بهترین غذا های آذربایجان

اگر مایل هستید با بهترین غذا های آذربایجان آشنا شوید و از طعم آن ها لذت ببرید چند دقیقه از وقت خود را در اختیار ما قرار دهید تا خوش مزه ترین غذا های آذربایجان را به شما معرفی کنیم. اگر مایل هستید غذا های اصیل آذربایجان را در رستوران های مخصوص این منطقه میل کنید نیز می توانید به راحتی رستوران مورد نظرتان را در سایت کی برتره پیدا کنید .

دلمه

لازم به ذکر است که دلمه یکی از خوش مزه ترین و بهترین غذا های آذربایجان است که در تمام شهر های ایران پخته می شود و انواع مختلفی دارد. معروف ترین و محبوب ترین نوع دلمه، دلمه ی برگ مو است البته به هیچ عنوان نباید از کنار دلمه ی کلم، گوجه فرنگی، بادمجان و حتی فلفل دلمه ای گذر کنید و آن ها را امتحان نکنید. اهالی آذربایجان داخل دلمه ها را با گوشت، رازیانه ط نعناع و گیاه های مخصوصی پر می کنند. البته باید خدمتتان عرض کنیم که خانم های مسن آذربایجانی دلمه ها را داخل ظرف های سفالی می پزند تا عطر و طعم غذا چند برابر شود.

کوفته بز باش

کوفته بز باش که قطعا همه ی شما نام آن را شنیده اید یکی دیگر از غذا های خوش طعم آذربایجان است که از آن به عنوان غذای ملی خود یاد می کنند. این غذای محلی به همراه نخود و سیب زمینی و سس مخصوصی از زردچوبه و زعفران تهیه می شود؛ کوفته های این غذا نیز از ترکیب برنج و گوشت چرخ کرده تهیه می شود. برخی خانم های با سلیقه نیز داخل کوفته ها آلو خشک نیز می گذراند. این غذا را با سبزی و گوجه فرنگی سرو می کنند.

بیشتر بخوانید:   بهترین غذاهای جهان

آب گوشت

این غذای معرکه در یکی از شهر های آذربایجان به نام شکی درست می شود و به عنوان نماد این شهر شناخته می شود. اهالی این شهر آبگوشت ها را داخل ظروف سفالی درست می کنند و قطعا مزه ی گوشت ،سیب زمینی و نخود در این ظرف های گلی چندین برابر می شود. اگر قصد رفتن به آذربایجان را دارید حتما آب گوشت های لذیذ آن جا را امتحان کنید و لذت ببرید.

بهترین غذا های آذربایجان

دوشبارا

همان گونه که می دانید اکثر افراد زمانی که به یک شهر و یا کشور دیگر سفر می کنند سعی می کنند خوشمزه ترین غذای آن منطقه را امتحان کنند و به سراغ غذاهای تکراری نمی روند اگر شما نیز جز این دسته افراد  هستید و خیلی به کیفیت و مزه ی غذا اهمیت می دهید ما به شما پیشنهاد می کنیم که حتما دوشبارا را امتحان کنید.

این غذا از خمیر هایی که با گوشت چرخ کرده پر شده اند درست می شود. البته باید اضافه کنیم که گوشت ها از قبل با ادویه های مخصوص طعم دار می شوند. شاید در کشور های دیگری نیز دوشبارا را دیده باشید اما دوشبارای آذربایجان کوچک است و در آب گوشت آماده می شود.

بادام بورا

قبل از هر چیزی باید خدمتتان عرض کنیم که بادام بورا غذای اصلی نیست و نوعی شیرینی مخصوص است اما از آن جایی که طعم بسیار فوق العاده ای دارد ما ترجیح دادیم که در کنار بهترین غذا های آذربایجان از او نیز یاد کنیم. این شیرینی دوست داشتنی شکل های مختلفی دارد و با دارچین، شکر و آجیل های مختلف تهیه می شود.

بیشتر بخوانید:   بهترین غذاهای بوشهر

پلو

یکی دیگر از قدیمی ترین و بهترین غذا های آذربایجان پلو است که با برنج ،گوشت، فلفل ،ادویه و گیاه های معطر درست می شود. البته باید به این نکته اشاره کنیم که زعفران نیز نقش بسیار پر رنگی در خوش طعم کردن این غذا دارد و معمولا خانم های آذربایجانی به پلوشان دارچین نیز اضافه می کنند. اگر مایل هستید این غذا را در منزل خود درست کنید می توانید از گوشت های مختلفی مثل گوشت مرغ، بره، گوسفند و یا حتی گاو استفاده کنید. میوه ها و آجیل های مختلفی نیز در این غذا استفاده می شود و ممکن است در جاهای مختلف آذربایجان این غذای لذیذ و معرکه را به شکل های مختلفی ببینید.

لاوانگی

اگر در طی سفر خود هوس مرغ شکم پر کردید می توانید برای خود و خانواده تان لاوانگی سفارش دهید؛ لاوانگی همان مرغ شکم پر است که شکم آن با سبزی های محلی و گردو پر شده است.

بهترین غذا های آذربایجان

باقلوا

قطعا بدون آوردن نام باقلوا این لیست ناقص است؛ باقلوا یکی دیگر از محبوب ترین دسر های در دنیا است که از لایه های نازک خمیر با عسل و آجیل آماده می شود. در زمان گذشته در آذربایجان باقلوا ها را لوزی شکل برش می دادند و وسط آن را با آجیل تزیین می کردند. اگر در ایام نوروز به آذربایجان سفر کنید در اکثر مناطق آن جا باقلوا را می بینید زیرا در ایام عید بیش تر باقلوا درست می کنند.

قوتاب

قوتاب یکی از محبوب ترین و بهترین غذا های آذربایجان است که بسیار سبک و در عین حال مقوی است  این غذا نوعی نان مهم است که داخل آن با مواد مختلفی مثل اسفناج، گوشت، کدو تنبل و پنیر پر می شود. خمیر قوتاب نیز از آرد، تخم مرغ، آب و نمک درست می شود. این غذای دوست داشتنی در کنار سبزی، سماق و ماست سرو می شود و مزه ی این غذا را چندین برابر می کند پس اگر قصد سفر به آذربایجان را دارید حتما قوتاب را نیز امتحان کنید.

بیشتر بخوانید:   بهترین غذاهای شیراز

کباب و شیشلیک

معمولا غذا های گوشتی و کبابی طرفدار های زیادی دارند و قطعا شما نیز نمی توانید دست رد به سینه ی کباب و شیشلیک بزنید. انواع مختلفی از کباب ها وجود دارد که شما می توانید آن ها را سفارش دهید و یک روز عالی برای خود بسازید.

ماهی دریای خزر به همراه پنیر دودی

این غذا معمولا در صبحانه سرو می شود و در آن نوعی پنیر استفاده شده است که یک طعم بی نظیر و شور دارد که در کنار ماهی های کوچکی که سرخ شده اند یک طعم بی نظیر را پدید آورده است.

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *