بهترین غذا برای بچه گربه

ما امروز این جا هستیم تا در کنار معرفی بهترین غذا برای بچه گربه چندین نکته مهم درباره ی نحوه غذا به بچه گربه به شما یاد آوری کنیم پس لطفا تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید. شایان به ذکر است که مهم ترین مسئله در نگهداری از بچه گربه ها مخصوصا گربه های چند روزه غذای آن ها است.

معمولا بچه گربه ها از شیر مادر خود تغذیه می کنند و از آن جایی که آن ها می توانند شیر مادر خود را به راحتی هضم کنند و هیچ گونه مشکلی در سیستم گوارشی آن ها به وجود نیاید اما چنان چه به هر دلیلی گربه ی شما از شیر مادر محروم است باید به دنبال شیری بگردید که شباهت زیادی به شیر مادر دارد تا بتواند به خوبی نیاز گربه شما را برطرف کند.

بعد از یک ماه دیگر لازم نیست به گربه ی خود شیر بدهید و می توانید کم‌ کم به او مکمل غذایی و غذای  مخصوص بچه گربه بدهید.

دور سرنگ را خط بکشید

برخی گربه ها در روز های اول قدرت مکیدن ندارند  به همین خاطر صاحبان آن ها ترجیح می دهند با سرنگ به گربه ی خود شیر بدهند. این کار اشتباه است و به هیچ عنوان نباید به گربه ی خود با سرنگ شیر بدهید زیرا در اکثر مواقع شیر داخل ریه گربه می رود و ممکن است او را بکشد بهتر است اجازه بدهید تا گربه بتواند شیشه شیر را مک بزند .

آیا می توان به بچه گربه شیر گاو داد؟

شاید با خود فکر کنید که بچه گربه ها می توانند شیر گاو بخورند؟  برای سیر کردن بچه گربه خود سمت شیر گاو نروید زیرا شیر گاو منجر به اسهال در آن ها می شود.  چنان چه به هر دلیلی نمی توانید برای گربه ی خود شیر خشک تهیه کنید می توانید به طور موقت از دستور العمل زیر استفاده کنید.

  • یک عدد زرده تخم مرغ
  • ۴ قاشق غذا خوری آب جوشیده ولرم
  • ۲۳۰ گرم پودر شیر ( بدون لاکتوز)
  • یک قاشق غذا خوری عسل
بیشتر بخوانید:   بهترین تشویقی گربه

مواد را به خوبی ترکیب کنید و آن را به گربه ی دوست داشتنی خود بدهید.

بهترین غذا برای بچه گربه

نحوه ی شیر دادن به بچه گربه

بهترین کار این است که در زمان شیر دادن به بچه گربه یک لباس مخصوص و دستکش مخصوص بپوشید تا بیماری به او منتقل نکنید. شما می توانید گربه را داخل یک حوله ی گرم بگذارید و روی پای خود نیز یک حوله بگذارید و بهترین حالت را برای شیر دادن به بچه گربه خود پیدا کنید.

 علاوه بر این ها باید اضافه کنیم که این به هیچ عنوان نباید گربه تان را به پشت نخوابانید.  بهترین حالت این است که او را به پهلو دراز کنید و به گونه ای که از مادر خود شیر می خورد به او شیر بدهید.

با خواب راحت خداحافظی کنید

اگر یک گربه ی چند روزه دارید باید با خواب راحت خود خداحافظی کنید؛ لازم به ذکر است که بچه گربه ها در ماه های اول بسیار حساس هستند و کوچک ترین سهل انگاری و کوتاهی ممکن است موجب مرگ گربه شود.

برای مثال باید خدمتتان عرض کنیم که شما باید در طول شب هر دو ساعت یک بار به توله گربه ی خود شیر بدهید و بعد از کم‌ کردن مقدار شیر کم کم به تو مکمل غذایی بدهید تا بتوانید نیاز های او را به خوبی برآورده کنید.

بهترین شیر خشک برای بچه گربه

بازم به ذکر است که گربه شما باید تا یک ماه شیر خشک مصرف کند تا تمام مواد معدنی و ویتامین های مورد نیاز او از این طریق به او انتقال داده شود . شما می توانید در ماه اول از شیر خشک هایی هم چون شیر خشک گربه پرسا استفاده کنید. این شیر خشک ایرانی می تواند سرعت رشد گربه ی شما را دو برابر کند و به بهترین شکل نیز نیاز گربه ی شما را برطرف کند .

بیشتر بخوانید:   بهترین اسباب بازی برای عروس هلندی

اما اگر مایل هستید شیر خشک خارجی به گربه ی خود ما شیر خشک دکتر کلودرز را به شما پیشنهاد می کنیم. این شیر خشک نیز بسیار با کیفیت است و شما می توانید از آن برای همه ی نژاد ها استفاده کنید.

بهترین غذا برای بچه گربه

بهترین غذا های خشک برای بچه گربه

شرکت های زیادی در زمینه ی تولید غذا برای گربه ها و سگ ها فعالیت می کنند و تمام تلاش خود را می کنند تا غذا ها را با توجه به سن، نژاد ، شرایط و بیماری های حیوان های خانگی تولید کنند. برند هایی هم چون برند مفید و پرسا برند های ایرانی هستند که پا به پای برند های خارجی فعالیت می کنند و در کار خود موفق هستند. برند دیگری مثل رویال کنین یکیاز بهترین برند های خارجی است که می توانید با اطمینان خاطر از محصولات او استفاده کنید.

لیست بهترین غذا بچه گربه ها

در این لیست نام تعدادی از بهترین غذاهای خشک ذکر شده است که شما بعد از ماه اول می توانید آن را از بهترین پت شاپ های تهران تهیه نموده و به توله گربه ی بدهید.

  1. غذای خشک بچه گربه بابین با طعم مرغ، وزن این غذا دو کیلو گرم است.
  2. غذای خشک بچه گربه مفید با طعم مرغ، وزن این غذا ۵۰۰ گرم است.
  3. کنسرو غذای گربه برند رویال کنین مدل mother & baby ، وزن این غذای لذیذ نیز ۱۹۵ گرم است.
  4. غذای کاسه ای بچه گربه برند وینستون مدل junior poultry ،وزن این غذا نیز ۱۰۰ گرم است.
  5. کنسرو غذای بچه گربه شایر مدل fish ، وزن این کنسرو ۹۰ گرم است.
  6. غذای خشک بچه گربه برند رویال کنین مدل kitten Persian  با وزن ۴۰۰ گرم
  7. کنسرو غذای بچه گربه شایر مدل chicken and Aloevera با وزن ۹۰ گرم
  8. غذای خشک بچه گربه فیدار مدل kitten با وزن ۲ کیلو گرم
  9. شیر خشک گربه پرسا مدل kitten milk با وزن ۴۵۰ گرمی
  10. غذای خشک بچه گربه پتچی مدل kitten chicken با وزن ۴۰۰ گرم
  11. و غیره
بیشتر بخوانید:   بهترین غذاهای ماهی آب شور

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *