بهترین مکمل های طوطی برزیلی

ما امروز این جا هستیم تا شما را با بهترین مکمل های طوطی برزیلی آشنا کنیم اما قبل از آن بهتر است که چندین نکته ی مهم درباره ی استفاده از مکمل ها را خدمتتان عرض کنیم و سپس تعدادی از بهترین مکمل های طوطی برزیلی موجود در بازار را به شما معرفی کنیم تا شما با توجه به شرایط طوطی خود و هم‌ چنین بودجه ای که در اختیار دارید یکی از آن ها را برای طوطی خود تهیه کنید.

لازم به ذکر است که جفت هایی که از دوران جوجه بودن در منزل شما بوده اند و شما به خوبی به تغذیه ی آن ها رسیدگی کرده اید تا گذاشتن اولین تخم به هیچ گونه مکملی نیاز ندارند و بهتر است اجازه دهید تا با روال طبیعی به زندگی خود ادامه دهند. معمولا در ایران بعد از تخم  گذاری اول به دو روش عمل می کنند.

  1. روش اول : در این روش پرنده ی مورر نظر بعد از تخم گذاری چند ماه استراحت می کند و چند ماه بعد مجددا تخم گذاری می کند و این وضع تا چند سال ادامه پیدا می کند.
  2. روش دوم : در این روش بعد از تخم گذاری اول به پرنده غذا های گرم و مکمل می دهند که تا چندین دوره پرنده هیچ گونه میلی به تکثیر نداشته باشد .

نکات مهم در رابطه با مکمل طوطی برزیلی

  1. در هنگام مکمل دادن به طوطی برزیلی ها از ترکیب دو عدد مکمل داخل یک ظرف خود داری کنید.
  2. قبل از هر چیزی حتما بروشور مکمل ها را به طور کامل مطالعه کنید زیرا دوز برخی مکمل ها بالا است و ممکن است به کبد طوطی آسیب بزند.
  3. بهتر است که ظرف آب خوری با ظرف مکمل ها متفاوت باشد.
  4. بهتر است که هر ده ساعت یک بار ظرف را با مایع ظرف شویی بشورید و از آب جوشیده شده استفاده کنید.
بیشتر بخوانید:   بهترین غذا برای گربه بالغ

بهترین مکمل های طوطی برزیلی

هر مولتی ویتامین چه کاربردی دارد

  • مولتی ویتامین های خارجی : این مکمل ها برای جبران آمینو اسید ها و ویتامین ها است.
  • مولتی ویتامین ب پلاس: اگر مایل هستید اشتهای طوطی خود را بالا ببرید ، ویتامین ب بدن آن را تامین کنید و پر های آن ها را شفاف تر کنید ب پلاس بهترین انتخاب است.
  • پودر املاح: این پودر سرشار از مینرال و ویتامین ها است که استفاده از آن تمام کمبود های پرنده را جبران می کند و برای جفت ها عالی است.
  • قطره ضد استفراغ: این قطره را باید هر هشت ساعت یک بار در دهان طوطی بچکانید و یا این که در ۳۰ سی سی آب حل کنید.
  • قطره ضد آسم : قطره ضد آسم را ۵ روز پشت سر هم، پنج قطره از آن را در ۴۰ سی سی آب بریزید و طرف آب را نیز هر ۲۴ ساعت یک بار عوض کنید.
  • قطره ضد انگل: این قطره نیز انگل های داخلی پرندگان را فلج می کند .

مولتی ویتامین زوریخ

شایان به ذکر است که همه ی متخصص های تغذیه استفاده از مولتی ویتامین را در کنار غذای اصلی ضروری دانسته اند  به همین دلیل شما نیز باید اهمیت زیادی به این مسئله بدهید. این مولتی ویتامین دارای تمام ویتامین های مورد نیاز پرنده ها است و شما می توانید مواد معدنی و ویتامین های ضروری پرنده ی خود را تامین کنید. ترکیبات این مکمل شامل موارد زیر است.

  • ویتامین c
  • ویتامین e
  • ویتامین B2
  • ویتامین B6
  • ویتامین K
  • پانوتنات
  • بیوتین
  • اسید فولیک

نحوه ی استفاده ی این مکمل این گونه است که برای پرنده هایی با جثه ی کوچک باید ۱۰ قطره از آن را در ۱۰۰ میلی لیتر آب بریزید . هر ماه باید دو هفته از این مولتی ویتامین را به طوطی خود بدهید و دقت کنید که نباید از دو مکمل به طور همزمان استفاده کنید.

بیشتر بخوانید:   بهترین غذاهای خانگی گربه

بهترین مکمل های طوطی برزیلی

مولتی ویتامین طوطی سانان ویتاماین مدل BIPAR

اگر به دنبال یک محلول مولتی ویتامین با حجم قابل توجهی هستید ما مولتی ویتامین ویتاماین را به شما پیشنهاد می کنیم. این محبوب برای پرنده هایی هم چون طوطی برزیلی،  عروس هلندی،  امازون و غیره ساخته شده است و تا به امروز نیز توانسته است نظر افراد زیادی را به خود جلب کند. اگر مایل هستید به چشم خود شاهد سرحال تر شدن و شاداب تر شدن طوطی های خود باشید حتما برای یک بار هم که شده است این مکمل را برای پرنده های خود سفارش دهید. اگر می خواهید بهترین مولتی ویتامین های عروس هلندی را بشناسید ما برایتان مقاله ای کامل گردآوری در این زمینه کرده ایم.

مولتی ویتامین پرندگان

مولتی ویتامینی که در این بخش به شما معرفی می کنیم حاوی ویتامین های مختلف، سلنیوم و آمینو اسید است که می تواند به بهترین شکل ممکن کمبود های مواد مغذی و هم چنین مشکلاتی که در پی آن به وجود می آید را کنترل کند . علاوه بر این ها باید خدمتتان عرض کنیم که این محلول می تواند به تولید مثل بهتر و بهره وری از گله کمک شایانی کند و هر گونه اختلالی در رشد و یا تولید مثل پرنده ها وجود دارد را از بین ببرد.

این محلول در حجم های متفاوتی مثل ۱۰ ، ۲۰ و ۳۰ میلی گرم تولید و روانه ی بازار می شود کند شما می توانید با توجه به نیاز پرنده یا پرنده های خود حجم دلخواه را انتخاب کنید.  نکته ی خیلی مهم دیگری که وجود دارد قیمت آن است؛ قیمت این محصول کاملا مناسب است و شما می توانید به راحتی آن را تهیه کنید.

بیشتر بخوانید:   بهترین شیر خشک های سگ

مولتی ویتامین پرنده های زینتی مدل TOTAL

این مولتی ویتامین نیز هم چون دیگر مولتی ویتامین های ذکر شده به شکل محلول در آب است و برای انواع پرنده های زینتی مناسب است. مولتی ویتامین Total  دارای ویتامین های مختلفی مثل B1, B2, K3, B12  و مواد معدنی است که نه تنها موجب رشد و تقویت تولید مثل پرنده ها می شود بلکه موجب تقویت سیستم ایمنی آن ها نیز می شود.  یک نکته ی خیلی مهمی که در رابطه با این مکمل وجود دارد این است که موجب ایجاد انرژی و کمک به ریکاوری عضلات پرنده ها می شود .

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *