بهترین غذاهای مرغ مینا

امروز درباره بهترین غذاهای مرغ مینا با شما صحبت می کنیم. تغذیه یکی از مهم ترین بخش های نگه داری مرغ مینا است؛ لازم به ذکر است که مرغ های مینا به دو دسته ی اهلی و وحشی تقسیم می شوند. مرغ های وحشی که در طبیعت وجود دارند همه چیز خوار هستند و خودشان نیاز روزانه ی خود را برطرف می کنند؛ غذای مرغ مینای وحشی شامل حشرات، ملخ، کرم، پروانه،  حلزون،  انواع دانه ها و میوه ها است اما همان گونه که می دانید غذای مرغ مینای اهلی با مرغ های وحشی متفاوت است و این حیوانات تنها می توانند غذا های نرم بخورند.

شایان به ذکر است که اصلی ترین غذای این مرغ ها پلت است؛ پلت از پودر غلات، دانه های مختلف و مواد دیگر درست می شود و در نهایت به شکل استوانه ای تهیه می شود. از آن جایی که این پلت ها آهن زیادی دارند ارزش غذایی بسیار بالایی دارند و می توانند انتخاب بسیار خوبی برای مرغ های مینا خانگی باشند. چنان چه به دنبال بهترین غذاهای مرغ مینا هستید ادامه ی این مقاله را با دقت بخوانید.

غذای مرغ مینا پادوان

باید خدمتتان عرض کنیم که برند پادوان یک برند معروف ایتالیایی است که در زمینه ی تولید غذا ی پرندگان زینتی فعالیت می کند. این غذا  شامل تمامی عناصر غذایی مورد نیاز مرغ ها است. غذای پادوان حاوی پروتئین، چربی، کربوهیدرات سبزیجات  ویتامین‌ها و مواد معدنی است که به رشد و سلامت مرغ‌ها کمک می ‌کند. هم چنین این غذا دارای فسفر و کلسیم بالایی است که به رشد استخوان‌های قوی در مرغ‌ها کمک می ‌کند.

بیشتر بخوانید:   بهترین غذاهای ماهی گوشت خوار

با استفاده از این غذا مرغ مینا  شما به رشد سالم و قوی ترین نژادهای مرغ دست خواهید یافت. دقت کنید که در تهیه ی این غذا از هیچ گونه رنگ مصنوعی استفاده نشده است و استفاده از آن موجب مریضی و چاقی بیش از حد پرنده نمی شود. اگر مایل هستید مرغ مینای سالم و سرحالی داشته باشید این غذای با کیفیت و عالی را برای او تهیه کنید.

بهترین غذاهای مرغ مینا

غذای مرغ مینا تاپ فید

شرکت تاپ فید متعلق به کشور ایران است که چندین سال است در زمینه ی تولید محصولات سالم ومقوی برای پرندگان فعالیت می کند غذای مرغ مینا تاپ فید شامل مواد غذایی زیر است:

  • جوانه گندم: منبع خوبی از ویتامین‌ها، مواد معدنی و فیبر است.
  • جو دانه‌ای: منبع عالی پروتئین، فیبر و کربوهیدرات پایین چربی است.
  • ذرت:  ذرت یک منبع عالی برای  کربوهیدرات، پروتئین و فیبر است.
  • سویا: سویا سرشار از  پروتئین نباتی، فیبر و مواد معدنی است.
  • روغن سویا: روغن سویا حاوی اسیدهای چرب ناسaturated و unsaturated است.
  • کنجاله سوخاری: کنجاله نیز یک منبع خوب برای  پروتئین، فسفر و کلسیم است.

غذای مرغ مینا تاپ فید دارای آهن کنترل شده است و از چاقی بیش از حد پرنده جلوگیری می کند و به خاطر مولتی ویتامین هایی که دارد به عنوان گزینه‌ای سالم برای تأمین نیازهای غذایی حشرات‌خوران در صنعت دامپروری شناخته می شود.

غذای مرغ مینا اوشکایا

غذای اوشکایا یکی دیگر از بهترین غذاهای مرغ مینا است که در آن از حبوبات، غلات، حشرات، میوه هایی مثل انجیر، سیب، گلابی، توت، میگوی آب شیرین و عسل طبیعی استفاده شده است. البته مواد مغذی دیگری مثل مواد معدنی، آمینو اسید، ال کارنیتین، عصاره رزماری، زغال فعال و ویتامین ها نیز در این غذا به کار رفته اند که ارزش غذایی آن را بالا تر برده اند.

بیشتر بخوانید:   بهترین غذاهای ماهی گیاه خوار آکواریوم

باید اضافه کنیم که اسید های چرب مثل امگا ۳ نیز در این محصول وجود دارد که موجب رشد و هم چنین توسعه مغز پرنده می شود و یادگیری پرنده را بهتر می کند. ویژگی مثبت دیگری که این غذا دارد نرم بودن آن است؛ این غذا ی نرم کاملا با سیستم گوارشی مرغ مینا هم خوانی دارد.شما می توانید آن را از بهترین پت شاپ های تهران تهیه نمایید.

بهترین غذاهای مرغ مینا

نکات مهم در رابطه با تغذیه مرغ مینا

  1. نکته ای که باید همیشه به آن توجه کنید مقدار غذایی است که به مرغ مینایتان می دهید؛ حواستان باشد که اگر مقدار غذای پرنده تان کم تر و یا بیش تر از حالت عادی شد حتما با دامپزشک مشورت کنید.
  2. مرغ های مینا معمولا غذا ها را نمی جوند و یا گاز نمی زنند پس سعی کنید غذا و میوه ای که به مرغ خود می دهید را خرد کنید تا بتوانند راحت آن ها را بخورند.
  3. علاوه بر این باید هر روز ظرف غذا و آب پرنده را تمیز کنید و مرتب آب تازه برای آن ها بگذارید.
  4. اگر جز آن دسته افرادی هستید که اغلب اوقات به پرنده ی خود پلت می دهید حتما باید سبزیجات و میوه در کنار آن بگذارید.
  5. از آن جایی که مرغ های مینا دستگاه گوارش کوتاهی دارند به دفعات خیلی کم و کوتاهی مدفوع می کنند.

آیا مرغ مینا به مکمل نیاز دارد ؟

باید به این نکته اشاره کنیم که مرغ هابی که ۸۰ درصد از رژیم غذایی آن ها را پلت تشکیل می دهد به مکمل ها، اسید آمینه ها و مواد معدنی نیاز ندارند اما اگر دامپزشک پس از معاینات لازم و انجام آزمایش ها متوجه ی کمبود ویتامین شود باید به مرغ مینای خود مکمل بدهید. به هیچ عنوان نباید خودسرانه به پرنده ی خود مکمل بدهید زیرا خیلی از مکمل ها حاوی آهن بالا است و ممکن است برای مرغ مینا مضر باشند.

بیشتر بخوانید:   بهترین غذا گربه مو بلند

آیا می توانیم به مرغ مینا حشره بدهیم؟

بله حشرات برای مرغ های  مینا منبع غذایی خوبی هستند و شما می توانید برای تامین پروتئین مرغ خود از آن استفاده کنید. مرغان مینا از حشراتی مانند کرم‌های کامپوست، شته‌ها، کرم‌های زنبور عسل و سایر حشرات کوچک دیگر تغذیه می‌کنند. با این حال، باید به دقت از نوع حشرات استفاده شود و از استفاده از حشرات سمی یا باکتری ‌زا خودداری کنید. علاوه بر این باید به دقت تغذیه مرغان را نظارت کنید تا به افزایش وزن آنها منجر نشود. ما تعدادی از بهترین غذا های موجود در بازار را به شما معرفی کردیم شما می توانید با توجه به سلیقه‌ مرغ تان و بودجه ای که دارید یکی از آن ها را انتخاب کنید.

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *