بهترین غذاهای چینی

چنان چه قصد سفر به کشور چین را دارید و یا این که قرار است آخر هفته به یک رستوران چینی بروید و دنبال بهترین غذاهای چینی هستید این مقاله را به هیچ عنوان از دست ندهید.  پا امروز این جا هستیم تا تعدادی از خوش مزه ترین  و بهترین غذاهای چینی را برای شما شرح دهیم تا بتوانید انتخاب راحت تری داشته باشید.  علاوه بر این ها شما می توانید بهترین رستوران های غذای چینی را در کوتاه ترین زمان ممکن  با سایت کی برتره  پیدا کنید.

دامپلینگ چینی

یکی از خاص ترین و بهترین غذاهای چینی که شیوه ی پخت بسیار منحصر به فردی دارد دامپلینگ چینی است.  این غذا در بین اهالی چین به حدی محبوب است که از آن به عنوان غذای شب سال نو استفاده می کنند . معمولا این غذا را به روش بخارپز آماده می کنند البته می توان آن را سرخ کرد. این غذا معمولا با گوشت های گوناگون و سبزیجات های مختلف آماده می شود پس اگر به چین سفر کردید حداقل یک بار این غذای لذیذ را امتحان کنید.

وونتون

این غذا شباهت خیلی زیادی به دامپلینگ دارد اما باید خدمتتان عرض کنیم که چینی ها از وونتون برای سوپ ها استفاده می کنند.  آشپز های چینی بعد از این که وونتون ها را آب پز کردند آن ها را داخل سوپ می ریزند و صبر می کنند تا وونتون ها به خوبی و در حد وا رفتن بپزند.  لازم به ذکر است که این غذا را می توانند به شکل دیگری آماده کنند ؛ روش دیگر این گونه است که وونتون ها را سرخ می کنند و آن را به شکل کریسپی سرو می کنند پس اگر به سوپ و غذا های آبکی علاقه ندارید وونتون سرخ شده سفارش دهید.

بیشتر بخوانید:   بهترین غذاها بعد زایمان

بهترین غذاهای چینی

ایکسایو لانگ بائو ا

یکی دیگر از خوش مزه ترین و بهترین غذاهای چینی ایکسایو لانگ بائو ا است که در اکثر منو های چین دیده می شود.  جالب است بدانید مواد اولیه ی این غذا نیز مانند وونتون و دامپلینگ است و تنها تفاوت آن ها شیو پخت آن است. سر آشپز های چینی بقچه های نیمه آماده را داخل سبد قرار می دهند و سپس آب اضافی آن را می گیرند و  زمانی که مثل دلمه های خودمان آماده شد آن را در ظرفی می چینند و آن را تزیین می کنند و سپس با آب بافی مانده  داخل قابلمه سوپ درست می کنند.

اردک کبابی

لازم به ذکر است که اردک کبابی متعلق به پکن است که شباهت بسیار زیادی به غذا های ایرانی دارد و با ذائقه ی ایرانی ما هم خوانی دارد.  معمولا ایرانی هایی که به چین سفر می کنند عاشق این غذا می شوند ‌ . این غذا با سس های مختلف و ادویه های گوناگون طعم دار می شود و در کنار آن نیز از سبزیجات خام استفاده می شود . اگر اردک کبابی سفارش دادید به هیچ عنوان از کند پوست آن را نشوید زیرا خوش مزه ترین بخش این غذا پوست سوخاری آن است .

چیکن کونگ پائو

چنان چه جز آن دسته افرادی هستید که نمی توانید با غذا های جدید ارتباط برقرار کنید و به راحتی ذائقه خود را عوض کنید چیکن کونگ پائو را امتحان کنید. قطعا می دانید که گوشت یکی از پر رنگ ترین مواد اولیه در غذا های ما است و این غذا به خاطر داشتن مرغ قطعا مورد استقبالتان قرار خواهد گرفت. برای تهیه ی این غذا مرغ به همراه بادام زمینی، سبزیجات و فلفل چیلی استفاده می شود و در اکثر رستوران های چین سرو می شود.

بیشتر بخوانید:   بهترین غذا های عربی

سیب زمینی رنده شده

اگر به دنبال یک غذای خوش مزه و ارزان هستید حتما سیب زمینی رنده شده سرخ شده را سفارش دهید.  آشپز های چینی  سیب زمینی ها را با سبزیجات معطر سرخ می کنند و یک غذای فوق العاده آماده می کنند. اگر به سیب زمینی سرخ کرده علاقه دارید نیز می توانید در کنار غذایتان یک ظرف سیب زمینی رنده شده سفارش دهید.

نودل

یکی دیگر از پر طرفدار ترین و بهترین غذاهای چینی نودل است؛ همان گونه که می دانید نودل یک غذای ساده در عین حال خوش مزه است که با طعم های مختلفی آماده می شود . شما می توانید نودل ها را با طعم گوشت قرمز،  مرغ و سبزیجات سفارش دهید و از خوردن آن لذت ببرید.

بهترین غذاهای چینی

ماپو توفو

ماپو توفو یکی از بهترین غذاهای چینی است که حتی اگر فردی بد غذا هم باشید قطعا عاشق آن می شوید.  ورژن اصلی این غذا این گونه است که با گوشت خوک آماده شود اما برخی رستوران دار ها به خاطر مسلمان ها از گوشت گاو استفاده می کنند.  شما در این غذا علاوه بر گوشت گاو پیاز، تره فرنگی و لوبیای سیاه پخته شده خواهید دید. البته باید به این نکته اشاره کنیم که قیمت این غذا مقداری بالا است.

نودل ژاجیانگ می ین

یکی دیگر از معروف ترین غذا های این کشور پر جمعیت نودل ژاجیانگ با سس سویا است که قطعا در منوی هر رستورانی آن را خواهید دید.  نکته ی خیلی مهمی که در رابطه با این غذا وجود دارد این است که قیمت آن بسیار مناسب است و شما با پرداخت هزینه ای نا چیز می تواند یک ظرف از آن داشته باشید و از طعم عالی آن لذت ببرید .

بیشتر بخوانید:   بهترین غذا برای پیکنیک

چائو فان

در واقع می توان گفت که نودل یکی از مهم ترین اجزای غذا های چینی است که در اکثر غذا های آن ها دیده می شود. اگر شما نیز به نودل علاقه دارید می توانید برای خود چائو فان سفارش دهید.  البته قارچ سوخاری ، سبزیجات تازه و گوشت گاو نیز در این غذا دیده می شوند که می توانند طعم بسیار خوبی به غذا بدهد.

خوراک پای مرغ

چینی ها با کمک پای مرغ یک خوراک بسیار لذیذ و عالی درست می کنند و ان را در رستوران های خود به مشتری ارائه می دهند.  اگر مایل هستید یک طعم متفاوت از مرغ را تست کنید حتما خوراک پای مرغ را سفارش دهید.

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *