بهترین کاخ های تهران

امروز میخواهیم  بهترین کاخ های تهران برای بازدید را حضورتان معرفی کنیم. لازم به ذکر است که کاخ های زیاد زیبایی در تهران وجود دارد که یادگار تاریخ کشورمان است و امروزه گردشگر های زیادی از داخل و خارج از کشور از آن ها دیدن می کنند . باید خدمتتان عرض کنیم که خیلی از این کاخ ها در زمان قاجار ساخته شده اند که در دوره های بعد مثل پهلوی بخش های بیش تری به آن ها اضافه شد و بخش های تخریب شده را مرمت کردند .

البته کاخ های جدیدی نیز در دوران پهلوی ساخته شدند . از آن جایی که در دوره ی پهلوی روابط سیاسی ایران با کشور های دیگر بیش تر شده بود کاخ های مجلل تر و با شکوه تری ساخته شد تا جلسات بین سیاستمداران در مکان های با شکوه تری برگزار شود.

کاخ گلستان

یکی از بهترین کاخ های تهران برای بازدید کاخ گلستان است ؛ این کاخ یک مجموعه ای از کاخ ها است که زیر بنای آن در یک سلسله ساخته شده است اما در دوره های بعدی بخش های زیادی به آن اضافه شد. شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید که بنای اولیه ی این کاخ در زمان شاه عباس صفوی ساخته شده است که در دوره ی قاجار نیز پادشاهان از آن استفاده می کردند تا این که ناصر الدین شاه به کشور های خارجی سفر کرد و پس از بازگشت از اروپا و تحت تاثیر قرار گرفتن از معماری خارجی تغییراتی در ساختمان کاخ ایجاد کرد.

به جرات می توان گفت که شمس العماره نگین کاخ گلستان است . شمس العماره ۵ طبقه است و چیزی حدود ۳۵ متر ارتفاع دارد و هم چنان یکی از بلند ترین ساختمان های تهران است‌ ‌. ساعتی که بالای این ساختمان نصب شده است را ملکه ویکتوریا به پادشاه قاجار هدیه دادا بود  که آن را در بالای ساختمان شمس العماره نصب کردند . کاخ تالار سلام نیز به عنوان بزرگ ترین کاخ در کاخ گلستان شناخته شده است و معمولا برای مراسم های استقبال از آن استفاده می شده است و امروزه به یک موزه تبدیل شده است.

بیشتر بخوانید:   بهترین جاهای دیدنی مارماریس

با مراجعه به این کاخ می توانید از کاخ دار الاماره نیز دیدن کنید؛ این کاخ قدیمی ترین بخش کاخ گلستان است . این بخش از کاخ به دوران کریم خان باز می گردد که بعد ها به دست محمد خان قاجار افتاد . شما می توانید  مکان هایی مثل تخت مرمر و خلوت گاه کریم خانی را در کاخ گلستان مشاهده کنید.

بهترین کاخ های تهران

کاخ سعد آباد

کاخ سعد آباد یکی از بزرگ ترین کاخ های تهران است که در شمال تهران قرار دارد؛ مساحت کاخ سعد آباد ۱۱۰ هکتار است . لازم است بدانید که پادشاهان معمولا برای تابستان از این کاخ استفاده می کردند و حتی در دوره ی پهلوی نیز نورد استفاده قرار گرفت . کاخ سعد از ۱۸ موزه تشکیل شده است که هر کدام از آن ها مخصوص یکی از خانواده های شاهنشاهی است برای مثال آخرین کاخ سعد آباد  به لیلا پهلوی مربوط بود.

مسئله ای که این کاخ را با دیگر ساختمان ها جدا می کند این است که بنای این کاخ با سرب ساخته شده است و این گونه مقاومت ساختمان در مقابل فرسایش بالا می رود. بزرگ ترین کاخ در کاخ سعد آباد همان کاخ موزه یا کاخ سفید است ؛ این کاخ با سنگ مرمر تزیین شده است و گچ بری های زیبایی دارد .

کاخ موزه سبز و کاخ احمد شاه زیبا ترین و منحصر به فرد ترین کاخ های سعد آباد هستند.  کاخ سبز نیز یک کاخ زیبا ترین سعد آباد است که سقف آن شبیه به فرش است و قطعا  یکی از بهترین موزه های تهران برای بازدید است و می توانید ساعات فوق العاده ای در این کاخ بگذرانید.

بیشتر بخوانید:   بهترین مراکز تفریحی کرمانشاه

کاخ نیاوران

نیاوران یک دهکده ی محبوب در بین شاهان قاجار بوده است ‌ از آن جایی که این منطقه پر از نی بوده است و به نیزار معروف بوده است به نیاوران می گفتند پس کاخ نیاوران کاخ قجری است که فتحعلی شاه دستور ساخت آن را داده است و بعد ها کاخ های بیش تری به آن افزوده شد و آخرین کاخی که در آن جا ساخته شد و آخرین بنا در این کاخ مربوط به احمد شاه است.

 البته محمد رضا شاه کاخ فتحعلی شاه را خراب کرد و یک کاخ اختصاصی و مجلل درست کرد. دستور ساخت این کاخ در سال ۳۷ داده شد و تا ۴۶ پایان یافت. طراح این کاخ محسن فروغی بود که کاخ را به زیبا ترین شکل ممکن ساخت‌ . کوشک احمد شاهی نیز یکی از زیبا ترین کاخ های مجموعه ی کاخ نیاوران است که یک مساحت ۸۰۰ متری دارد و به شکل دو طبقه با سقف شیروانی ساخته شده است .

بهترین کاخ های تهران

کاخ شهربانی

یکی  دیگر از  بهترین کاخ های تهران را می توانیم کاخ شهربانی است که به دستور رضا خان ساخته شده است.  نمای بیرونی این کاخ از ساختمان های باستانی مثل تخت جمشید الهام گرفته شده است اما داخل کاخ به سبک اروپایی ساخته شد .در واقع این کاخ برای شهربانی ساخته شد و امروزه وزارت امور خارجه از آن استفاده می کنند .

کاخ مسعودیه

عمارت مسعودیه نیز از بهترین کاخ های تهران برای بازدید است که به دستور ضد السلطان ساخته شد ‌. قدمت این کاخ به زمان قاجار باز می گردد و در میان گردشگر های داخلی و خارجی نیز بسیار محبوب است.  اگر به دنبال یک کاخ با معماری فوق العاده هستید قطعا می توانید با  مراجعه به این کاخ به آن چیزی که می خواهید برسید.

بیشتر بخوانید:   بهترین جاهای دیدنی تفلیس

 قطعا اگر بخواهیم تمام کاخ های خوب در تهران را برای شما نام ببریم باید ساعت ها و حتی روز ها این بحث را ادامه دهیم اما خب متاسفانه به خاطر کمبود وقت نمی توانیم تمامی بهترین کاخ های تهران را بررسی کنیم . تهران کاخ های بی نظیر دیگری مثل کاخ مرمر،  کاخ بهارستان و غیره دارد که دیدن آن ها نیز خالی از لطف نیست   و قطعا می توانید اشیا و موارد با ارزشی در آن مشاهده کنید  و از دیدن آن ها لذت ببرید.

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *