از آن استفاده کنند پس اگر از رنج های مختلف سنی ماهی دارید به این مسئله توجه کنید.

غذای ماهی پلیت رنگ

این غذا برای تمامی ماهی های گیاه خوار، گوشت خوار و همه چیز خواری که در آب شور زندگی می کنند مناسب است. بازی ترین ویژگی این غذا این است که این غذا کیفیت آب را به خوبی حفظ می کند و آب را آلوده نمی کند. این غذا رنگ ماهی را تغییر می دهد و تقویت می کند و در واقع باید خدمتتان عرض کنیم که از آن به عنوان تقویت کننده های رنگ همه ی ماهی های آکواریوم استفاده می کنند.

این غذا از موادی مثل کاروتنویید، اسپیرولینا و استاسین تشکیل شده است که موجب تاثیر بیش تر  و افزایش رنگ می شود. البته حاوی ۵۲ درصد پروتئین،  ۹ درصد چربی و ۱۰ درصد رطوبت است که می تواند تمام مواد مورد نیاز ماهی را تامین کند.

بهترین غذاهای ماهی آب شور

غذای ماهی آب شور جی بی ال ماریس

یکی از بهترین غذاهای ماهی آب شور، غذای ماهی جی بی ال ماریس است که به شکل پولکی است . یکی از ویژگی های مهم این غذا هضم آسان آن است . البته باید اضافه کنیم که غذای جی بی ال ماریس نیز موجب شادابی و هم چنین تقویت رنگ ماهی می شود و هیچ گونه کدری و یا بوی نامطبوعی در آب آکواریوم به وجود نمی آورد و شما می توانید بدون نگرانی از آن استفاده کنید.

بیشتر بخوانید:   بهترین غذاهای برند رویال کنین

غذای مخصوص ماهی های دریایی

این غذا نیز یکی دیگر از بهترین غذاهای ماهی آب شور است که کیفیت بسیار بالایی دارد و از مواد درجه یکی تهیه شده است. این غذا در حجم و اندازه های مختلفی تولید می شود و شما می توانید با توجه به نیاز خود یکی از آن ها را انتخاب کنید البته غذا های دیگری نیز وجود دارند که در ادامه آن ها را نام می بریم.

  • غذای ماهی تروپیکال اسپرولینا
  • غذای ماهی آزو Royal cichlid
  • غذای ماهی پولکی ماهیان آب شور آزو
  • غذای ماهی میگو خشک شده از برند انرژی
  • غذای ماهی تروپیکال D Allio plus flakes tin
  • غذای ماهی سوپر ویت گرانول تروپیکال
  • غذای ماهی تروپیکال Tubi_ cubism
  • غذای ماهی تروپیکال سوپر ویت پولکی supercut flakes Tropical
  • غذای ماهی تروپیکال پرو دیفنس سایز اسمال pro Defense size s Tropical
  • و غیره

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *