بهترین مکان های تفریحی قشم

امروز در وقت آن رسیده است که بهترین مکان های تفریحی قشم را پیدا کنید و برای پیدا کردن بهترین ها زمان زیادی صرف نکنید. قبل از این که به سراغ بهترین مکان های قسم برویم بهتر است که یک نگاهی به جایگاه قشم بیندازیم و بررسی کنیم که قسم کجا است پس با ما همراه باشید.  جزیره ی قشم در فاصله ی ۲۲ کیلومتری بندر عباس است .

اگر قصد دارید با خودروی شخصی به این جزیره سفر کنید می توانید تا بندر عباس بروید و سپس به اسکله ی حقانی بروید تا به جزیره برسید البته می توانید با هواپیما نیز مستقیما وارد جزیره شوید. اغلب جاهای دیدنی قشم طبیعی هستند پس برای دیدن جاهای فوق العاده و بهترین مکان های تفریحی قشم این مطلب را از دست ندهید

دره ستارگان

یکی از منحصر به فرد ترین و بهترین مکان های تفریحی قشم دره ستارگان است ؛ این دره یک مجموعه ی کامل از صخره های دره ها و کوه ها است که بعد از گذشت سالیان سال بر اثر وزش باد و باران تغییر شکل داده اند و شکل های عجیب و خارق العاده ای را پدید آورده اند که اگر کمی به آن ها توجه کنید می توانید اشکالی شبیه به حیوانات را درون آن تشخیص دهید.

علت نام گذاری این دره این است که افراد قدیمی بر این باورند که این دره به خاطر برخورد ستاره ای به صخره به وجود آمده است و از آن پس به آن دره ستارگان گویند.

بهترین مکان های تفریحی قشم

جزیره ناز

این جزیره یا بهتر بگوئیم جزایر ناز از سه صخره در میان دریا تشکیل شده اند . هنگامی که آب دریا پایین می آید یک راهی برای رفتن به این صخره ها باز می شود و شما می توانید پیاده روی این صخره ها بروید و از تماشای برخورد موج ها لذت ببرید . علاوه بر این ها می توانید با کمی دقت حرکت زیبای خرچنگ های داخل دریا را تماشا کنید.

بیشتر بخوانید:   بهترین جاهای دیدنی لواسان تهران

غاز خربس قشم

خوشبختانه شرایط جغرافیایی این جزیره باعث شده است که ما شاهد غار های زیادی در این جزیره باشیم؛ دقت کنید که هر کدام از این غار ها زیبایی منحصر به فردی دارند که با غار دیگر متفاوت است ‌ این غار مجموعه ای از حفره های ریز و درشت است.  جالب است بدانید این حفره ها در یک زمانی به وسیله ی مردم شکل اتاق شده است و یک پناهگاه برای مردم بوده است.

جنگل حرا

جنگل حرا بکی از زیبا ترین و خاص ترین جنگل ها در ایران است که طرفدار های زیادی دارد . اگر به این جزیره دوست داشتنی سفر کردید حتما به این جنگل بروید تا درختان سر به فلک کشیده ب این جنگل را ببینید  جالب است بدانید درختان این جنگل در آب های شور رشد کرده و برگ ها نمک را از خود خارج می کنند.

قسمت فوق العاده ی ماجرا این جا است که در آن زمان که آب دریا بالا می آید درختان جنگل به طور کامل زیر آب می روند اما بعد از پایین رفتن آب درختان بار دیگر قد علم می کنند که دیدن این صحنه قطعا خالی از لطف نیست.

چنان چه به تماشای پرندگان نیز علاقه دارید حتما به این جنگل سر بزنید؛ زیرا این جنگل محلی برای رفت و آمد پرندگانی هم چون مرغ ماهی خوار،  حواصیل، فلامینگو و غیره است . البته این تمام ماجرا نیست و شما می توانید از قایق های دریا استفاده کنید و با اجاره ی یکی از آن ها شاهد زیبا ترین لحظات باشید.

بیشتر بخوانید:   بهترین موزه های تهران

غار نمکدان

غار نمکدان نیز از دیگر غاز های محبوب در قشم است ؛ در هنگام ورود به این غار قندیل های زیبایی از نمک مشاهده می کنید . این لایه های به وجود آمده قدمت بسیار زیادی دارند . این غار در فاصله ی ۹۰ کیلو متری مرکز شهر است و شما برای رفتن به این غار باید مقداری پیاده روی کنید پس حتما کفش مناسب به همراه داشته باشید تا مشکلی به وجود نیاید.

دره تندیس های قشم

اگر از تماشای ستارگان را دوست دارید و از رفتن به دره ای هم چون دره ستارگان لذت برده اید حتما به این دره نیز سر بزنید ‌ البته اگر زمان زیادی ندارید نیز می توانید تنها به یکی از این دره ها بروید زیرا هر دوی آن ها از لحاظ کوه و صخره به یک دیگر شبیه هستند.

بهترین مکان های تفریحی قشم

سد گوران

روستای گوران نیز از دیگر جاهای دیدنی  و بهترین مراکز تفریحی قشم محسوب می شود که در غرب جزیره وجود دارد . اگر مایل هستید بیش تر با زندگی مردم این منطقه آشنا شوید حتما به این روستا بروید و از نزدیک با این افراد خون گرم و دوست داشتنی آشنا شوید.

علاوه بر این می توانید به دیدن سد گوران بروید. سد گوران یکی از بهترین مکان های تفریحی قشم است که ساخت آن از دوره ی هخامنشی ها شروع شده است و تا زمان ساسانیان نیز ادامه داشته است. البته در دوره ی پهلوی نیز مراحل پایانی کار انجام شده است و به یک جای تفریحی تبدیل شده است.

بیشتر بخوانید:   بهترین مکان تفریحی ترکیه

دره مجسمه ها

یکی از جذاب ترین جاهای هرمزگان و بهترین مکان های تفریحی قشم همین دره مجسمه است؛ اگر قصد دارید به این دره بروید باید مقداری پیاده روی کنید.  در مسیر خود صخره های زیادی خواهید دید که بر اثر گذر زمان تغییر کرده اند و اشکال زیبایی را پدید آورده اند اگر اهل تخیل باشید قطعا می توانید اجسام زیبایی را با این اشکال تصور کنید و از بودن در این دره لذت ببرید.

قلعه پرتغالی ها

این قلعه نیز از دیگر جاهای است که حتما باید در زمان رفتن به قشم به آن سر بزنید؛ قطعا می توانید از نام این قلعه حدس بزنید که ساخت این قطعه به زمان حضور پرتغالی ها بر می گردد.  پرتغالی ها برای شاهان این قلعه از خاک سرخ استفاده کردند و در ساخت نیز از معماری ایرانی الهام گرفتند.

شما می توانید از سالن های متعدد این قلعه، آب انبار ، انبار تسلیحات و غیره در این قلعه دیدن کنید و سپس به سراغ دیگر جاهای دیدنی قشم مثل ساحل نقره ای هنگام،  دره سکوتی،  تنگه چاهکوه و غیره بروید.

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *