بهترین غذاهای گوشتی جهان

وقتی صحبت از غذا می‌شود هر شخص و هر ملتی بنابر ذائقه‌, عادت غذایی و فرهنگ انتخاب‌های متفاوتی دارد. اما در این بین تعدادی از غذاها در سطح بین‌المللی محبوب و پرطرفدار هستند. با وجود افرادی که به دلایل مختلفی مانند سلامت و تناسب اندام به رژیم غذایی گیاهی روی آورده‌اند, همچنان غذاهای گوشتی در بین افراد زیادی طرفدار دارد. در ادامه با برخی از بهترین غذاهای گوشتی جهان و محبوب‌ترین‌ها آشنا خواهیم شد.

موساکا. خوراک بادمجان یونانی

موساکا در یونان, درست شبیه به لازانیا در ایتالیا است. غذایی بر پایه بادمجان یا سیب‌زمینی که معمولا شامل گوشت چرخ‌ کرده نیز می‌شودو یکی از بهترین غذاهای گوشتی جهان است.. این غذا در خاورمیانه, شام, یونان و کشورهای حوزه بالکان از محبوبیت بسیاری برخوردار است و انواع مختلفی دارد.

برای پخت موساکا, یک سس تشکیل شده از گوشت و گوجه‌فرنگی با بادمجان به‌صورت لایه‌ لایه روی هم چیده می‌شوند و روی آن با سس سفید یا “بِشامل” پوشانده می‌شود.

لازانیا. غذای پرطرفدار ایتالیایی

لازانیا به احتمال زیاد قدیمی‌ترین نوع پاستا در جهان به شمار می‌آید. این غذای ایتالیایی از لایه‌های سه‌گانه‌ی پاستای ورقه‌ای, سس مخصوص و پنیر موتزارلا تشکیل می‌شود. سس لازانیا بسته به سلیقه‌ی هر فردی می‌تواند با گوشت قرمز, مرغ, تن ماهی و سبزیجات مختلف از جمله گوجه‌فرنگی, پیاز, فلفل سبز, فلفل دلمه‌ای, سیر, ذرت, قارچ و غیره درست شود.

اسپرینگ رول. غذای خیابانی محبوب چین

اسپرینگ‌رول, یک سبک از غذاهای چینی است که در بیشتر مناطق شرق آسیا خورده می‌شود و یکی از بهترین غذاهای گوشتی جهان است. این غذای بسیار لذیذ از یک خمیر نازک و برشته تشکیل می‌شود که به دور مواد خوشمزه‌ای از هویج و جوانه لوبیا گرفته تا میگو, گوشت گوساله و اردک پیچیده می‌شود. برخی ممکن است اسپرینگ ‌رول را با رول تخم‌مرغ اشتباه بگیرند؛ اما باید بدانید که خمیر استفاده‌ شده در اسپرینگ ‌رول از آرد برنج تهیه می‌شود و خمیر رول تخم‌مرغ را با آرد گندم می‌پزند. شما می توانید این غذای محبوب را در بهترین رستوران های غذای چینی بیابید و از ان لذت ببرید.

خوراک بره تجین. غذای اصیل مراکشی

در هنگام خوردن خوراک بره تجین, استخوان‌ها زیر دندانتان آب می‌شوند. زیرا این غذای مخصوص و بسیار لذیذ ساعت‌ها در یک قابلمه مخصوص مراکشی به نام “تجین” با بوی معطر ادویه‌ای به نام راس‌الحانوت می‌پزد. راس‌الحانوت مخلوطی از ادویه‌های بی‌شمار است که این موضوع یکی از مشخصه‌های مشهور کشور مراکش به شمار می‌آید.

بهترین غذاهای گوشتی جهان

کوتو روتی. غذای تند خیابان‌های سریلانکا

غذای خیابانی و پر ادویه‌ی کوتو روتی یکی از خوراک‌های ملی سریلانکا و یکی از بهترین غذاهای گوشتی جهان است که معمولا با نام اختصاری “کوتو” شناخته می‌‌شود. این غذای تند, ترکیبی از نان سرخ‌ شده, گوشت, سبزیجات و پودر کاری است و محبوبیت آن در سریلانکا مانند محبوبیت همبرگر در سایر نقاط دنیاست.

بیشتر بخوانید:   بهترین غذا های عربی

مرغ جرک. مرغ گریل تند چامائیکایی

مرغ جرک, ترکیبی از طعم و مزه‌های جامائیکایی را در خود دارد. این مرغ گریل تند جامائیکایی با سیر, دارچین, جوز هندی, فلفل فرنگی و آویشن مزه‌دار شده و معمولا روی چوب یا زغال, کباب و پخته می‌شود و یکی از بهترین غذاهای گوشتی جهان است. خوردن این جوجه کباب کارائیبی به افرادی که به طعم‌های تند عادت ندارند اصلا توصیه نمی‌‌شود.

بانی چو. غذای خلاقانه‌ی آفریقای جنوبی

بانی چو, یک اصطلاح آفریقای جنوبی-هندی برای کلمه‌ی “غذای گجراتی” است و از یک کاری غلیظ هندی تشکیل شده است که در یک قرص نان توخالی سرو می‌شود. عطر ادویه‌های این غذا که با تکه گوشت‌های ترد و طعم‌دار ترکیب شده هر فردی را به چشیدن وسوسه می‌کند.

قابلی پلو. غذای معروف افغانستان

قابلی پلو که معمولا با نام “کابلی پلو” نیز شناخته می‌شود, از ترکیب برنج, گوشت گوسفند, هویج, کشمش و خلال پسته و بادام ساخته می‌شود. این غذای مقوی با طعم شیرین, یکی از لذیذترین غذاهای کشور افغانستان است که در خراسان ایران نیز رایج است.

خوراک بیگوس. غذای ملی لهستان

بیگوس, خوراکی دودی و بسیار محبوب است که به‌عنوان غذای ملی لهستان شناخته می‌شود. این خوراک از گوشت‌های تکه‌ای مختلف, کلم ترشی (آب‌پزشده با سرکه) و کلم تازه خرد شده تشکیل شده است. این غذا به‌ صورت داغ سرو می‌شود و می‌توان طعم آن را با سبزیجات, ادویه و سرکه قوی‌تر هم کرد. برای پختن یک بیگوس عالی و بی‌نقص نباید عجله کرد. این خوراک آرام‌پز باید حداقل ساعت‌ها بپزد تا ترکیب طعم‌ها در آن به اوج خود برسد.

بهترین غذاهای گوشتی جهان

چیکن ۶۵. میان‌وعده‌ی تند هندی

پیش‌غذای‌ چیکن ۶۵, یک وعده گوشتی پر از ادویه, با رنگ قرمز تیره و طعمی تند و آتشین از سرزمین هندوستان است که از ترکیب مرغ با استخوان یا بی‌استخوان و فلفل‌های چیلی تهیه می‌شود. سرو این غذا اغلب با یک نوشیدنی خنک همراه است و در فلسفه نام‌گذاری آن روایت‌های مختلفی وجود دارد. از جمله اینکه گوشت این غذا از مرغ‌های ۶۵ روزه تهیه می‌شود.

سوپ مرغ و ماتسو بال. غذای مخصوص جشن پسح یهودیان

ماتسو به نان ورنیامده‌ای اشاره دارد که یهودیان در حین فرار از مصر باستان می‌خوردند و سوپ ماتسو بال در واقع یک نوع سوپ مرغ است که از موادی چون نان ماتسو یا فطیر, تخم‌مرغ, آب, مرغ, سبزیجات و چربی مثل مارگارین یا چربی مرغ تشکیل می‌شود. این غذا برای عید پسح در میان یهودیان پخته می‌شود و در اروپای مرکزی با نام “نودل” و “نودلا” و در کشور آمریکا با نام “ماتسو بال” شناخته می‌شود.

بیشتر بخوانید:   بهترین غذاهای بندرعباس

پائیا. غذای ملی اسپانیا

پائیا یکی از لذیذترین غذاهای ملی اسپانیا است که در فارسی به اشتباه با نام ”پائلا” خوانده می‌شود. ماده اصلی تشکیل‌ دهنده‌ی این غذا, برنج است و تنوع زیادی دارد. پائیا را با انواع گوشت مانند مرغ, مرغابی, حلزون, ماهی مرکب, میگو و صدف یا انواع سبزیجات مانند لوبیا سبز, گوجه‌فرنگی, زیتون, زعفران, کنگر فرنگی و سیر درست می‌کنند. گیاه‌خواران می‌توانند از نسخه پائیای سبزیجات با قارچ و زیتون لذت ببرند.

خاسوئی. نودل معطر مینمار

خاسوئی, یک سوپ نودل متشکل از نودل‌های رشته‌ای, کاری مرغ یا گوشت گاو و شیر نارگیل است و با مخلفات متنوعی مانند آب لیمو سرو می‌شود. این غذا در میانمار ابداع شد و در حین جنگ جهانی دوم با مهاجران هندی به شرق هند سفر کرد. خاسوئی به احتمال زیاد جد غذای بین‌المللی مشهور خائوسوی در شمال تایلند است.

ناسی گورنگ. غذای ملی اندونزی

ناسی گورنگ در زبان اندوزیایی به‌ معنای “برنج سرخ‌شده” است. این غذا از برنج تفت ‌داده شده در روغن به‌همراه نوعی سس سویای شیرین, موسیر, تمبر هندی, فلفل تند و در کنار تخم‌مرغ سرخ‌شده, گوشت مرغ و میگو و گاهی ماهی نمک‌سود تشکیل شده و به‌عنوان صبحانه در این کشور خورده می‌شود. طعم این غذا با خمیر میگو و سویا سس شیرین بسیار اشتهاآور و لذیذ است و دستور تهیه بسیار ساده‌ای دارد.

تاکو. غذای خیابانی مکزیک

تاکو, غذای سنتی مکزیک است و شباهت بسیاری با بوریتو دارد. این غذا از یک نان تورتیلای پخته‌شده از آرد ذرت تشکیل می‌شو‌‌د که با مواد مختلفی آن را پر می‌کنند. از مواد داخل تاکو می‌توان به گوشت, مرغ و غذای دریایی, سبزیجات و حتی پنیر اشاره کرد. تاکو را معمولا با دست می‌خورند و با سس سالسا یا آووکادو سرو می‌کنند. آب لیمو, نمک و سس تند را همراه تاکو به سر سفره بیاورید تا در صورت لزوم به آن اضافه کنید.

کاری کاتسو. غذای مشهور ژاپن

کاری کاتسو  یکی از بهترین غذاهای گوشتی جهان ، وعده‌ای مقوی است و از کتلت‌های گوشت مزه‌دارشده در سس کاری تشکیل می‌شود و آن را با برنج پخته و کلم خردشده سرو می‌کنند. این غذا را با مرغ و همچنین سبزیجات سرخ‌ شده با آرد سوخاری نیز می‌توان درست کرد. کتلت‌های گوشت سرخ‌شده ترد و برشته با سس کاری غلیظ با طعم نسبتا شیرین اما تند در کنار برنج نرمی که با سس کاری سرو می‌شود, واقعا لذیذ و دلچسب هستند. کلم خردشده نیز طعم تازگی را برای این غذا به ارمغان می‌‌آورد.

کاتی رول. غذای خیابانی مشهور هند

کاتی رول, یکی از محبوب‌ترین غذاهای خیابانی هند و یکی از بهترین غذاهای گوشتی جهان است که به‌ صورت لقمه‌های نان پاراتای حاوی مواد مختلف سرو می‌شود. نسخه گیاهی و لذیذ کاتی رول با سبزیجات مختلف پر شده و با سس‌های خوش‌طعم هندی سرو می‌شود. شما همچنین می‌توانید در تهیه این غذای لذیذ از انواع گوشت, پیاز, فلفل برشته, سس‌های متنوع و ادویه استفاده کنید.

بیشتر بخوانید:   بهترین غذاهای اصفهان

جامبالایا. طاس کباب لذید آمریکا

جامبالایا نوعی طاس کباب است که معمولا با انواع مختلف گوشت مثل میگو, مرغ, خرچنگ, خرگوش یا سوسیس‌های پرادویه پخته می‌شود. هر لقمه از جامبالایا را که در دهانتان می‌گذارید با طعم‌های مختلفی از بوی تازه برنج, تکه‌های ترد گوشت و سوسیس گرفته تا عطر سیر و شوری میگو روبه‌رو می‌شوید. اگر به تندی علاقه دارید می‌توانید با افزودن سس تند به‌اندازه دلخواه به طعم مورد نظر خود دست پیدا کنید.

بهترین غذاهای گوشتی جهانسوسیس کاری. غذای خیابانی مشهور آلمان

سوسیس کاری, غذایی متشکل از سوسیس‌های خرد شده در یک سس گوجه‌فرنگی تند است که سوسیس معمولی را تبدیل به یک وعده لذیذ شبانه کرده است. این غذا در کنار یک نوشیدنی خنک, یک میان‌وعده محبوب آلمانی به شمار می‌آید. سوسیس گوشت را می‌توان بخارپز یا سرخ کرده و با سس کچاپ معمولی, کچاپ کاری یا رب گوجه‌فرنگی و ادویه کاری سرو کرد.

گولاش. غذای ملی مجارستان

گولاش, یکی از شناخته‌شده‌ترین غذاهای مجارستانی و یکی از بهترین غذاهای گوشتی جهان است. اما باید بدانید که در این کشور یک گولاش واقعی, خورش نیست. بلکه یک سوپ مقوی و سالم, متشکل از پاپریکای فراوان و پیاز, هویج, گوشت گوساله و گاهی گوسفند, سیب‌زمینی و رشته‌فرنگی است. طعم گولاش بسته به نوع پاپریکایی که استفاده می‌کنید می‌تواند بسیار تند, شیرین و نیمه‌شیرین باشد.

در خارج از مجارستان تقریبا هر غذایی که پر از پاپریکا باشد را به نام گولاش می‌شناسند. گولاش یک وعده غذایی ساده روزمره است که معمولا با تکه‌های بزرگی از نان سفید خورده می‌شود.

بورک. غذای خیابانی مشهور منطقه‌ی بالکان

بورک با بافتی برشته اما نرم, یکی از غذاهای خیابانی لذیذ و خوشمزه  و یکی از بهترین غذاهای گوشتی جهان است. بورک, از یک نوع خمیر نان یا شیرینی به نام خمیر فیلو تشکیل شده است و داخل آن با مواد گوناگونی مانند پیاز, گوشت گاو, گوسفند, مرغ یا ماهی, تخم‌مرغ, انواع ادویه و سبزیجات دیگر پر می‌شود. بورک گوشت از معروف‌ترین انواع بورک به شمار می‌آید که یک غذای مدرن با گوشت است. از دیگر انواع معروف بورک می‌توان به بورک اسفناج و بورک پنیر اشاره کرد.

جمع‌بندی

لذت چشیدن طعم‌های متفاوت غذاهای مشهور کشورهای دیگر یکی از بهتریگ تجربه‌های هر کسی می‌تواند باشد. غذای هر کشور با فرهنگ و آداب و رسوم آن ارتباط دارد و امتحان کردن آن‌ها می‌تواند جالب توجه باشد.

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *