بهترین مولتی ویتامین ها برای قناری

ما امروز این جا هستیم تا ضروری ترین مولتی ویتامین های پرنده ها را به شما معرفی کنیم و سپس بهترین مولتی ویتامین ها برای قناری را نیز به شما معرفی کنیم پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.همچنین اگر می خواهید درباره بهترین مولتی ویتامین ها برای کاسکو اطلاعاتی بدست آورید ما برایتان مقاله ای کامل گردآوری در این زمینه کرده ایم.

  • ویتامین A

یکی از اصلی ترین و ضروری ترین ویتامین ها برای پرنده ها ویتامین A است؛ ویتامین A نه تنها موجب سلامتی کل بدن پرنده می شود بلکه موجب تقویت پرهای پرنده ها می شود. علاوه بر این ویتامین A باعث تقویت سیستم ایمنی بدن، دید بهتر، تولید هورمون و هم‌ چنین توسعه غیره از مخاطی ،عروقی و اپیتلیال می شود.

  • کلسیم

کلسیم یکی دیگر از ویتامین های ضروری بدن پرنده ها است که به تقویت پر پرنوه ها کمک می کند. باید خدمتتان عرض کنیم که اگر پرنده تان کمبود  ویتامین دی دارد مطمئن باشید که از کمبود کلسیم نیز رنج می برد و قطعا این مسئله در بدن و کیفیت زندگی پرنده تان تاثیر می گذارد. لازم به ذکر است که کلسیم موجب تشکیل استخوان ها، خلق و خوی بهتر، رشد بهتر پر، تقویت نطفه در پرنده هایی که تخم گذار هستند می شود.

  • ویتامین دی

کمبود ویتامین دی معمولا به دلیل قرار نگرفتن در معرض نور خورشید است و معمولا گریبان اکثر حیوانات خانگی را می گیرد.  شایان به ذکر است که قرار دادن قفس پرنده در نزدیکی پنجره موجب دریافت ویتامین دی نمی شود زیرا شیشه ها اجازه عبور نور UVB را نمی دهد البته می توانید پنجره را باز کنید و قفس را در معرض تابش خورشید بگذارید. ویتامین دی موجب جذب مواد مغذی و کلسیم می شود و به فعالیت بهتر مغز کمک می کند.  ویتامین دی به بهبود وضعیت خواب و رفع نا به هنجاری هایی مثل پاهای خمیده و منقار های نرم کمک می کند.

  • تیامین

تیامین نیز یکی دیگر از ویتامین های مهم بدن است زیرا موجب انتقال سیگنال های عصبی در نخاع و مغز می شود. اگر تیامین بدن پرنده تان کافی باشد قطعا نسبت آموزش ها بسیار هوشیار تر است اما اگر از کمبود آن رنج ببرد دچار استرس، بی قراری و یا حتی پرکنی می شود.

بیشتر بخوانید:   بهترین اتو مو بازار

بهترین مولتی ویتامین ها برای قناری

  • ویتامین ب کمپلکس

ویتامین ب کمپلکس یک ویتامین محلول در آب است که تاثیر بسیار عالی روی پر پرنده ها  دارد . لازم است بدانید  که پرنده هایی هم چون قناری برای سلامتی، رشد و جلوگیری از بس قراری و استرس به این ویتامین نیاز دارند.

  • ریبوفلاوین

ریبوفلاوین نیز برای تشکیل و عملکرد بهتر آنزیم ها ضروری است  چنان چه متوجه ی خشکی پوست، رشد کند و پر هایی زبر و خشن شدید بدانید که پرنده تان از کمبود ریبوفلاوین رنج می برد.

  • پیریدوکسین

جالب است بدانید که پیریدوکسین موجب جذب آمینو اسیدهای موجود در غذا و هم‌ چنین تشکیل آنتی بادی در خون پرنده ها می شود. لازم است بدانید پرنده هایی که پیریدوکسین کافی دارند خیلی کم بیمار می شوند،  خوب غذا می خورند و بسیار شاداب و سرحال هستند اما پرنده هایی که پیریدوکسین پایینی دارند سیستم ایمنی بسیار ضعیفی دارند و معمولا بیمار هستند.

  • اسید آمینه

قطعا می دانید که آمینو اسیدها مهم ترین عناصر در ساخت پروتئین هستند و به همین دلیل باید در رژیم غذایی به آن اهمیت دهید. اسید آمینه و پروتئین ها موجب رشد استخوان ها، زیبا تر شدن پر ها و تنظیم آنزیم ها و هورمون ها ضروری است و کمبود آن نیز باعث پایین آمدن سرعت رشد ، پر هایی ضعیف و حتی گاهی مرگ می شود. البته باید اضافه کنیم که ویتامین هایی دیگری مثل ویتامین E  ، ویتامین B12  ، ویتامینC  و غیره نیز برای پرنده ها ضروری است.

مولتی ویتامین ویتاکمبکس

مولتی ویتامین vitacombex v یکی از بهترین مولتی ویتامین ها برای قناری ها است البته شما می توانید دیگر پرنده های زینتی مثل عروس هلندی،  کاکادو، کاسکو،  قناری و دیگر پرنده ها بدهید و نیاز این پرنده ها را برطرف کنید .‌باید به این نکته اشاره کنیم که این مولتی ویتامین موجب خوش آواز شدن قناری ها می شود . البته اگر پرنده هایی دیگر دارید نیز می توانید از این مولتی ویتامین به او بدهید و به زیبا تر شدن طوطی و بهتر صحبت کردن کاسکو کمک کنید.

بیشتر بخوانید:   بهترین مارک لنت ترمز

بهترین مولتی ویتامین ها برای قناری

مولتی ویتامین Ad3e

یکی دیگر از بهترین مولتی ویتامین ها برای قناری ها مولتی ویتامین Ad3e  است که سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی است که می تواند تمام ویتامین های ضروری بدن پرنده شما را تامین کند تا پرنده ی شما پر های زیبا و نرم تری داشته باشد، سالم تر و شاداب تر باشد و سیستم ایمنی قوی تری داشته باشد.

مولتی ویتامین Apexisol

این مولتی ویتامین می تواند باعث تقویت نطفه پرنده و هم چنین سیستم ایمنی آن شود. این مکمل نیز تمام ویتامین های ضروری را دارد و پرنده هایی هم چون قناری، فنچ، سهره، مرغ عشق، کبوتر و طوطی سانان می توانند از آن استفاده کنند پس اگر به سلامت و ماندگاری تخم پرنده های خود اهمیت می دهید این مکمل را برای آن ها تهیه کنید.

مولتی ویتامین قناری زوریخ

مکمل پرنده ی زوریخ حاوی ویتامین های گوناگونی مثل ویتامین B2, B6, k3, E, C ، کلسیم، پانوتنات بیوتین و اسید فوریک است که می تواند به طور کامل نیاز قناری و دیگر پرنده ها را رفع کند. در زمان استفاده از این مولتی ویتامین نباید از مولتی ویتامین دیگری استفاده کنید و در طی هر ماه کافی است دو هفته از این مکمل را به پرنده خود بدهید.

مولتی ویتامین پرندگان

مولتی ویتامینی که در این بخش به شما معرفی می کنیم یکی دیگر از بهترین مولتی ویتامین ها برای قناری است زیرا این مولتی ویتامین سلنیوم ، آمینو اسید و ویتامین های بدن پرندگان را تامین می کند و از کمبود مواد مغذی جلوگیری می کند و به مشکلاتی که در پی این کمبود ها پیش می آید را کنترل می کند. ویژگی خیلی مهمی که این مکمل دارد این است که موجب رشد پرنده ها می شود و از اختلال های رشدی و تولید مثل جلوگیری می کند.

بیشتر بخوانید:   بهترین مرکز خدمات چاپ فوری

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *