بهترین مکان های تفریحی تبریز

قطعا می دانید که تبریز یکی از زیبا ترین و قدیمی ترین شهر های ایران است که سالانه گردشگران زیادی را به سمت خود می کشاند.  از آن جایی که این شهر اماکن تاریخی زیادی دارد گردشگر برای پیدا کردن بهترین ها کمی دچار سردرگمی می شود و همین امر موجب می شود تا بیش تر وقت سفر آن ها گرفته شود . ما امروز این جا هستیم تا بهترین مکان های تفریحی تبریز را به شما معرفی کنیم تا بتوانید از سفر خود لذت ببرید.

آئل گلی

آئل گلی یکی از بهترین مکان های تفریحی تبریز است که به هیچ عنوان نمی توان آن راه نادیده گرفت . آئل گلی در جنوب شرق تبریز است که منظره ی فوق العاده ای دارد، در بین استخر این مکان عمارتی به نام کلاه فرنگی قرار دارد . لازم به ذکر است که این عمارت در دوره آق قویونلو ها بنا گذاری شد اما در دوره ی صفویه گسترش پیدا کرد و این روز ها به یکی از بهترین مراکز تفریحی و جایگاهی برای گردشگران تبدیل شده است.

شما می توانید چندین ساعت در بین درخت های زیبای این مکان قدم بزنید و یا این که در دریاچه قایق سواری کنید . البته اگر مایل هستید یو تفریح کامل داشته باشید نیز می توانید از کباب و کوفته تبریزی های  این رستوران ها لذت ببرید.

مسجد کبود

این شهر قدیمی نیز سرشار از مسجد های قدیمی و خیره کننده است که یکی از معروف ترین آن ها مسجد کبود است. این مسجد با کاشی کاری های فیروزه ای که دارد یکی از معروف ترین مساجد شهر تبریز است . شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید که این مسجد در دوره ی قره قویونلو ها و به دستور سلطان جهان شاه ساخته شد.  متاسفانه گذر زمان تاثیراتی روی کاشی های این مسجد گذاشته اند اما باز هم بقایای آن می تواند نظر شما را به خود جلب کند.

بیشتر بخوانید:   بهترین مکان تفریحی گردشگری کرج

بهترین مکان های تفریحی تبریز

موزه آذربایجان

این موزه بعد از موزه ملی تهران بزرگ ترین موزه باستان شناسی ایران است که در مجاورت مسجد کبود است پس بهتر است بعد از بازدید از مسجد به دیدن این موزه بروید . این موزه ۳ طبقه است که در این چند طبقه بیش از دو هزار و پانصد قطعه از ماقبل تاریخ ، قبل از اسلام و بعد از اسلام در آن است و قطعا دیدن آن ها خالی از لطف نیست.

ارگ علیشاه

ارگ علیشاه که به ارگ  تبریز  نیز خوانده می شود در قرن هشتم ساخته شد که متاسفانه سال ها نا تمام ماند و سال های بعد تا آخر دوره ی قاجار بخش های دیگری به آن اضافه کردند و برای دژ نظامی شناخته شد تا یک مرکزی برای دفاع از تبریز در مقابل روسیه باشد.

متاسفانه بخش های اعظمی از این ارگ در مقابل حمله ی روس ها تخریب شد و از بین رفت اما خب هم چنان طاق ها و دیوار هایی از آن باقی مانده است . اگر قصد دارید از این ارگ دیدن کنید باید به تقاطع خ امام خمینی و خ فردوسی بروید.

موزه استاد شهریار

قطعا می دانید زمانی که نام  آذربایجان و شاعران و بزرگان آن شهر می آید اولین نامی که در خاطر افراد می آید نام استاد شهریار است.  این روز ها مخل زندگی محمد حسین شهریار را به موزه ای تبدیل کرده اند که به پاتوقی برای اهالی شعر و ادب تبدیل شده و یکی از بهترین مکان های تفریحی تبریز است.

این موزه سرشار از دست خط ها، کتاب ها و یاد بود های استاد شهریار است. باید خدمتتان عرض کنیم که شما می توانید چندین ساعت با خیال راحت در این موزه بنشیند و در دفتر یادبودی که آن جا است هر چیزی که می خواهید بنویسید.

بیشتر بخوانید:   بهترین مراکز تفریحی مسکو

تله کابین

اگر به دنبال امکان تفریحی و طبیعی هستید ما تله کابین عون بن علی تبریز را پیشنهاد می کنیم؛ افراد بومی عون بن علی را با نام های عینال زینال و یا عینالی می شناسند . چندین سال است که این کوه با امکاناتی مثل آبشار مصنوعی ، کافه،  رستوران،  تله کابین و غیره به یک منطقه گردشگری تبدیل شده است.

جنگل ارسباران

جنگل ارسباران یکی از بهترین مکان های تفریحی تبریز است که با قدم گذاشتن در آن احساس می کنید به بهشت وارد شده اید . این جنگل یک شاهکار بی نظیر است که می تواند هر بیننده ای را سر ذوق بیاورد . شایان به ذکر است که قدمت این  جنگل به هزاران سال قبل باز می گردد و معمولا با نام های دیگری مثل آرازبار ، قره داغ و قراچه معروف است ‌.‌پوشش گیاهی این جنگل از درخت گردو، بلوط، ممرز و سرخدار است .

بهترین مکان های تفریحی تبریز

روستای زنوزق تبریز

این استان به حدی زیبا و شگفت انگیز است که تنهای هر بخشی از آن می تواند شگفت انگیز باشد؛ روستای زنوزق نیز از دیگر جاهای دیدنی و تبریز است که حداقل یک بار باید به آن جا بروید.  لازم است بدانید که این روستا در فاصله ی کوتاهی از شهرستان زنوز در شهرستان مرند است.

این روستا به گونه ای طراحی شده است که ۴ محله ی مهم به نام آقا بابا، بدیر، کوده لر و سیدی تقسیم شده است و پلکانی بودن خانه ها موجب شده است که گردشگران زیادی به این روستا بروند .

اگر به این روستای خوش آب و هوا رفتید حتما از خوارکی های خوشمزه ی این روستا مثل گردو ، سبزی کوهی، قیصی، برگه زردآلو،  لواشک تهیه کنید.  علاوه بر این ها می توانید از صنایع دستی مثل گلیم ، جاجیم و یا جوراب های دست بافت دیدن کنید.

بیشتر بخوانید:   بهترین جاهای دیدنی تفلیس

بازار سر پوشیده تبریز

اگر طرفدار خرید هستید ما یک بازار متفاوت و دیدنی را به شما پیشنهاد  می کنیم.  این بازار سر پوشیده یکی از بهترین مکان های تفریحی تبریز به حساب می آید که سالانه افراد زیادی به آن جا می روند .البته موزه مشروطه خواهان و هم‌ چنین مقبره ی شاعران نیز از دیگر مکان های دیدنی این شهر زیبا هستند و اگر اهل شهر و ادب باشید و یا این که به تاریخ علاقه داشت باشید قطعا این مکان ها می توانند نظر شما را به خود جلب کنند.

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *