بهترین غذاهای ماهی گیاه خوار آکواریوم

قطعا از نام ماهی گیاه خوار متوجه شده اید که غذای اصلی این ماهی ها اسفناج، کاهو، لوبیا، نخود سبز، باقلای چرخ کرده یا پخته شده و سویا است. لازم به ذکر است که اسفناج پخته شده و مغز پخته شده کاهو و یا پودر کاهو از بهترین غذاهای ماهی گیاه خوارآکواریوم است. ما امروز این جا هستیم تا شما را با یک سری اطلاعات مهم درباره ماهی های آکواریومی آشنا کنیم و سپس تعدادی از بهترین غذاهای ماهی گیاه خوار موجود در بازار را نیز خدمتتان معرفی کنیم پس برای کسب اطلاعات بیش تر با ما همراه باشید.

غذای ماهی های آکواریومی چیست

شایان به ذکر است که ماهی های آکواریومی از لحاظ گونه غذایی به سه دسته تقسیم می شوند.

  • ماهی های گیاه خوار
  • ماهی های همه چیز خوار
  • ماهی های گوشت خوار

شما قبل از هر چیزی باید مطمئن شوید که ماهی تان جز کدام دسته است ؛ نکته ی بسیار مهمی که در این رابطه خدمتتان عرض کنیم این است که ماهی ها می توانند از غذای دیگر دسته ها استفاده کنند یعنی ماهی گیاه خوار می تواند غذای ماهی همه چیز خوار را نیز بخورد اما بهتر است که از غذا های اصلی خود استفاده کنند.

علاوه بر این باید توجه کنید که ماهی ها در دریا از مواد غذایی متنوعی استفاده می کنند و شما باید به این موضوع دقت کنید و غذا های متنوعی به آن ها بدهید تا نیاز بدن آن ها را به خوبی تامین کنید..راستی ما بهترین غذاهای ماهی گوشتخوار را هم در یک مقاله گردآوری کرده ایم که می توانید با مراجعه به آن اطلاعات خوبی بدست آورید.

بیشتر بخوانید:   بهترین غذا گربه مو بلند

بهترین غذاهای ماهی گیاه خوار آکواریوم

تعداد وعده های غذایی ماهی های آکواریومی چگونه است

افراد زیادی بر این باورند که ماهی های زینتی باید در طول روز دو بار غذا بخورند اما خب باید به این نکته اشاره کنیم که اگر بچه ماهی دارید باید تعداد وعده های غذایی را افزایش دهید. حواستان باشد که حجم غذایی که به ماهی های خود می دهید باید طوری باشد که ماهی ها بتوانند در کم تر از ۵ دقیقه آن را تمام کنند.

البته می توانید یک روز در هفته را به آن ها استراحت دهید و به آن ها غذا ندهید؛ این مسئله افزایش مقاومت ماهی ها و هم چنین تقویت سیستم گوارشی آن ها می شود. علاوه بر این باید در هفته دو بار عصاره سیر و محلول مولتی ویتامین بدهید.

انواع غذای ماهی های آکواریومی

شایان به ذکر است که غذای خشک ماهی ها انواع مختلفی دارد و معمولا منشا جانوری و یا گیاهی دارند . دقت کنید که این نوع غذا برای مواقعی که به غذای زنده دسترسی ندارید مناسب است. غذای خشک شامل دسته های زیر می شود.

  1. غذای قرصی

غذای قرصی به خاطر دسترسی و هم چنین استفاده ی راحت طرفداران زیادی دارد.  برای استفاده از این غذا باید آن را در آب فرو ببرید و چند ثانیه آن را به شیشه آکواریوم فشار دهید . این گونه غذا به شیشه می چسبد و خیلی فوری در آب حل می شود. غذا ی قرصی برای ماهی های دهان مکنده و کف خوار بسیار عالی است ‌.

  1. غذای پولکی

همان گونه که از نام این غذا مشخص است این غذا به شکل پولکی و نازک است که روی آب شناور است و این گونه ممکن است به وسیله ی چربی گیر سطح غذا یا اورفلو و یا اسکیمر ها جذب و به درون آن ها کشیده می شود.  این اتفاق موجب بالا رفتن سطح نیتریت و آمونیاک آب می شود و این گونه کیفیت آب پایین می آید پس سعی کنید غذا را بین دو انگشت خود نگه دارید و بعد داخل آب فرو ببرید و سپس آن را رها کنید. این کار موجب می شود غذا به آرامی به سمت کف آکواریوم می رود.

  1. غذا های ورقه ای

این نوع غذا نیز از جلبک های دریایی تهیه شده است که می تواند غذای خوبی برای ماهی های گیاه خوار آکواریوم باشد. البته همان گونه که در بخش های قبل خدمتتان عرض کردیم شما می توانید این غذا را به دیگر ماهی ها نیز بدهید و نیاز بدن آن ها را تامین کنید.

  1. غذای گرانولی

یکی از پر طرفدار ترین و محبوب ترین غذا ها در بین ماهی ها غذای گرانولی است که به شکل دانه های ریز و گرد تولید می شود . دانه های این غذا اندازه ها و قطر های مختلفی دارند که برای انواع ماهی ها استفاده می شوند.

بیشتر بخوانید:   بهترین باکس برای سگ

بهترین غذاهای ماهی گیاه خوار آکواریوم

غذای ماهی گیاه خوار BD401  با برند Biozym

محصولی که در این بخش خدمتتان معرفی می کنیم محصول کشور آمریکا است. این غذا دارای چربی، پروتئین خام و فیبر است. وزن این غذا ۱۱۰گرم است

  • پروتئین خام ۳۵ درصد
  • فیبر خام ۵ درصد
  • چربی خام ۳ درصد
  • رطوبت ۱۰ درصد
  • خاکستری درشت ۱۰ درصد

غذای ماهی هیکاری ویبرا بیتس

یکی از مهم ترین ویژگی های این غذا این است که در عرض ۳۰ روز موجب افزایش رنگ در ماهی ها می شود. ویژگی منحصر به فردی که این غذا دارد این است که به راحتی با جریان آب حرکت می کند. این غذا از لحاظ ظاهری مانند کرم خونی زنده است و بیش تر مورد استقبال ماهی های گرمسیری قرار می گیرد . فرمولاسیون این غذا طوری است آب آکواریوم را آلوده نمی کند و شما می توانید با خیال راحت از آن استفاده کنید.

اگر این غذا را برای ماهی های خود تهیه کردید می توانید دو تا سه بار در طول روز از آن به ماهی های خود بدهید اما حواستان باشد که در ریختن غذا افراط نکنید و غذای اضافه را حذف کنید تا کیفیت آب را پایین نیاورد.

نکات مهم و کلیدی در رابطه با تغذیه ماهی ها

  • در زمان غذا دادن به ماهی های خود دقت کنید که غذا ها هیچ گونه مواد افزودنی و یا ادویه ای نداشته باشند.
  • سعی کنید که حجم غذا را کم و دفعات آن را زیاد کنید زیرا ممکن است ماهی ها نتوانند تمام غذا ها را دریافت کنند و مابقی غذا به کف آکواریوم ریخته شود و آب آکواریوم آلوده شود .
بیشتر بخوانید:   بهترین محلول پاک کننده گوش گربه

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *