بهترین غذا گربه مو بلند

امروز قرار است که به طور مفصل درباره بهترین غذا گربه مو بلند با یک دیگر صحبت کنیم اگر مایل هستید نکات مهمی را در رابطه با تغذیه ی گربه ی دوست داشتنی خود بدانید و با بهترین برند های موجود  در بازار آشنا شوید ما را تا پایان این مقاله همراهی کنید البته ما در آخر نیز بهترین غذا گربه مو بلند را به شما معرفی خواهیم کرد.  لازم به ذکر است که غذای گربه باید با توجه به نژاد او انتخاب شود.  چنان چه یک گربه ی پرشین در خانه ی خود دارید باید خیلی به سلامت بدن ،پوست و مو ی آن توجه کنید.

شاید با خود فکر کنید که گربه ها می توانند همه نوع غذایی را بخورند و سلامت آن ها به خطر نیفتد. باید خدمتتان عرض کنیم که موهای بلند و پوست برای یکی از ویژگی هایی است که گربه های پرشین را از دیگر گربه ها متمایز می کند و چنان چه به آن ها رسیدگی نشود زیبایی گربه از آن گرفته خواهد شد پس شما باید سعی کنید به گربه ی خود غذایی بدهید که دارای ویتامین هایی از گروه B مثل بیوتین، اسید های چربی مثل امگا ۶ و ۳ داشته باشد و یا این که با کمک مکمل نیاز گربه تان را برطرف کنید.

از ایجاد گلوله مو جلوگیری کنید 

قطعا بار ها و بار ها دیده اید که گربه تان برای این که خودش را تمیز کند دائم خود را لیس می زند ؛ باید خدمتتان عرض کنیم که این کار گربه ها بعد ها کمی شما و خودش را به دردسر می اندازد. زیرا این مو ها وارد دستگاه گوارش گربه می شوند و یک گلوله تشکیل می دهند و باعث ایجاد یبوست،  کم اشتهایی و بیماری های گوارشی می شوند.

بیشتر بخوانید:   بهترین غذا برای گربه عقیم

شما باید برای گربه ی خود مالت تهیه کنید و نه تنها با ویتامین های موجود در آن نیاز گربه تان را رفع کنید بلکه مشکلات تریکوبیزار را رفع کنید. ما در مقاله بهترین مالت گربه تعداد زیادی مالت را برای شما معرفی کرده ایم شما می توانید برای کسب اطلاعات بیش تر آن را مطالعه کنید.

بهترین غذا گربه مو بلند

با غذا از ایجاد سنگ های ادراری جلوگیری کنید

یکی از رایج ترین بیماری ها در گربه های پرشین عقیم شده ایجاد سنگ ادراری است که معمولا در گربه های نر بیش تر دیده می شود. عواملی هم چون مصرف بیش از حد غذای خشک و عدم استفاده از آب موجب ایجاد این بیماری می شود پس سعی کنید که همیشه آب را در دسترس گربه ی زیبا ی خود قرار دهید و حداقل ۲ یا ۳ روز به جای غذای خشک کنسرو به او بدهید.  اگر  گربه تان بد غذا نیست غذای خشک را با مقداری آب ترکیب کنید تا بتوانید ار بروز این مشکل جلوگیری کنید.

نکات مهم درباره ی غذای بچه گربه های پرشین

یک نکته ی خیلی مهمی که در رابطه با بچه گربه ها و حتی گربه های بالغ وجود دارد این است که صاحبان آن ها عموما غذای خشک را به عنوان صبحانه به او می دهند اگر شما نیز جز این دسته افراد هستید که اغلب به گربه خود غذای خشک می دهید حتما به مرتب به او آب بدهید. بیش ترین زمانی که شما باید به گربه ها توجه کنید بین یک ماهگی تا ۱۲ ماهگی است.

  • گربه ی زیر یک ماه: در این تایم تنها باید به گربه شیر خشک بدهید؛ شیر خشک هایی مثل دکتر کلادرز و شیر خشک گربه پرسا می توانند بهترین انتخاب باشند.
  • گربه ی یک تا دو ماه: در این تایم گربه می تواند مصرف غذا خشک را شروع کند پس به تدریج از اندازه ی شیر خشک گربه ی خود کم کنید و مکمل های غذایی را جایگزین کنید.
  • گربه ی دو ماه تا یک سال: در این تایم حتما باید انواع ویتامین ها ، مواد معدنی و مغذی مورد نیاز خود را به بدن گربه برسانید پس باید به او غذای کنسرویی، پوچ و خشک بدهید.
بیشتر بخوانید:   بهترین غذا برای گربه بالغ

بهترین غذا گربه مو بلند

بهترین برند غذا برای گربه های مو بلند

  1. برند مفید؛ یکی از بهترین برند هایی که در زمینه ی تولید غذا ی حیوانات خانگی فعالیت می کند برند مفید است که شما می توانید با خیال راحت از کیفیت آن ها غذای مورد نظر خود را تهیه کنید.
  2. قطعا بار ها و بار ها نام برند رویال کنین را شنیده اید؛ این برند فرانسویی است و برای نژاد های مختلف و با شرایط مختلف غذا های متنوعی تولید می کند.
  3. برند جوسرا؛ این برند نیز آلمانی است و قدمت آن به ۷۵ سال پیش باز می گردد. این برند محصولات متنوعی را برای سگ و گربه تولید می کند.
  4. برند نوتری پت: اگر به دنبال بهترین غذا برای گربه مو بلند خود هستید حتما یک سری به لیست محصولات این برند نیز بزنید و برای یک بار هم که شده محصولات آن را برای گربه ی خود از بهترین پت شاپ های تهران تهیه کنید.

غذای خشک گربه مو بلند بالغ

یکی از بهترین غذا گربه مو بلند ، غذای خشک رویال کنین ۲ کیلو گرمی است. این غذا برای گربه های یک تا هفت ساله مناسب است و می تواند کمک بسیار شایانی به دفع گلوله مو های بلعیده کند. از دیگر ویژگی های این غذا می توانیم به هضم راحت تر کردن هضم غذا و هم‌ چنین کاهش بوی مدفوع اشاره کنیم.  این غذا دارای مقدار زیادی ویتامین و  مواد معدنی است که به گربه شما کمک می کند موهای پر پشت تر و براق تری داشته باشد.

بیشتر بخوانید:   بهترین اسپری ضد عفونی کننده گربه

علاوه بر این ها باید اضافه کنیم که مواد مغذی موجود در این غذا موجب زیبا تر شدن و پر رنگ تر شدن مو های گربه دوست داشتنی شما می شود. این غذا دارای مقدار قابل توجهی فیبر، تفاله چغندر،  شکر خشک و پسیلیوم است .از ترکیبات این غذا می توانیم به ذرت، پروتئین گیاهی ایزوله،  گوشت ماکیان ، پروتئین حیوانی،  گندم ، روغن سویا، روغن ماهی ، مواد معدنی،  روغن گل گاو زبان ،الیگوساکاریدها، مخمر،  تفاله چغندر و چربی های حیوانی است.

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *