بهترین مکان های تفریحی چالوس

ما در این مقاله از کی برتره برخی از بهترین مکان های تفریحی چالوس را معرفی می کنیم. کشور ما دارای مکان های تفریحی و گردشگری بسیار گوناگون و همچنین زیبا نیز می باشد.می توان گفت که استان ها و شهر های مختلف کشور ما مکان های گوناگونی وجود دارد که افراد می توانند به آن مکان مراجعه کنند و از بودن در آن نیز لذت ببرند.

همچنین می توان‌گفت که در کشور ما مکان های تاریخی نیز وجود دارد که افراد می توانند به آن مکان مراجعه کنند و از آن نیز لذت ببرند.چالوس یکی از مکان های پرطرفدار و همچنین بسیار زیبای کشور ما است که دارای مکان های تفریحی و دیدنی بسیار زیادی نیز می باشد.می توان گفت که چالوس دارای مکان های تفریحی بسیار گوناگونی است که افراد می توانند با مراجعه به آن اوقات بسیار خوبی را نیز بگذارند.

چالوس همچنین دارای رستوران،کافی شاپ، شهربازی و… بسیار خوب و باکیفیت است که به افرادی که به آن مراجعه می کنند به بهترین شکل خدمات رسانی می کنند.

آبشار هریجان
1

آبشار هریجان

می توان گفت که آبشار هریجان یکی از بهترین مکان های تفریحی چالوس است که دارای طرفداران بسیار زیاد نیز می باشد همچنین درباره این آبشار بسیار زیبا می توان گفت که در  فاصله بسیار کمی از گردنه هزارچم چالوس واقع شده است و مشرف به روستای هزارچم نیز می باشد.می توان گفت که آبشار هریجان دارای ارتفاع 9 متر است و دارای نمای بسیار زیبایی است.

می توان گفت که برای رسیدن به این مکان زیبا باید  به سمت جاده چالوس که بروید و سپس  بعد از گذر از سیاه بیشه، به روستای هریجان می‌رسید. در قسمت غرب این روستا، آبشار هریجان واقع شده است که می توانید ان را نیز مشاهده کنید. پس می توان گفت که این آبشار که در چالوس قرار دارد بسیار زیبا است و افراد می توانند برای گذراندن اوقات خود به آن مراجعه کنند.

 

آدرس آبشار هریجان چالوس

جاده چالوس بعد از گذر سیاه بیشه غرب روستا هریجان آبشار هریجان

کاخ چایخوران
2

کاخ چایخوران

می توان گفت که کاخ چایخوران یکی از بهترین مکان های دیدنی و همچنین  از مکان های تاریخی و جاهای دیدنی در چالوس نیز می باشد. همچنین درباره این مکان بسیار زیبای چالوس می توان گفت که  قدمت این کاخ زیبا مربوط به زمان پهلوی اول نیز می باشد

بیشتر بخوانید:   بهترین مکان های تفریحی بوشهر

کاخ چایخوران در زمینی به مساحت ۴هزار متر مربع قرار دارد و دارای یک طبقه و زیرزمین نیز می باشد این مکان زیبا دارای دو درب ورودی اصلی در قسمت شرقی و غربی است  کاخ چایخوران در سال ۱۳۵۳ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران ثبت شد. تزیینات  و اثار زیبای گچ‌بری این ساختمان بسیار جذاب و دیدنی است و افراد زیادی تمایل دارند که از این مکان زیبا دیدن کنند.

 

آدرس کاخ چایخوران چالوس

چالوس، میدان معلم یا همان میدان مخابرات

تفرجگاه ساحلی نمک_ آبرود
3

تفرجگاه ساحلی نمک_ آبرود

از مکان های دیگر تفریحی بسیار پرطرفدار و بهترین مکان های تفریحی چالوس می توان با  نمک‌آبرود  اشاره کرد که دارای محبوبیت بسیار زیادی در میان مردم است.همچنین می توان گفت که این مکان یکی از شهرهای اطراف چالوس نیز می باشد. این شهر را بسیاری به تفریحات آبی مختلف و نسبتاً مدرن و همچنین جدید می‌شناسند.

تفرجگاه ساحلی نمک‌ آبرود از یکی از بهترین مکان های دیدنی چالوس برای تجربه تفریحات آبی و مانند  آن نیز است و هر ساله افراد بسیار زیادی به آن نیز مراجعه می کنند این تفرجگاه یک مجموعه بسیار کامل و همچنین جدید به شمار می آید در تفرجگاه ساحلی نمک‌ آبرود شما این امکان را دارید که از دو طرح شنای مخصوص بانوان و آقایان با ۴۰ سایبان استفاده کنید. در هر قسمت امکاناتی مانند بوفه، سرویس بهداشتی، دوش آب، چایخانه سنتی، آلاچیق و اسکله قایق‌رانی در اختیار مراجعان قرار می‌گیرد.

 

آدرس تفرجگاه ساحلی نمک‌ آبرود

چالوس، نمک آبرود، جنب هتل هایت

مرداب کندوچال
4

مرداب کندوچال

مرداب کندوچال از مکان های بسیار جذاب و دیدنی است که در چالوس نیز واقع شده است همچنین می توان گفت که کمتر کسی از وجود این مکان زیبا اطلاع دارد. می توان گفت که این مرداب بسیار زیبا ۱هکتار وسعت دارد و عمیق‌ترین جای آن به ۵ متر می‌رسد. آب این مرداب از چندین و چند چشمه آب شیرین اطراف تأمین می‌شود.

درختانی زیبا و سرسبز، دور تا دور مرداب کندوچال را مانند سربازانی حاطه کرده‌اند. این مرداب مامنی امن برای پرندگان گوناگون نیز به شمار می رود همچنین می توان گفت که  در فصل زمستان شما این امکان را دارید که بتوانید  پرندگان مهاجر را در این مکان ببینید مرداب کندوچال در ارتفاع ۷۳۰ متری از سطح دریا قرار دارد. پس حتی در فصل تابستان هم می‌توانید سری به این مرداب بزنید.و از بودن در این مکان زیبا لذت ببرید

بیشتر بخوانید:   بهترین موزه های تهران

 

آدرس مرداب کندوچال

مازندران، چالوس، جنگل فین

ساحل رادیو دریا
5

ساحل رادیو دریا

می توان  گفت که از دیگر مکان های واقع در چالوس که افراد می توانند در ان اوقات بسیار خوبی را بگذارند. ساحل رادیو دریا است ساحل رادیو دریا یکی از بهترین و همچنین مجبوب ترین مکان های دیدنی چالوس نیز می باشداین ساحل در بین گردشگران دارای محبوبیت بسیار زیادی نیز می باشد و در فصل سفرهای نوروزی، به کمپ مسافران نوروزی تبدیل می‌شود.

همچنین درباره این ساحل زیبا می توان گفت که در میان اهالی شهر چالوس نیز این ساحل بسیار معروف است. می توان گفت که  در روز های وسط هفته هم شما این امکان را دارید که بتوانید  ساکنین محلی چالوس در این ساحل مشاهده کنید .در این ساحل می‌توانید از امکاناتی بسیار خوب مانند رستوران، آلاچیق، پارک جنگلی، پارک مخصوص بازی کودکان، فروشگاه‌های مختلف، منطقه شنای مخصوص بانوان و آقایان، هتل آپارتمان و هر آنچه برای تفریح و اقامت نیاز دارید استفاده کنید  ساحل رادیو دریا یکی از بهترین ساحل ها و از زیباترین ساحل های این شهر نیز می باشد. به همین خاطر در اکثر مواقع نیز شلوغ خواهد بود.

 

آدرس ساحل رادیو دریا

مازندران، چالوس، ساحل رادیو دریا

جنگل های چهارباغ مرزن آباد
6

جنگل های چهارباغ مرزن آباد

می توان‌ گفت که مرزن آباد از دیگر شهرهای زیبا و همچنین  نزدیک چالوس نیز می باشد  جنگل های چهارباغ مرزن آباد از جذاب ترین وخاص ترین مکان های دیدنی و تفریحی  چالوس نیز می باشند  این جنگل در نزدیکی منطقه سیاه بیشه و کیلومتر ۹۰ محور کرج چالوس قرار دارد  جنگل های چهارباغ مرزن آباد در زمینی به مساحت ۱۹هزار هکتار قرار دارد.

این جنگل از نظر اکوسیستم، شامل مناطق جنگلی کوهستانی می‌شود.همچنین درباره ابن مکان بسیار زیبا می توان گفت که رودخانه‌ای بسیار زیبا از بین جنگل های چهارباغ مرزن آباد عبور می‌کند که سبب ایحاد روستاهای متعددی شده است و همچنین بر زیبایی هرچه بیشتر این جنگل نیز اعزوده است . همچنین می توان گفت که هر کدام از این روستا های ایجاد شده میتواند بک انتخاب خوب برای گردشگری نیز باشد.

 

آدرس جنگل های چهارباغ مرزن آباد

بیشتر بخوانید:   بهترین جاهای دیدنی شیراز

استان مازندران، شهرستان چالوس، مرزن آباد

دریاچه سد دریوک
7

دریاچه سد دریوک

می توان گفت که این مکان بسیار زیبا و دیدنی در چالوس یکی از زیباترین و همچنین پر زرفدار ترین های چالوس است. همچنین می توان گفت که دریاچه سد دریوک حدود ۱ هکتار وسعت دارد و دارای آب شیرین نیز می باشد همچنین می تودن گفت که  این سد زیبا در مقابل  دره ولی‌آباد منطقه هزار چم، درست در دامنه کوه دال کمر نیز واقع شده است همچنین  عمق این دریاچه به حدود ۵ متر می‌رسد. اطراف دریاچه سد دریوک مراتع و چمنزارهایی بسیار زیبا وجود دارد که به زیبایی این مکان نیز افزوده است.

این دریاچه زیستگاه انواع پرندگان وحشی و بومی به شمار می رود بنابراین در فصل زمستان شما این امکان را دارید که  پرندگان مهاجری همانند مرغابی، غاز و امثال آن را در لین مکان مشاهده کنید پس مي توان گفت که همین امر نیز سبب شده است تا دریاچه سد دریوک  یکی از بهترین جاهای دیدنی چالوس برای پرنده‌نگری باشد پس می توان گفت که این مکان می تواند یک انتخاب خوب برای مراجعه افراد باشد

 

آدرس دریاچه دریوک

استان مازندران، چالوس، روبه‌روی دره ولی آباد هزارچم، دامنه کوه دال کمر

غار علیصدر
8

غار علیصدر

غار علیصدر یکی از بزرگترین جاذبه های گردشگری شهر همدان و همینطور کشور ایران به حساب می‌آید که افراد بسیار زیادی برای دیدن آن به این شهر زیبا مراجعه می کنند سفر کردن به دل کوه و عبور از آن می‌تواند بسیار هیجان انگیز باشد و خاطره های بسیار شگفت انگیز را برای شما به ارمغان بیاورد. جالب است بدانید که غار علیصدر حدود ۲۰۰ میلیون سال قدمت دارد همینطور طول غار علیصدر بسیار زیاد می باشد و ارتفاع آب در بعضی از قسمت‌های آن به تن جان متر هم میرسد.

بازار همدان
9

بازار همدان

حتماً می دانید که بخشی از لذت بزرگ سفر خرید کردن از بازارهای سنتی آن شهر که با آن سفر کرده اید می باشد جالب است بدانید که بازار همدان یک بازار برای خرید های عادی و خرید سوغاتی نمی باشد و چیزی فراتر از آن می باشد بازار همدان یک جاذبه گردشگری بسیار زیبا می باشد که از بناهای قدیمی و آجری با سقف های گنبدی شکل ساخته شده است که می تواند حال و هوای شما را کاملا عوض کند

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *