بهترین مالت های گربه

ما امروز قرار است که به طور مفصل درباره مالت گربه با یک دیگر صحبت کنیم و سپس بهترین مالت های گربه ی موجود در بازار را به شما معرفی کنیم چنان چه مایل هستید بیش تر در این باره بدانید با ما همراه باشید.

قطعا می دانید یکی از پر تکرار ترین کار هایی که گربه ها انجام می دهند لیسیدن دست و پاهایشان است و متاسفانه هنگامی که دست و پای خود را لیس می زنند مقدار زیادی مو را هم می خورند ؛ این موها در معده جمع می شوند.  برخی اوقات این مو ها به شکل گلوله به بیرون پرتاب می شوند و برخی دیگر نیز هم چنان در معده باقی می مانند و مشکلات زیادی به وجود می آورند و این جا است که نقش مالت گربه پر رنگ می شود.

حالا گربه به بهتر کردن عملکرد دستگاه گوارش به خصوص روده گربه ها کمک می کند. ما امروز قرار است که به طور مفصل درباره مالت گربه با یک دیگر صحبت کنیم و سپس بهترین مالت های گربه ی موجود در بازار را به شما معرفی کنیم چنان چه مایل هستید بیش تر در این باره بدانید با ما همراه باشید.

مالت گربه چیست

باید خدمتتان عرض کنیم که مالت گربه در واقع نوعی خمیر است که بافت آن به عسل های تیره شبیه است . البته این مالت ها به خاطر چربی های گیاهی، روغن های گیاهی ، فیبر ، مخمر و محصولات لبنی که دارد کمی غلیظ تر از عسل است. البته باید اضافه کنیم که به این مالت ها ویتامین،  مواد نگهدارنده و رنگ خوراکی نیز اضافه می کنند. مالت ها را معمولا در ظرف هایی شبیه به خمیر دندان می ریزند تا استفاده از آن ها راحت تر شود به همین دلیل به این مالت ها پماد مالت یا خمیر مالت نیز می گویند.

بیشتر بخوانید:   بهترین پوچ سگ

 جالب است بدانید که مالت ها را در طعم های مختلفی تولید می کنند و شما می توانید با توجه به سلیقه ی گربه تان یکی از طعم های موجود را تهیه کنید. اگر مایل هستید گربه ی خود را تربیت کنید می توانید از این مالت ها به عنوان تشویقی استفاده کنید و در مواقعی که گربه نیاز به تشویق دارد به او مالت بدهید.

بهترین مالت های گربه

مزایای استفاده از مالت گربه

لازم به ذکر است که گربه ها برای این که بتوانند بدن خود را به خوبی تمیز کنند و آلودگی ها را پاک کنند روی زبانشان خار دارند که مثل دانه های برس عمل می کنند‌ . این خار ها از جنس کراتین هستند و می توانند مو های بدن را جدا کنند اما خب گاهی اوقات این موها وارد معده می شوند و عوارض خاصی را به همراه خواهند داشت.

همان گونه که در بخش قبل اشاره کردیم برخی اوقات این مو ها روی یک دیگر تلنبار می شوند و به شکل یک گلوله با سرفه خارج می شوند اما اگر گربه در این کار ناتوان باشد این موها در روده و معده ی او باقی می ماند و گربه دائم علائمی هم چون حالت تهوع،  سرفه و بی اشتهایی دارد و اگر به این علائم توجهی نشود قطعا مشکلات بیش تری به وجود می آید.

در چنین مواقعی مالت ها می توانند خیلی مفید عمل کنند .ترکیبات مالت ها موجب می شوند که دستگاه گوارش عمل کرد بهتری داشته باشد. خاصیت ملین در این مالت ها موجب حرکت مو ها در دستگاه گوارش می شود و به دفع راحت تر  مو ها کمک می کند و این گونه از بی اشتهایی و کاهش وزن گربه ی شما نیز جلوگیری می کند پس علاوه بر این شما می توانید در مواقعی که گربه تان یبوست خفیف دارد نیز از این مالت استفاده کنید.

بیشتر بخوانید:   بهترین غذاهای ماهی گیاه خوار آکواریوم

از چه زمانی به گربه مالت بدهیم؟

شایان به ذکر است که مالت ها برای تمام سنین و نژاد ها ساخته شده است و شما می توانید با خیال راحت به گربه ی بالای چهار هفته ی خود مالت بدهید . شما می توانید روزانه به اندازه نصف بند انگشت مالت به گربه خود بدهید .

بهترین برند های مالت گربه کدام اند

شرکت های زیادی مالت گربه تولید می کنند که ما در این بخش تعدادی از آن ها را برای شما نام می بریم شما  یکی از آن ها را انتخاب و از بهترین پت شاپ ها در تهران خریداری کنید. سپس در بخش بعد خدمتتان عرض می کنیم که چگونه باید از این مالت ها استفاده کنید.

  • مالت گربه پرسا
  • مالت گربه سویل پت
  • مالت گربه دکتر فیلیکس
  • مالت گربه ماکسی
  • مالت گربه نوتری پت
  • خمیر مالت گربه بیفار
  • خمیر مالت گربه جیم کت
  • خمیر مالت گربه تریکسی
  • خمیر مالت سانال گربه آنتی هیربال
  • خمیر مالت گربه آنتی هربال وینستون
  • خمیر مالت گربه اکسترا
  • خمیر مالت گربه دایجستیو
  • خمیر مالت گربه مومو
  • خمیر مالت گربه هاپومیل
  • خمیر مالت گربه رداسپرینگ
  • خمیر مالت گربه دکتر کلودرز
  • خمیر مالت گربه بیولاین
  • و غیره

بهترین مالت های گربه

طرز استفاده از مالت گربه

خوشبختانه برخی از گربه ها به این خمیر ها علاقه دارند و بدون هیچ مشکلی آن را خالی می خورند و استفاده ی آن خیلی راحت می شود اما خب قیمت سخت ماجرا این جا است که برخی گربه ها از طعم این خمیر ها متنفر هستند و اصلا مایل نیستند آن را امتحان کنند . اگر گربه ی شما نیز جز دسته ی دوم است می توانید مقداری از خمیر را روی پنجه های گربه یا حتی گوشه ی لب آن بگذارید تا در مواقعی که قرار است دست و پای خود تمیز کند آن را نیز لیس بزند .

بیشتر بخوانید:   بهترین مولتی ویتامین ها برای سگ

البته می توانید این خمیر را نیز به غذای او اضافه کنید تا اصلا متوجه ی مزه ی آن نشود البته باید خیلی مراقب باشید که ترکیبات خمیر را در غذا نبیند زیرا ممکن است متوجه ی آن شود و غذا را نخورد. در رابطه با اندازه ی مصرف این مالت ها نیز باید خدمتتان عرض کنیم که هر بار باید به اندازه ی یک فندق به گربه ی خود مالت بدهید زیرا همین مقدار نیز برای دفع موها کافی است.

اگر موهای گربه تان کوتاه است تنها کافی است دو بار در هفته به گربه مالت دهید اما اگر گربه تان موهای بلندی دارد بهتر است چهار بار در هفته به آن مالت بدهید . اگر مدتی است متوجه ی ریزش مو در گربه خود شده اید احتمال بلعیدن مو ها بیش تر می شود پس باید هر روز مقدار کمی خمیر مالت به گربه خود بدهید.

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *