بهترین غذاهای ماهی دیسکس

ما امروز این جا هستیم تا شما را با بهترین غذاهای ماهی دیسکس آشنا کنیم چنان چه مایل هستید بیش تر درباره ی تغذیه ی این ماهی ها و باید ها و نباید های آن بدانید ما را تا پایان این مقاله همراهی کنید.

لازم به ذکر است که غذای این ماهی ها می تواند شامل انواع غذا های گرانولی، پولکی ، زنده و یا منجمد باشد اما نکته ی خیلی مهمی که در رابطه با این غذا وجود دارد این است که این غذا ها باید با کیفیت باشند و هر روز غذا های متنوعی استفاده کنند که مواد مغذی مورد نیازشان تامین شود.

چنانچه بیش تر به ماهی خود غذای خشک دهید حتما باید غذا های زنده را در برنامه ی غذایی آن اضافه کنید و یا این که اگر بیش تر از غذاهای گرانولی استفاده می کنید نیز باید از قبل دانه های غذا را در آب خیس کنید زیرا این غذا ها موجب نفخ در بدن آن ها می شود.

کرم خونی بهترین غذای ماهی دیسکس

شایان به ذکر است که کرم خونی یکی از بهترین غذاهای ماهی دیسکس است که شما می توانید مقداری از آن را تهیه کنید و هر بار مقداری را به ماهی یا ماهی های خود بدهید. دقت کنید که شما می توانید این کرم ها را برای مدت زمان زیادی در یخچال نگهدارید اما اگر به هر دلیلی مایل به خرید کرم نیستید می توانید میگوی آرتمیای یخ زده و یا زنده استفاده کنید این میگو ها دارای مواد معدنی و ویتامین های مختلف است.

بیشتر بخوانید:   بهترین مسواک سگ

برای استفاده از این میگو ها ابتدا باید صبر کنید تا یخ میگوها باز شود و بعد آن را به خوبی بشویید و حواستان باشد که تمام‌ نمک روی میگوها شسته شود. جالب است بدانید که بتاکاروتن موجود در  این میگو ها موجب تاثیر روی رنگ ماهی های نارنجی و قرمز می شود.

برخی افراد نیز از قلب گاو برای غذای خانگی استفاده می کنند .دقت کنید که این غذا موجب آلودگی تانک و آب آکواریوم می شود پس اگر قصد دارید از قلب گاو به ماهی های خود بدهید حتما شرایط نظافت آکواریوم را در نظر بگیرید.

بهترین غذاهای ماهی دیسکس

مقدار غذای ماهی های دیسکس باید چه قدر باشد

بچه ماهی ها در طول روز به ده یا دوازده بار غذا بخورند و ماهی های جوان نیز باید در طول روز حداقل ۵ بار تغذیه شوند. علاوه بر این ها ماهی های بالغ نیز باید دو تا سه بار در طول روز غذا بخورند.

نکته ی خیلی مهمی در طول غذا دادن به این ماهی ها باید رعایت تکنید این که باید به اندازه ای غذا برای ماهی ها بریزید که می دانید آن را در ۵ دقیقه می خورند زیرا آرواره های این ماهی ها به گونه ای ساخته شده است که ماهی ها مجبور می شوند تکه های غذا را وارد دهانشان کنند و سپس آن را خارج کنند و بار دیگر آن را بخورند و این امر موجب می شود که تکه های غذا به کف تانک بریزند و ماهی ها نتوانند غذا را بخورند و باید دائم به دنبال غذا بگردند تا آن را بخورند.

بیشتر بخوانید:   بهترین غذا برای گربه dsh

چه زمانی باید به ماهی دیسکس غذا بدهیم

مهم نیست که او این بار چه زمانی به این ماهی ها غذا می دهید اما بهتر است که دفعات بعد همیشه در یک زمان و ساعت مشخص به آن ها غذا بدهید. یک نکته ی بسیار مهم دیگری که وجود دارد این است که در صبح بهتر است مقداری صبر کنید تا ماهی ها به طور کامل بیدار شوند و سپس به آن ها غذا دهید.

بهترین زمان برای صبحانه دادن این است که چراغ ها را روشن کنید و اجازه دهید تا ماهی ها کمی در آکواریوم چرخ بزنند و سپس به آن ها غذا بدهید.‌ سعی کنید که بعد از آخرین وعده غذایی حتما مقداری زمان برای ریزه خواری غذا های موجود در کف تانک را بخورند پس حداقل یک ساعت بعد از آخرین وعده چراغ های آکواریوم  را خاموش کنید.

بهترین غذاهای ماهی دیسکس

غذای ماهی دیسکس گران دی ۵۰ پلاس

این غذا ساخت شرکتی به نام تروپیکال است که در کشور لهستان فعالیت می کند؛ این محصول برای  ماهی های جوان ، بالغ  و حتی ماهی های حساس مناسب است. بازی ترین ویژگی این غذا پروتئین بالای آن است. این غذا سرشار از آمینو اسید است و کیفیت بسیار بالایی دارد چنان چه به دنبال بهترین غذاهای ماهی دیسکس هستید ما غذای ماهی دیسکس گران دی را به شما پیشنهاد می کنیم.

لازم است به این نکته اشاره کنیم که این غذا به رشد ماهی ها کمک می کند و هم‌ چنین ماهی های مولد را به تولید مثل تشویق می کند و موجب بهبود و تقویت رنگ و شرایط کلی ماهی می شود. چنان چه مایل هستید با بهترین غذاهای ماهی گوپی که یک ماهی آکواریومی زیباست آشنا شوید با مقالات ما در کی برتره همراه باشید..

بیشتر بخوانید:   بهترین غذاهای ماهی آب شور

غذای ماهی دیسکس بتس هیکاری‌

ماهی ها تیز مثل هر موجود دیگری به رشد، بقا، سلامتی و تولید مثل نیاز دارند و شما به عنوان کسی که از آن ها نگهداری می کند موظف هستید که تمام این موارد را تامین کنید. غذایی که به ماهی های خود می دهید باید به گونه ای باشد که تمام ویتامین های ضروری، مواد معدنی و مغذی مورد نیاز ماهی را تامین کند و علاوه بر این موجب تقویت رنگ ماهی شود. غذایی که در این بخش به شما معرفی می کنیم تمام مواد مورد نیاز ماهی را تامین می کند.

از آن جایی که نوع تغذیه ماهی های دیسکس به سه گروه همه چیز خوار، ماهی خوار و گوشت خوار تقسیم می شوند باید حتما در زمان انتخاب به این مسئله توجه کنید.

ما در این مقاله سعی کردیم تمام نکات مهم را در رابطه با غذا دادن به ماهی دیسکس خدمتتان عرض کنیم و تعدادی از بهترین غذاهای ماهی دیسکس را نیز در کنار آن معرفی کنیم. شما می توانید با توجه به نوع تغذیه ماهی های خود و هم‌جنین بودجه ای که در اختیار دارید یکی از آن ها را انتخاب کنید و نیاز ماهی های زیبای خود را تامین کنید.

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *