کویر یزد یکی از زیبا ترین و منحصر به فرد ترین جاهای دیدنی در ایران است که سالانه افراد زیادی به آن جا می روند و سکوت و ستاره ها و فرو رفتن پاهایشان در نرمی شن و ماسه لذت می برند اما قطعا می دانید که در طول یک سفر همان قدر که جاهای دیدنی آن شهر می تواند هیجان‌ انگیز باشد قطعا انتخاب و تست غذا های جدید نیز می تواند مهیج و لذتبخش باشد ما امروز این جا هستیم تا شما را با بهترین غذاهای یزد آشنا کنیم تا در صورت سفر به این شهر دوست داشتنی بهترین ها را امتحان کنید.

البته می توانید بهترین رستوران های یزدی را نیز در سایت کی برتره پیدا کنید و لذت سفر خود را چند برابر کنید.

قیمه نخود

قیمه نخود یکی از خوش مزه ترین و بهترین غذاهای یزد است که از گوشت و حبوبات مختلف تهیه شده است؛ این غذای قدیمی در زمان گذشته طرفدار های بسیار زیادی داشت و هنوز هم افراد قدیمی از آن در مراسمات خاص استفاده می کنند. از مواد اولیه ی این غذا می توانیم به گوشت، لپه، هل، دارچین، لیمو امانی و زعفران اشاره کنیم  که در کنار یک دیگر طعم‌ بی نظیری به غذا می دهند.

فسنجان یزدی

این فسنجان با فسنجان معروفی که همه ی ایرانی ها درست می کنند متفاوت است و با روش های مختلفی تهیه می شود. لازم به ذکر است که این غذا را معمولا با نان متنیجه نیز می شناسند. این غذا علاوه بر گردو، گوشت و رب انار دارای برگ زرد آلو، چغندر ،سیب و آلوچه نیز هست. بعضی افراد نیز علاوه بر این مواد ذکر شده به این غذا هل نیز اضافه می کنند و عطر و طعم غذا را چند برابر می کنند.

بیشتر بخوانید:   بهترین غذاهای تایلند

بهترین غذاهای یزد

خورش سیب

این غذای فوق العاده نیز در شهر های گوناگونی پخته می شود اما خب اصالت این غذا به یزد بر می گردد و یکی از بهترین غذاهای یزد است. این غذا علاوه بر گوشت، لپه، لیمو امانی و رب گوجه فرنگی دارای گوجه فرنگی، سیب شیرین،  دارچین و زعفران است که موجب می شود شما یک طعم جدید و عالی را امتحان کنید. برای تهیه ی این غذا تنها کافی است مثل پخت یک قیمه ی معمولی عمل کنید و تنها باید در یک ساعت آخر سیب را به غذا اضافه کنید تا بپزد و خورش به خوبی جا بیفتد.

اشکنه یزدی

جالب است بدانید که اهالی یزد معمولا غذای ایرانی را به سبک خودشان درست می کنند و تغییراتی در غذا انجام می دهند به همین خاطر ممکن است این نام ها برای شما آشنا باشد اما مطمئن باشید که طعم آشنایی ندارند مگر این که آن ها را امتحان کنید. این غذای ساده و خوش مزه از سیب زمینی، شنبلیله، پیاز  آرد و ادویه تهیه می شود که بعضی آشپز ها کمی عدس و رب گوجه فرنگی نیز به آن اضافه می کنند تا غذا طعم بهتری به خود بگیرد.

خورش به آلو

همان گونه که می دانید به یکی از میوه های فصلی است که در فصل پاییز پخته می شودو و یکی از بهترین غذاهای یزد است. این غذا طعم ترش و شیرین دارد و قطعا می تواند نظر شما را به خود جلب کند. شما می توانید با توجه به سلیقه خود از گوشت گاو، بوقلمون، مرغ و یا گوسفند استفاده کنید. چاشنی های دوست داشتنی این غذا نیز شامل رب گوجه فرنگی، آب لیمو و شکر است که موجب متفاوت تر شدن مزه ی این غذا می شود .

بیشتر بخوانید:   بهترین غذا های عربی

آب گوشت یزدی

اولین چیزی که همه ی ما با شنیدن آب گوشت به یادمان می آید لوبیا، نخود، گوشت، سیب زمینی و رب گوجه فرنگی است ؛ آب گوشت یزدی لیمو امانی و الو دارد که موجب طعم ترش این غذا می شود. جالب است بدانید که گاهی اوقات در این غذا لواشک می ریزند تا غذا طعم خوبی بگیرد و در آن نیز از ترخون یا شنبلیله خشک استفاده می کنند. علاوه بر این ها باید اضافه کنیم که اهالی یزد در کنار این غذا ماست، سالاد شیرازی، سبزی و خیار می گذارند و کنار غذایشان این دسر ها را میل می کنند در واقع آب گوشت یزدی یکی از بهترین غذاهای یزد است.

بهترین غذاهای یزد

کوفته نخود چی

کوفته نیز یکی دیگر از خوش مزه ترین غذا های ایرانی است که در هر شهری به روشی تهیه می شود.‌ طرز تهیه کوفته نخود چی به موادی هم چون گوشت چرخ کرده،  سبزی های تازه و معطر ، ادویه و آرد نخود چی نیاز است. اگر قرار است خودتان کوفته درست کنید کوفته ها را متوسط درست کنید تا به خوبی پخته شوند و قبل از شکل دادن به کوفته ها آن ها به خوبی ورز دهید زیرا ورز ندادن کوفته ها و یا زیاد بودن آب آنها موجب وا رفتن کوفته ها می شود و غذایتان به طور کامل خراب می شود.

کوفته هویج

قبل از هر چیزی باید به این نکته اشاره کنیم که این غذا بین شهر یزد و کرمانشاه مشترک است و ممکن است در کرمانشاه نیز مثل آن را خورده باشید. اگر مایل هستید غذای بدون برنج بخورید ما این کوفته ی لذیذ و دوست داشتنی را به شما پیشنهاد می کنیم.  ترکیبات این غذا شامل آرد نخود چی، گوشت چرخ کرده، هویج ،تخم مرغ و ادویه های مخصوص است. مواد را به خوبی ورز دهید و به شکل کوفته درآورید و آن ها را داخل سسی از رب، آب لیمو، شکر و ادویه بگذارید تا به خوبی بپزد و جا بیفتد.

بیشتر بخوانید:   بهترین غذاها برای میهمانی

کشک خیار

نکته ی خیلی جالبی که در رابطه با اهالی یزد وجود دارد این است که رابطه ی خیلی خوبی با ماست ندارند به همین دلیل در آبدوغ خیار خودمان دستی برده اند و به جای ماست از کشک استفاده می کنند و به آن کشک خیار گویند و در روز های گرم تابستانی از آن استفاده می کنند. از دیگر غذا های یزد می توانیم به تاس کباب، قلیه کدو و غیره اشاره کنیم تا زمانی که به این شهر زیبا سفر کردید آن ها را امتحان کنید.

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *