تحلیل استارتاپی تبسی

در این مقاله می خواهیم یکی دیگر از استارتاپ های موفق در ایران را معرفی کنیم و امکانات و نقاط ضعف و قوت آن را بررسی کنیم اگر شما به استارتاپ علاقه من هستید حتما تا پایان مقاله با کی برتره همراه باشید با تحلیل استارتاپی تبسی. این مقاله می تواند راهگشای شما برای شروع یک استارتاپ موفق باشد.

تحلیل استارتاپی تبسی

 

تبسی نام تجاری شرکت پیشگامان فناوری و دانش آرامیس است و آقای میلاد منشی پور به عنوان مدیر عامل و آقای حمید مهینی مدیر فنی و ئآقای هومن دمیرچی با عنوان مدیر عملیات از پایه گذاران این سامانه می باشند. این اشخاص به کمک کارشناسان ایرانی طراحی نرم افزار تبسی را به انجام رساندند. تبسی یک استارتاپ کاملا ایرانی و بومی است و تمام سرمایه گذران آن هم ایرانی هستند.

تاریخچه ی راه اندازی تبسی

شروع داستان تبسی به بهمن ماه 1394 بر می گردد زمانی که آقایان منشی پور و مهینی با هدف راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی به ایران آمدند و با همراهی آقای هومن دمیرچی که در این زمینه دارای سابقه و تجربه است، پایه های اولیه تبسی را شکل دادند.

این افراد با یک تیم 10 نفره از برنامه نویسان متخصص کشور طراحی و توسعه ی تبسی را آغاز نمودند. حدود چند ماه بعد در خرداد ماه 1395 کار اولیه تبسی تمام شد و نسخه ی اولیه ی آن وارد بازار شد. در ابتدا سرمایه اولیه توسط سه کشور تامین می شد بعد ها که تبسی توسعه یافت و پر طرفدار شد توانست در چندین مرحله سرمایه گذاران متعددی را به خود جذب کند و روند رشدش تسریع یابد. در حال حاضر تبسی در 13 استان کشور عزیز ما و توابع آن ها فعال است و به هم میهنان عزیز خدمات متنوعی را ارائه می دهد.

بیشتر بخوانید:   تحلیل استارتاپی آپارات

اما تبسی اولین مرکز تاکسی های اینترنتی در ایران نیستا قبل از آن در سال 1393 اینپ به عنوان اولین سامانه ی هوشمند حمل و نقل کشور وارد بازار شد. و تبسی باید با اسنپ رقایت می کرد.میدان رقابت سالم بین این دو همچنان باز است و هر دو جایگاه خود را بین کاربران دارند.

تحلیل تپسی
امکانات

امکانات نرم افزار تبسی

 

در میدان رقایت باید ویژگی های خص و ویژه ای داشته باشی تا بتوانی موفق بشوی. نرم افزار تبسی خدمات خوبی را ببه مردم ارائه می هد و در بین کاربران پر طرفدار است. در ادامه به امکانات نرم افزار تبسی که سیستم هوشمند تاکسی اینترنتی کاملا ایرانی است.

 

تپسی

براورد هزینه ی سفر

 

برای کاربران هزینه ی سفر اهمیت دارد، نرم افزار تبسی به طور خودکار هزینه ی سفر را براورد می کند و قبل از ثبت درخواست با توجه به مسافت و وضع ترافیک هزینه را به کاربر اطلاع می دهد. هزینه ی سفرها معمولا حدود 50 تا 40 درصد از سفرهای تاکسی تلفنی و آژانس کمتر است و پرداخت هزینه نیز به صورت نقدی و یا اینترنتی است.

امتیاز

امتیاز به راننده

در نرم افزار تبسی امکان ثبت رضایت مشتری وجود دارد، در پایان سفر مسافران می توانند بر اساس رضایتی که از سفر خود دارند بین یک تا 10 به راننده امتیاز بدهند. این امر باعث می شود رانندگانی که خوب کار نمی کنند اجازه فعالیت نداشته باشند.

بدین صورت که اگر راننده ی کمتر از 8 امتیاز بگیرد دیگر امکان ادامه ی فعالیت نخواهد داشت.

بیشتر بخوانید:   تحلیل استارتاپی سایت دیوار

گزینه های سفر

تبسی گزینه ای همچون انتخاب مقصد دوم را به فضای اپلیکیشن اضافه نموده است امکاناتی همچون انتخاب مقصد دوم، رفت و برگشت، توقف در مسیر که به مسافران این امکان را میدهد بدون عوض کردن ماشین کارهای خود را انجام دهند.

امنیت سفر تبسی

در سفرهای خارج از شهر و درون شهری امنیت سفر بسیار حائز اهمیت است و مسافران امنیت سفر را برای خود اولویت قرار میدهند. تبسی در این زمینه امکانات خوبی را فراهم آورده است بدن صورت که مسافر می تواند هنگام ثبت درخواست اطلاعات ماشین و راننده مثل شماره تلفن، عکس، نام و نام خانوادگی و.. را ببینند و در حین سفر با فرد دیگری در میان بگذرانند و بخواهند که پیگیری سفر ایشان باشند، بدین ترتیب علاوه بر خود فرد دیگران نیز از اطلاعات سر او آگاهی دارند.

علاوه براین ایشان و خود مسافر می توانند به صورت آنلاین مسیر خودرو را مانیتور کنند و در صورت انحراف از مسیر پیگیری کنند.

 

کد تخفیف

تبسی به مناسبت ها و موقعیت های متعدد کدهای تخفیفی را در اختیار کاربران خود قرار میدهد که در سفرهای خود از ان ها اشتفاده کنند. برای استفاده از این تخفیف ها عموما باید کد تخفیف را در هنگام ثبت درخواست سفر وارد کنند.

زبان ها

تبسی از سال 95 که وارد بازار شد تا کنون رشد چشمگیری داشته است و امکنات متعددی به آن افزوده شده است. در آخرین نسخه ی  اپلیکیشن تبسی امکان کار با زبان انگلیسی و ترکی را برای کاربران فراهم آورده است.

بیشتر بخوانید:   تحلیل استارتاپی دی جی کالا

 

تحلیل تپسی

انواع سرویس ها ی نرم افزار تپسی

نرم افزار تبسی سرویس های متنوعی را به کاربران ارائه می دهد که در ذیل به آن ها اشاره می شود:

  • سرویس تبسی کلاسیک
  • سرویس تبسی لاین و یا همان سرویس تبسی اشتراکی
  • سرویس تبسی تلفنی، این سرویس به کاربران این امکان را می دهد که بدون نیاز به گوشی هوشمند و با شماره گیری شماره تماس 1630 در خوایت ماشین نمایند.
  • تبسی همیار که توسط سفیر جهت خرید و انجام خدمات می باشد.
  • تبسی پیک، نیز از سرویس های پر طرفدار تبسی است که امکان ارسال محموله بدون حضور مسافر را به کاربران می دهد.
  • توان یاب نیز به عنوان سرویس فوق العاده تبسی به کاربران خدمات ارائه می دهد ویژه ی افراد دارای معلولیت حرکتی است که بدون دریافت کمیسیون از طرف تبسی می توانند از خدمات بهره مند شوند.

مجوز از شهرداری

تبسی نیز مانند بسیار دیگر از استارتاپ ها چالش ها و پستی و بلندی های زیادی را پشت سر گذاشته است. در ادامه ی کار تبسی با مخالفت های جسته و گریخته ی متعددی روبه رو شده است. تبسی که مجوزهای لازم را از همه ی نهاد ها کسب کرده بود متهم به عدم پیروی از قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران شد، دولت گفته های مدیران تبسی را تایید کرد اما اتحادیه ی تاکسی رانان تاکید کرد که تبسی باید از شهرداری هم مجوز بگیرد.

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *