بهترین مکان های تفریحی مشهد

مشهد یکی از شلوغ ترین و محبوب ترین شهر ها در میان گردشگران است که در همه ی فصل ها پر از گردشگر است و بازدید از این شهر هیچ وقت در فصل یا زمان خاصی خلاصه نشده است به همین دلیل ما امروز آمده ایم تا بهترین مکان های تفریحی مشهد را در فصل های مختلف سال را به شما معرفی کنیم و به شما کمک کنیم تا بهترین سفر را داشته باشید پس لطفا تا انتهای این مقاله را با دقت بخوانید.

 قطعا می دانید که مهم ترین و بهترین مکان در مشهد حرم امام رضا علیه السلام است. اغلب گردشگران برای زیارت امام رضا به مشهد می آیند؛ شما در حرم علاوه بر زیارت می توانید از موزه و کتاب خانه ی خرج دیدن کنید و یا این که به مسجد گوهرشاد بروید‌ . از آن جایی که حرم مطهر در مرکز شهر است شما به راحتی می توانید به خیابان هایی مثل خیابان نواب صفوی،  شیدایی و یا بلواری هایی مثل بلوار طبرسی و یا امام رضا دسترسی پیدا کنید.

پارک کوه سنگی

این پارک یکی از بهترین مکان های تفریحی مشهد است که در یک منطقه ی بلند واقع شده است ؛ شما می توانید به این پارک بروید و از منظره ی زیبای آن لذت ببرید. علاوه بر این باید اضافه کنیم که در این پارک غرفه ها و دکه های زیادی هستند که شما می توانید از آن ها خرید کنید و لذت تماشای طبیعت را چندین برابر کنید. البته امکانات این پارک تنها به این موارد ذکر شده ختم نمی شود شما می توانید در شهر بازی این پارک بازی کنید و یا این که قایق سواری کنید و از لحظات خود لذت ببرید.

بیشتر بخوانید:   بهترین دندانپزشکان مشهد

بهترین مکان های تفریحی مشهد

پارک جنگلی وکیل آباد

اگر در فصل بهار به این شهر دوست داشتنی سفر کردید به هیچ عنوان پارک وکیل آباد را از دست ندهید. افراد بومی  این پارک را با نام باغ وکیل آباد می شناسند.  رودخانه ای که در این باغ وجود دارد در فصل بهار زندگی تازه ای  به گیاهان و درختان می بخشد که  آن خالی از لطف نیست و قطعا می توانید چندین ساعت با خیال راحت در بین درختان کاج ،سرو، چنار و غیره قدم بزنید.

البته این پارک جاهای دیدنی دیگری مثل باغ گیاه شناسی ، گلخانه و آب نما نیز دارد که می تواند شما را به وجد بیاورد. این پارک در انتهای بلوار وکیل آباد است.

دره ارغوان

به جرات می توان گفت که دره ارغوان یکی از بهترین مکان های تفریحی مشهد در فصل بهار مخصوصا اردیبهشت ماه است. این دره در  فصل بهار با کمک ارغوان هایی زیبا یک منظره ی زیبا می سازد که می تواند لبخند بر روی لب هر بیننده ای بیاورد. اگر مایل هستید به این مکان بروید باید به سمت طرقبه بروید و تا نزدیکی روستایی به نام کلاته آهن بروید . این دره ی زیبا در نزدیکی همین روستا است.

شاندیز

شایان به ذکر است که شاندیز در شمال غرب مشهد است و چندین سال است که به یکی از پرطرفدار ترین و بهترین مکان های تفریحی مشهد تبدیل شده است و آب هوای پاک و دل پذیر این روستا نیز در این مسئله بی تاثیر نیست.

از آن جایی که شاندیز در یک منطقه ی کوهستانی است بهترین گزینه در فصل تابستان است‌‌ . علاوه بر این یک رودخانه ی زیبا و پر آب در نزدیکی این منطقه وجود دارد که موجب ایجاد پوششی فوق العاده در این منطقه شده است‌ . اگر در کنار طبیعت گردی به تاریخ و آثار تاریخی علاقه دارید باز هم دست خالی از این منطقه بر نمی گردید.

بیشتر بخوانید:   بهترین بازارهای سنتی مشهد

طرقبه

طرقبه نیز ای دیگر مناطق ییلاقی مشهد محسوب می شود که فاصله زیادی با شاندیز ندارد و شما با رفتن به یکی از این دو مکان می توانید با یک تیر دو نشان بزنید‌. طرقبه به خاطر آب و هوای خوبی که دارد سالانه گردشگران زیادی را به خود جذب می کند .

معمولا گردشگران در کنار رودخانه ی پنج ذره می مانند از کنار یک دیگر بودن لذت می برند. البته پارک هایی مثل پارک بهمن،  کمر مقبولا و وکیل آباد نیز در طرقبه وجود دارند که می توانید به آن ها نیز سر بزنید و بساط پیک نیک خود را آن جا به پا کنید.

بهترین مکان های تفریحی مشهد

روستای جا غرق

اگر در فصل پاییز روانه ی مشهد شدید حتما به این روستای زیبا و خوش آب و هوای مشهد که یکی از بهترین مکان های تفریحی مشهد نیز هست سر بزنید.  این روستای بکر در شمال غرب مشهد مقدس است . شما به راحتی می توانید از طریق جاده ی عنبران به این روستا بروید.  قطعا درخت های سر به فلک کشیده ی این روستا که هر کدام از آن ها یک رنگ به خود گرفته است می تواند سوژه ی جالبی برای عکاسی باشد .

این روستا یک سرو پیر دارد که قدمت آن به ۷۰۰ سال می رسد و قطعا این سرو کهن سال می تواند گزینه ی خوبی برای رفتن به این روستا باشد.  اگر به این روستا رفتید حتما از جاهای دیگر آن مثل غار قنبر کوه و قبرستان قدیمی روستا دیدن کنید.

مرکز خرید الماس شرق

اگر اهل خرید هستید نیز به راحتی نمی توانید از مرکز خرید هایی هم چون مرکز خرید الماس شرق بگذرید.  خرید یرفاتی بوی از مهم ترین بخش های هر سفر است که به هیچ عنوان نمی توان در آن کوتاهی کرد. شما در این مرکز خرید نه تنها می توانید  لوازم مورد نیاز خود را تهیه کنید بلکه می توانید از دیگر امکانات این مرکز خرید مثل شهر بازی سرزمین عجایب ، عکاس خانه ، آکواریوم شهر دریایی و حتی سینمای ۵ بعدی این مرکز استفاده کنید و یک روز به یاد ماندنی داشته باشید.

بیشتر بخوانید:   بهترین آژانس های مسافرتی مشهد

البته می توانید برای خرید به بازار های دیگری هم چون بازار رضا بروید و در آن جا خرید خود را تکمیل کنید اما اگر به این شهر مقدس آمدید علاوه بر مکان های ذکر شده به مکان های زیر نیز که جز برترین های مشهد هستند ، سر بزنید ‌.

  • آرامگاه نادر شاه
  • بام مشهد
  • پارک ملت
  • چالیدره
  • سر زمین موج های آبی
  • و غیره

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *