بهترین غذا ها برای خوکچه هندی

خوکچه یکی از محبوب ترین حیوانات خانگی است که در سراسر دنیا طرفدار های زیادی دارد ؛ همان گونه که می دانید تغذیه یکی از مهم ترین مواردی است که در طول نگه داری از این حیوان دوست داشتنی باید به آن توجه کنید زیرا تغذیه ی نا مناسب ممکن است منجر به مرگ این حیوانات شود. چنان چه مایل هستید با بهترین غذا ها برای خوکچه هندی آشنا شوید چند دقیقه از وقت خود را در اختیار ما قرار دهید تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

غذای تاپ فید مدل Daily Pellet

غذای خشک تاپ فید مدل Daily pelet یکی از بهترین غذا ها برای خوکچه هندی که می توانید با خیال راحت برای خوکچه ی خود از بهترین پت شاپ های تهران تهیه کنید. این غذا شامل مواد مغذی اصلی مثل  پروتئین، چربی، کربوهیدرات، ویتامین‌ها و مواد معدنی است که موجب سلامتی حیوان شما می شود.
این غذا در یک بسته بندی ۱۵ کیلو گرمی وارد بازار می شود و شما می توانید مدت زمان زیادی از آن استفاده کنید. هم چنین این غذا در چند نوع با طعم‌های مختلف نظیر گوشت قرمز، مرغ،  سالمون و غیره  عرضه می ‌شود.

 غذای خشک تاپ فید Daily pelet  قابلیت هضم بسیار بالایی دارد  و موجب رشد سالم حیوانات شده و به حفظ سلامت آن‌ها کمک می‌ کند. علاوه بر این،  این غذا دارای قابلیت جذب رطوبت بالا است و به حفظ سطح آب در بدن حیوانات کمک بسیاری می کند. در رابطه با انتخاب این غذا باید خدمتتان عرض کنیم که این غذا یک گزینه ی عالی برای انتخاب است و به خوبی می تواند نیاز خوکچه شما را تامین کند و از آن جایی که با طعم  های مختلفی تولید می شود شما به راحتی می توانید یک غذا مطابق سلیقه ی حیوانتان تهیه کنید.

بیشتر بخوانید:   بهترین شامپو برای ریزش مو سگ

غذای خوکچه مفید

غذای خوکچه هندی برند مفید یکی از محبوب ترین غذا ها برای خوکچه است  که شامل مواد غذایی مختلفی مثل  گندم، جو، سویا، ذرت، پروتئین حیوانی و ویتامین‌ها و مواد معدنی است. این غذا با ترکیب مناسب این مواد غذایی به خوکچه‌ها کمک می‌ کند تا رشد و تقویت عضلات و استخوان ‌هایشان را بهبود بخشند. علاوه بر این  حضور پروتئین حیوانی در این غذا موجب  افزایش سطح انرژی در بدن خوکچه ‌ها می ‌شود.

بهترین غذا ها برای خوکچه هندی

غذای خوکچه برند پولو مدل mix

غذای خوکچه هندی برند پولو مدل mix شامل مخلوطی از گوشت خوک، سبزیجات، ادویه‌ها و غذاهای مکمل است که نه تنها خوکچه هه بلکه تمام جوندگان می توانند از آن استفاده کنند. این غذا با ترکیب مناسب اجزای غذایی به خوکچه‌ها کمک می‌کند تا به خوبی رشد کنند و عضلات قوی تری داشته باشند. باید اضافه کنیم که سبزیجات موجود  در این غذا موجب  تأمین نیازهای ویتامین و مواد معدنی خوکچه‌ها می‌ شود.

غذای خوکچه هندی سوپر پریمیوم wellness Guinea pigs

غذای خوکچه هندی سوپر پریمیوم Wellness Guinea Pigs نیز یکی دیگر از بهترین غذا ها برای خوکچه هندی است که از مواد غذایی با کیفیتی تهیه می شود. این مواد موجب   رشد و تقویت خوکچه هندی شما می شوند. علاوه بر این ها باید به این نکته اشاره کنیم که این غذا حاوی پروتئین‌های حیوانی، فیبر، و ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز برای رشد سالم خوکچه هندی است.

ترکیبات اصلی این غذا شامل گندم، جو، گل کلم، گل جعفری، فولاد سفید، دانه‌های کنجد، دانه‌های آفتابگردان و غیره است. علاوه بر تمام این نکات ذکر شده این غذا دارای  پروبایوتیک ‌های قابل هضم است که به بهبود عملکرد گوارش خوکچه ها کمک می‌ کند.

بیشتر بخوانید:   بهترین غذاهای ماهی دیسکس

غذای خوکچه هندی padovan

چنان چه هم‌ چنان به دنبال بهترین غذا برای خوکچه هندی هستید ما غذای خوکچه مدل padovan  را به شما پیشنهاد می کنیم.  غذای خوکچه هندی Padovan یک غذای کامل و تغذیه‌ای برای خوکچه‌ها است که شامل مواد غذایی مختلفی مانند گندم، جو، ذرت، سویا، پودر پروتئین حیوانی، ویتامین‌ها و مواد معدنی است   هم چنین این غذا به دلیل حضور فسفر و کلسیم در ترکیبات آن  به رشد استخوان‌های خوکچه کمک می‌کند و موجب سلامت دندان های خوکچه می شود.

بهترین غذا ها برای خوکچه هندی

غذای تشویقی خوکچه هندی

شایان به ذکر است که غذای تشویقی نیز یکی دیگر از مواردی است که باید به ان توجه کنید و حتما آن را برنامه ی غذایی خوکچه خود قرار دهید.  برای تشویق خوکچه هندی می‌توانید از غذاهایی مانند گندم، جو، ذرت، سبزیجات خوراکی، سبزیجات تر و خشک، پنیر، تخم مرغ و ماهی استفاده کنید. علاوه بر این  می‌توانید به آن‌ها نوشیدنی‌های شیرین و لذیذ مثل شیر، عصاره گلاب و عسل بدهید. حواستان باشد که غذا و نوشیدنی که به حیوان خود می دهید عناصر لازم را داشته باشد تا بتواند به خوبی موجب رشد خوکچه شود.

غذای نوزاد خوکچه هندی

در رابطه با غذای خوکچه های نوزاد باید خدمتتان عرض کنیم که خوکچه ها تا ۳ هفتگی حتما باید از شیر مادر استفاده کنند ؛ شما می توانید در صورت لزوم با یک دامپزشک مشورت کنید و در کنار شیر غذا های دیگری به او بدهید. از آن جایی که خوکچه ها سیستم ایمنی نسبتا ضعیفی دارد حتما باید با نهایت دقت و وسواس غذای آن ها را تهیه کنید.

بیشتر بخوانید:   بهترین غذا گربه اسکاتیش

بهترین غذا برای خوکچه هندی نوزاد علوفه و یونجه است که به مرور نیز می توانید دیگر مواد غذایی را به برنامه ی غذایی آن اضافه کنید. اگر حیوانتان به تازگی زایمان کرده است حتما باید دقت کنید که غذا های آن سرشار از ویتامین های ضروری باشد تا بتواند به خوبی نیاز حیوانتان را رفع کند. دقت کنید که خوکچه ها بعد از زایمان به غذای بیش تری نیاز دارند به همین خاطر باید آب و غذای بیش تری به آن بدهید.

غذاهای ممنوع برای خوکچه هندی

دقت کنید که مواد غذایی مثل شیرینی، نان، قارچ ، شکلات، نمک،  سیب زمینی،  آووکادو و غیره برای این حیوان کوچک و دوست داشتنی مضر هستند و باید آن ها را از برنامه غذایی حذف کنید. علاوه بر این سعی کنید به هیچ عنوان به خوکچه هندی گوشت،  شیر و تخم مرغ ندهید زیرا خطرناک هستند . البته موادی هم چون دانه ذرت، سیب، شهد، لبنیات ، شکر و غیره نیز باید حذف شوند.

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *