بهترین غذاهای شیراز

شیراز یکی از محبوب ترین شهر های ایران است که هر ایرانی حداقل یک بار به این شهر دوست داشتنی سفر کرده است؛ چنان چه قصد سفر به این شهر را دارید چند دقیقه از وقت خود را در اختیار ما قرار دهید تا شما را با بهترین غذاهای شیراز آشنا کنیم. اگر مایل هستید در طی سفر خود به بهترین رستوران های شیراز بروید نیز می توانید بهترین رستوران ها را در سایت کی برتره پیدا کنید و لذت سفر خود را چند برابر کنید.

کلم پلو شیرازی

کلم پلو محبوب ترین و پر طرفدار ترین غذای شیراز است؛ ترکیبات این غذا شامل برنج، کلم قمری، گوشت چرخ کرده سبزی هایی مثل تره، ترخون، شوید و ریحان است. برای درست کردن این غذا باید کلم را خرد کنید و پیاز ها را نیز خرد کنید و تفت دهید و ادویه و سبزی ها را اضافه کنید. در یک قابلمه جدا برنج را آب کش کنید و با مواد سرخ شده قاطی کنید و برنج را دم بیندازید. در این مرحله گوشت چرخ کرده را به همراه آرد نخودچی و ادویه ورز دهید و گلوله گلوله کنید و در تابه سرخ کنید و در آخر به غذا اضافه کنید.

هویج پلو

هویج پلو نیز یکی دیگر از غذا های محبوب شیراز محسوب می شود که در میان مردم شیرازی طرفدار های زیادی دارد. مواد اولیه ی این غذا شامل برنج، هویج، گوشت چرخ کرده، شکر، زعفران، دارچین، نمک و فلفل است. برای تهیه ی این غذا باید هویج ها را خلال کنید و داخل روغن تفت دهید و مقداری شکر و زعفران آب شده به هویج ها اضافه کنید. در مرحله ی بعد باید گوشت ها را با نمک، دارچین و فلفل ورز دهید و گوشت ها را قل قلی کنید و گوشت ها را سرخ کنید و سپس مواد را لایه لایه به برنج آب کش شده اضافه کنید و اجازه دهید برنج دم بکشد.

بیشتر بخوانید:   بهترین غذاهای جهان

قورمه به

قورمه به یکی دیگر از خوش مزه ترین و بهترین غذاهای شیراز است که به هیچ عنوان نمی توان از کنار آن گذشت؛ این غذا شامل گوشت، شکر، زعفران،  پیاز و ادویه است. چنانچه طرفدار غذا های شیرین هستید ما به شما پیشنهاد می کنیم که حتما این غذای عالی را امتحان کنید و از طعم بی نظیر آن لذت ببرید.

بهترین غذاهای شیراز

شیرازی پلو

اگر فرد بد غذایی هستید و کمی در انتخاب غذا سخت گیر هستید ما شیرازی پلو را به شما پیشنهاد می کنیم که علاوه بر طعم عالی ظاهر بسیار زیبایی دارد. این غذای خوش طعم از برنج، بادمجان، مرغ، زرشک، ماست، زعفران و ادویه درست می شود و در کنار سالاد شیرازی بی نظیر می شود. برای تزیین این غذا می توانید از زرشک، زعفران، خلال پوست پرتقال و خلال پسته استفاده کنید و از عطر و طعم عالی این غذا لذت ببرید.

شکر پلو

اگر هم چنان به دنبال بهترین غذاهای شیراز هستید این بار شکر پلو را امتحان کنید؛ قطعا اگر میهمان یک شیرازی باشید یک وعده ی غذایی این غذای لذیذ را امتحان می کنید زیرا این غذا در بین شیرازی ها بسیار محبوب است. شکر پلو از برنج، شکر، خلال بادام، خلال پسته و زعفران تهیه می شود. برای تهیه ی این غذا باید شکر و زعفران را حل کنید و قبل از دم کشیدن برنج آن را به برنج اضافه کنید و این غذا را با خورش قیمه سرو کنید. البته می توانید شکر پلو خود را با خلال بادام و پسته تزیین کنید.

بیشتر بخوانید:   بهترین غذاهای اصفهان

رب پلو

رب پلو یکی دیگر از غذا های محلی و بهترین غذاهای شیراز است که معمولا در ناهار سرو می شود. این غذا از برنج، گردو، رب انار، کشمش، پیاز و شکر درست می شود .شیرازی ها معمولا برای طبخ این غذا پیاز را تفت می دهند و سپس با گردو و کشمش مخلوط می کنند و به پیاز ها اضافه می کنند و در یک قابلمه ی دیگر روغن، شکر و رب انار را ترکیب می کنند و بعد از آب کش کردن برنج به آن اضافه می کنند و سپس کشمش ،گردو و‌ پیاز را لایه لایه به برنج اضافه می کنند .‌شما نیز می توانید به همین روش این غذای عالی را درست کنید.

بهترین غذاهای شیراز

یخنی نخود

اگر طرفدار آب گوشت و غذا های آبکی هستید پس قطعا از این غذا نیز لذت می برید؛ در واقع باید خدمتتان عرض کنیم که یخنی نخود همان آب گوشت است و موادی هم چون گوشت، سیب زمینی، نخود، پیاز، زرد چوبه، نمک و فلفل درست می شود. اگر برای خود یخنی نخود سفارش دادید حتما کنار آن دوغ، سبزی تازه، سیر ترشی و نان داغ نیز سفارش دهید و طعم غذا را چندین برابر کنید.

کوفته هلو

قطعا اگر به شیراز سفر کنید و کوفته هلو را امتحان نکنید نمی توانید بگوئید که به طور کامل از سفر خود لذت برده اید. تقریبا می توان گفت که تمام شهر ها یک کوفته ی مخصوص  دارند و کوفته ی مخصوص شیراز نیز کوفته هلو است. این غذای جذاب و دوست داشتنی از گوشت چرخ کرده، هویج، آرد نخود چی، تخم مرغ و ادویه درست می شود و بر خلاف تصور عموم در تهیه ی آن هلو به کار نرفته است .

بیشتر بخوانید:   بهترین غذاها بعد زایمان

قنبر پلو

قنبر پلو نیز یکی دیگر از بهترین غذاهای شیراز است که معمولا در میهمانی ها و مجالس ها استفاده می شود.  مواد اولیه ی این غذا نیز شامل مغز گردو، گوشت چرخ کرده، رب انار یا خود انار، کشمش ، آرد نخود چی و  ادویه است. طرز تهیه ی این غذا این گونه است که مغز گردو، رب، پیاز و کشمش را مخلوط کنید و گوشت چرخ کرده را قل قلی کنید و بعد برنج را آب کش کنید و مواد را به همراه گوشت قل قلی شده را به برنج اضافه کنید. جالب است بدانید که می توانید به جای کشمش از شیره انگور یا خرما استفاده کنید.

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *