بهترین مکان های تفریحی جهان

ما در این مقاله از کی برتره برخی از معروف ترین و همچنین بهترین مکان های تفریحی جهان را معرفی می کنیم تا شما نیز با این مکان ها آشنا شوید. کشورهای مختلف جهان دارای آثار باستانی،تاریخی و همچنین تفریحی گوناگونی می باشند که هر کدام از این مکان ها به دلایل گوناگونی در میان افراد محبوبیت دارد و افراد تمایل دارند که به این مکان ها سفر کنند.

کشور های مختلف دارای آب و هوا، تنوع محیط زیستی و جاذبه های طبیعی بسیار گوناگون و ویژه ای هستند و همین امر نیز سبب شده است تا مکان های گردشگری و همچنین تفریحی متنوعی در سراسر جهان ایجاد شود.مکان های تفریحی جهان به گونه ای نیز می باشند که می توانند سلیقه های مختلف را پوشش دهند. پس می توان گفت که هر کشور حداقل دارای یک مکان تفریحی و تاریخی بسیار معروف است که افراد زیادی تمایل دارند که به آن سفر کنند و آن را نیز از نزدیک مشاهد کنند.

تاج محل در آگرا، هند
1

تاج محل در آگرا، هند

می توان گفت که تاج محل نامی است که اغلب مردم جهان آن را شنیده اند و یا از آن اطلاعاتی دارند تاج محل در فهرست مکان های پرطرفدار و همچنین تفریحگاه های بسیار خوب قرار دارد.می توان‌ گفت که  تاج محل از مکان هایی است که نمی‌توان نمونه ان را در هیچ کجای دیگر این جهان پیدا کرد.

همچنین درباره تاج محل می توان‌ گفت که در قضیه ساخت این مکان زیبا قصه های زیبایی وجود دارد همچنین از زمان ساخت این مکان  بیش از ۴۰۰ سال می گذرد اما با این حال می توان گفت که هنوز مانند این بنا در جهان وجود ندارد. از دیگر اطلاعاتی که درباره تاج محل می توان گفت این است که ساخت تاج محل به فرمان شاه جهان بیش از دو دهه زمان برد و حدود ۲۰ هزار کارگر در ساخت این مکان زیبا نیز نقش داشتند.

بیشتر بخوانید:   بهترین موزه های تهران

می توان گفت که این مکان بسیار زیبا  با معماری جذاب خود به عنوان یکی از عجایب هفتگانه در فهرست جهانی به ثبت رسیده است.پس می توان گفت که یکی از مکان های بسیار زیبا و خاصی که افراد می توانند به آن سفر کنند و از دیدن آن لذت ببرند تاج محل است که طرفداران زیادی نیز دارد.

جزایر گالاپاگوس
2

جزایر گالاپاگوس

می توان گفت که از دیگر مکان های بسیار زیبا و دیدنی در جهان که افراد می توانند به آن مراجعه کنند و از مشاهده آن لذت ببرند جزایر گالاپاگوس است. می توان گفت که یکی دیگر از بهترین مکان های تفریحی جهان جزایر گالاپاگوس است.

همجواری پنج جزیره زیبا و شگفت‌انگیز به نام‌های فرناندینا، ایزابلا، سانتا کروز، کریستوبال و همینطور جزیره السالوادور در کنار هم سبب  ایجاد این مجمع‌الجزایر نیز  شده‌ است.  همچنین می توان گفت که این پنج جزیره در نزدیکی خط استوا نیز واقع شده اند این مکان های زیبا به دلیل برخورداری از  گونه‌های گیاهی و جانوری منحصر به فرد در جهان مشهور شده  است و دارای محبوبیت زیادی نیز می باشد.

می توان گفت که گالاپاگوس یک مکان دارای رازآلود های گوناگون است، زیرا اطلاعات جغرافیایی بیان می کند که میلیون‌ها سال پیش، انفجارهای آتشفشانی در غرب اکوادور سبب ایجاد آن نیز  شده‌اند.

اهرام ثلاثه مصر
3

اهرام ثلاثه مصر

می توان گفت که  یکی دیگر از بهترین و همچنین پر طرفدار ترین مکان های تفریحی جهان اهرام ثلاثه مصر نیز می باشد. ودرباره این مکان بسیار زیبا و خاص می توان گفت که این اهرام  بیش تر از ۴۵۰۰ سال است که در دامن صحرای خشک مصر نیز واقع شده است .

همچنین می توان گفت که  اهرام مصر از برجسته‌ ترین سازه‌های ساخته شده به وسیله بشر در زمان باستان هستند و امروزه بسیاری از آنها برجا مانده اند و این به ما این امکان را می دهد تا بتوانیم آن ها را ببینیم و کشف کنیم و از همین را اطلاعات بیسار زیادی نیز به دست آوریم.

بیشتر بخوانید:   بهترین جاهای دیدنی دبی

پس می توان ‌گفت که اهرام مصر از مکان های تاریخی و تفریحی است که امروزه افراد زیادی تمایل دارند تا به این مکان بروند و زیبایی آن را نیز از نزدیک مشاهده کنند.

دیوار بزرگ چین
4

دیوار بزرگ چین

دیوار بزرگ چین از دیگر نام هایی است که افراد زیادی آن را نیز شنیده اند. باید گفت که دیوار بزرگ چین از مکان های بسیار زیبا و تفریحی است که در شمال چین قرار دارد. می توان‌ گفت که در دوران  چین باستان، امپراتوری‌ها در اطراف سرزمین‌های خود دیوارهایی می‌ساختند تا این دیوار های بسیار بزرگ و وسیع مانند مرزها عمل کرده و از امپراتوری‌ها و ایالات چین دربرابر خطرات احتمالی و همچنین دشمنان محافظت کنند.

ساخت دیوارها از ابتدای  قرن ۷ قبل از میلاد شروع شد دیوار بزرگ به دلیل اتصال دیوارهایی که ساخته شده بود، شکل گرفت. دیوار بزرگ چین تقریباً بیش از ۲۳۰۰ سال طول عمر نیز دارد و اولین دیوار آن در سال ۲۲۱ قبل از میلاد در چین ساخته شده است. پس می توان گفت که دیوار بزرگ چین یکی از جاذبه های بسیار زیبا است که افراد می توانند به عنوان مکان تفریحی به آن مراجعه کنند.

جنگل بارانی آمازون
5

جنگل بارانی آمازون

می توان گفت که جنگل‌ بارانی آمازون یا ریه‌های زمین، یکی دیگر از زیباترین مناطق کره زمین است که افراد می توانند به عنوان یکی از مکان تفریحی بسیار زیبا و خاص نیز به آن مراجعه کنند، همچنین درباره این جنگل های زیبا می توان گفت که برای بسیاری از افراد هنوز ناشناخته هستند.

مساحت جنگل آمازون تقریبا برابر ۵.۵ میلیون کیلومتر مربع نیز می باشد که این امر نیز سبب شده است تا این جنگل به بزرگترین جنگل استوایی کره زمین تبدیل شود . این بخشی از هشت کشور برزیل، کلمبیا، پرو، ونزوئلا، اکوادور، بولیوی، گویان و سیرون، و همچنین گویان فرانسه است.

بیشتر بخوانید:   بهترین جاهای دیدنی ایروان ارمنستان
ساحل شیشه_ای، کالیفرنیا
6

ساحل شیشه_ای، کالیفرنیا

ساحل شیشه ای از دیگر جاذبه های گردشگري و همچنین مکان های بسیار زیبا و محبوب است این‌ مکان زیبا دارای طرفداران بسیار زیادی است که افراد زیادی نیز تمایل دارند تا از این مکان دیدن کنند.‌این ساحل که درآغوش پارک ایالتی مکریچر Mackerricher در نزدیکی فورت براگ کالیفرنیا واقع شده است دارای ساحل پر از شیشه‌های دریایی صیقلی و درخشان که به شیوه بسیار جذاب و خاصی  نتیجه چندین سال ریختن زباله در منطقه است.

امواج همیشه غلتان، این قلوه سنگ‌های شیشه‌ای را صیقل دادند و شکل گرد بسیار خاص و زیبایی  به این سنگ ها داده است. این سنگ های زیبا دارای ظاهری بسیار زیبا است. بنابراین می توان نتیجه گرفت که ساحل شیشه ای از دیگر مکان های بسیار زیبایی است که افراد می توانند به آن مراجعه کنند و اوقات خود را به خوبی نیز بگذارند.

دنیای کریستال سوارووسکی، اتریش
7

دنیای کریستال سوارووسکی، اتریش

می توان گفت که از دیگر های مکان های بسیار خاص و زیبا در جهان این مکان زیبا است. همچنین درباره این پارک زیبا می توان‌ گفت که این پارک خاص و دیدنی  در اتریش یک منظره سرپوشیده که دنیای شگفت‌انگیزی از گنجینه‌های کریستالی درخشنده را در خود جای داده، و می توان‌گفت که این امر نیز سبب محبوبیت هرچه بیشتر این مکان در میان افراد گوناگون شده است و همچنین این مکان را به یک مکان بسیار خوب  توریستی اتریش کرده باشد.

همچنین درباره این پارک بسیار زیبا و خاص می توان گفت که ورودی پارک که به شکل سرعظیم یک غول کوه‌های آلپ نیز می باشد و همچنین از دهان آن نیز  آبشاری جاری است، خود یک منظره بسیار زیبا ایجاد کرده است.

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *