تحلیل استارتاپی سایت دیوار

تحلیل استارتاپی سایت دیوار

سایت دیوار یکی از استارتاپ های موفق ایرانی است که از زمان شروع به فعالیت تا کنون همچنان بدون رقیت جدی محبوب و پرطرفدار باقی مانده است. در واقع فاصله ی دیوار با رقبایش زیاد است.در ادامه با تحلیل سایت دیوار در کی برتره همراه شوید.

بنیان گذار اصلی دیوار آقای حسام آرمندهی است، ایشان در سال 1388 از دانشگاه صنعتی شریف تهران در رشته ی کامپیوتر در مقطع کارشناسی فارغ التحصیل شد و سپس برای ادامه ی تحصیل تصمیم به مهاجرت گرفت و به کشور سوئد رفت تا در رشته ی  کارآفرینی و کسب و کار به ادامه ی تحصیل مشغول شود.

آقای آرمندهی برای تعطیلات سال نو میلادی به ایران بازگشت، در همان زمان دوستانش در دانشگاه شریف روی پروژه ای که فارسی تل نام داشت کار می کردند و هدف این پروژه بومی سازی اپ های انروید برای فارسی زبانان بود. ایشان به این علاقه مند شد و آن را بسیار ارزشمند دانست لذا به جای باز گشت به سوئد تصمیم گرفت در ایران بماند و با دوستان خود همکاری کند.اما متاسفانه کارها آن طور که تصور می کردند پیش نرفت و پروژه فارسی تل منحل شد.

اما این پایان کار نبود، آغازی بود برای شروع یک ایده ی جدید. و این گروه جوان و کوچک از عدم موفقیت خومد پلی ساختند برای موفقیت های برتر. آقای آرمندهی و دوستانش ایده ی جدیدی به ذهنشان رسید و این ایده مقدمه ی راه اندازی کافه بازار شد.

بله آقای ارمندهی راه اندازی کافه بازار را هم در سابقه ی کاری خود دارند. نرم افزار کافه بازار مانند گوگل پلی عمل می کند و برنامه ها و نرم افزارهای مختلفی را ارائه می دهد. از کافه بازار بگذریم و بروسیم سراغ بحث اصلی خود یعنی  دیوار، که چگونه راه اندازی شد و چه طور اینقدر موفق شد. با ما همراه باشید.

دیوار چگونه راه اندازی شد؟

آقای آرمندهی درمورد ایده ی طراحی دیوار بیان می دارند که این تجربه را از کشور سوئد دارند؛ در این کشور سایتی وجود دارد که کاربران می توانند آگهی های خود را در آن درج کنند و وسایلی که نیاز دارند بفروشند و درخواست های خود را ثبت کنند. و خود ایشان نیز تجربه ی کار با این سایت را داشته است و همیشه به دنبال ساخت چنین برنامه ای به زبان فارسی برای هم وطنان عزیز بود.

بیشتر بخوانید:   تحلیل استارتاپی تپسی

در سال 1391 اپ دیوار را راه اندازی نمود و افراد توانستند این نرم افزار را از کافه بازار دانلود و استفاده کنند. درج آگهی در دیوار و ثبت تصاویر آسان است  همین امر هم باعث محبوبیت دیوار در بین کاربران شد. هم اکنون روزانه حدود 40 هزار آگهی در دیوار درج می شود و تعداد کاربران آن حدود یک هزار کل کاربران ایرانی است.

تحلیل دیوار
موفقیت

دلایل موفقیت سایت دیوار

اما چه چیزی باعث شد که سایت دیوار این میزان موفقیت را کسب کند و محبوبیت خود را حفظ کند. یکی از مهم ترین دلایل موفقیت سایت دیوار این است که درج آگی در دیوار کاملا رایگان است در حالی که چه در روش های سنتی و چه در انواع نیازمندی های آنلاین و چاپی شما باید مبلغی را بپردازید تا بتوانید آگهی خود را در سایت درج کنید و بر اساس مبلغی که شما پرداخت می کنید آگهی شما در سایت درج می شود و میزان بزرگ یا کوچیکی ،مدت زمان باقی ماندن آن تعیین می شود.

اما برای درج آگاهی و تصاویر خود در دیوار شما  نباید مبلغی پرداخت کنید و حتی عضویت اولیه در سایت دیوار هم نیاز به هیچ مبلغی ندارد. اما حالا ممکن است این سوال برای شما مطرح شده باشد که با وجود اینکه عضویت و درج آگهی در دیوار رایگان است و هزینه ای ندارد دیوار چگونه درآمد ایجاد می کند؟ ما در ادامه به این سوال پاسخ می دهیم بگذارید ابتدا مبحث خود را درمورد دلایل موفقیت دیوار کامل کنیم.

دلیل دیگر برای موفقیت دیوار این است که به آسانی روی انواع گوشی های موبایل به راحتی نصب می شود و به خوبی کار می کند. بسیار هسصتند نرمافزارعایی که چون روی انواع گوشی ها کار نمی کنند به مرور زمان کاربران خود را از دست می دهند. نرم افزار دیوار بسیار اسان است و حتی سایت دیوار به عنوان یک سایت ریسپانسو به شکل قبل قبولی روی تمام دستگاه ها نمایش داده می شود.

بنابراین مدیران و موسسان سایت دیوار ذکاوت به خرج داده و روی کاربران موبایل سرمایه گذاری زیادی نموده است چرا که حدود 70 درصد از کاربران ایترنت از گوشی های همراه استفاده می کنند و لذا این سرمایه گذاری موفقیت دیوار را چندین برابر افزایش داده است.

بیشتر بخوانید:   تحلیل استارتاپی آپارات

دلیل سوم برای موفقیت دیوار این است که رابط کاربری آن بالا است. احتمالا همه ی مردم حتی شده یک  بار از سایت دیوار استفاده کرده اید احتمالا هنگام استفاده دیده اید که جست و جوی پیشرفته در نرم افزار دیوار بسیار آسان است و هر فردی با کمترین دانش اینترنتی می تواند از این سایت استفاده کنند و با کاربران ارتباط برقرار نمایند و نیاز های خود را برطرف کنند.

یک نکته ی مهم دیگر این است که نرم افزار دیوار یک نرم افزار تعاملی است بدین معنی که کاربران می توانند اطلاعات آن را بخوانند و اطلاعات جدید را درج نمایند.

دیوار

درآمد سایت دیوار از کجاست؟

اما درمورد درآمد سایت دیوار، گفتیم  با وجود اینکه درج آگهی و ثبت نام  در سایت دیوار کاملا رایگان است پس درآمد سایت دیوار از کجاست؟ آیا دیوار برای مدیران  خود درآمد زا نیست؟ آیا این همه سرمایه گذاری بدون درآمد است؟ قطعا پاسخ این سوال خیر است.  دیوار از منابع مختلف کسب درآمد می کند و با افزایش کاربران این درآمد بیشتر می شود.  در ادامه به روش هایی که دیوار آز آن طریق کسب درآمد می کند می پردازیم.

کسب درآمد

راه های کسب درآمد سایت دیوار

 

  • نردبان

وقتی شما اگهی خود را در دیوار درج می کنید اگهی شما با یک تاریخد ایجاد ثبت می شود  و آگهی ها بر اساس تاریخ درج آن ها مرتب می شوند و به کاربران نمایش داده می شوند لذا افرادی که آگهی خود را بعد از شما درج کنند، آگهی آن ها در بالای آگهی شما به کاربران نمایش داده می شوداما دیوار یک امکانی به نام نردبان را قرار داده است، از طریق این آپشن کاربران می توانند آکهی خود را صرفه نظر از تاریخ ایجاد آن در صدر لیست آگهی ها قرار دهند.

استفاده از نردبان دیگر رایگان نیست و افرد باید مبلغی را به سایت دیوار پرداخت کنند تا آگهی آن ها بالاتر از همه ی آکهی ها نمایش داده شود.

ممکن است برخی از افراد بگویند که ما آگهی خود را حذف می کنیم و آن را دوباره ایجاد  و در سایت دیوار درج می کنیم تا در صدر قرار بگیرد. اما این کار امکان پذیر نیست. مدیران سایت دیوار ذکاوت به خرج داده اند تا چپنین امکانی فراهم نباشد. بدین صورت که هر آگهی که شما در دیوار درج می کنید این آگهی در سرور دیوار ثبت می شود و نمی توانید آگهی درج شده را پاک کنید چرا که دیوار مانع از این کار می شود. پس اگر میخواهید اگهی شما در صدر قرار بگیرد حتما باید از نردبان استفاده کنید.

بیشتر بخوانید:   تحلیل استارتاپی دی جی کالا
  • فوری

دیوار امکان دیگری را فراهم نموده که کارربران بتوانند آگهی خود را در جایگاه ویژه قرار دهند و از این طریق از کابران مبلغی را دریافت می کنند. برای اینکه آگهی شما برچست فوری بخورد می توانید مبلغی را به سایت دیوار پرداخت کنید، در این صورت برچسب قرمز رنگ فوری در کنار آگهی شما درج می شود و به مدت سه روز در جایگاه ویژه ای قرار می گیرد تا توسط کاربران بیشتری مورد مشاهده قرار بگیرد.

تحلیل دیوار

تمدید

همانطور که می دانید وقتی شما آگهی خود را در سایت دیوار ثبت می کنید این اطلاعیه به مدت یک ماه باقی می ماند اما پس از یک ماه پاک می شود. اما شما می توانید مبلغی را به سایت دیوار پرداخت کنید تا آگهی شما بعد از یک ماه پاک نشود. با پرداخت این مبلغ و تمدید شدن آگهی شما در سایت دیوار، آگهی در گوگل ایندکس می شود و در لیست نتایج جست و جوی گوگل برای کاربران نمایش داده می شود.

  • درج سایت

سایت دیوار به گونه ای طراحی شده است که به طور پیش فرض اجازه ی درج هسگونه لینک وب سایتی را به کاربران نمی دهد. اما اگر کاربران بخواهند می توانند لینک وب سایت خود را در دیوار درج کنند اما برای این کار باید مبلغی را به سایت دیوار پرداخت کنند و لینک وب سایت را در زیر آگهی خود درج کنند. این امکان یکی از مهم ترین امکانات دیوار است که مورد استقبال کاربران قرار گرفته است که می توانند هم اگهی خود را درج کنند و هم ترافیک سایت خود را افزایش دهند.

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *