بهترین غذاهای شمالی

از آن جایی که شمال تنوع زیادی در غذا دارد معمولا افرادی که به شمال سفر می کنند بین این همه غذا سردرگم می مانند به همین دلیل ما امروز تصمیم گرفتیم تا شما را با بهترین غذاهای شمالی آشنا کنیم چون این غذاها از بهترین غذاهای ایرانی نیز هستند تا در اولین فرصت آن ها را تست کنید و از طعم آن ها لذت ببرید. چنان چه قصد سفر به شمال کشور را دارید نیز می توانید نام بهترین رستوران های شمالی را در سایت کی برتره پیدا کنید و خوش مزه ترین و بهترین غذاهای شمالی را در این رستوران ها میل کنید.

باقلاقاتق

معمولا اولین غذایی که همه ی ما را به یاد شمال می اندازد باقلاقاتق است که از بهترین غذاهای شمالی ست. شما باقلاقاتق را می توانید در هر ناحیه ای از شمال پیدا کنید و از چشیدن طعم آن لذت ببرید. از مواد اولیه ی این غذا می توانیم به باقلای رشتی، تخم مرغ، سیر و شوید اشاره کنیم. اگر این مواد را در خانه دارید نیز می توانید امروز برای خود و خانواده تان باقلاقاتق تهیه کنید.

کال کباب

اگر در منوی یک رستوران شمالی نام کال کباب را دیدید و آن را سفارش دادید منتظر کباب و گوشت نباشید زیرا این غذا از بادمجان کبابی به همراه انار ، چوچاق، گردو و سیر تهیه می شود.  این مواد کوبیده می شوند و با یک دیگر مخلوط می شوند.

انار بیج

لازم به ذکر است که انار بیج غذایی است که معمولا شمالی ها برای مناسبت های خاصی مثل شب یلدا اناربیج می پزند. باید خدمتتان عرض کنیم که اناربیج شبیه به فسنجان است پس اگر به فسنجان علاقه دارید به شما پیشنهاد می کنیم که حتما اناربیج را نیز امتحان کنید. برای تهیه ی اناربیج از رب انار،  سبزی قورمه، گردو و گوشت چرخ کرده تهیه می شود. اگر قصد پختن این غذا را دارید حواستان باشد که این غذا به چندین ساعت زمان نیاز دارد تا به خوبی جا بیفتد.

بیشتر بخوانید:   بهترین غذاهای بندرعباس

بهترین غذاهای شمالی

سیر واویج

یکی دیگر از خوش مزه ترین و بهترین غذاهای شمالی که می توانید آن را در کنار ماهی شور و برنج میل کنید سیر واویج است؛ البته باید به این نکته اشاره کنیم که این غذا را معمولا در فصل زمستان می پزند زیرا این فصل برگ سیر بیش تر است. مواد اولیه ی این غذا شامل تخم مرغ، برگ سیر و ادویه های مخصوص است.

کدو بره

اگر به دنبال یک غذای ساده و سبک هستید ما کدو بره را به شما پیشنهاد می کنیم؛ اگر مایل هستید برای خودتان غذای شمالی درست کنید اما وقت زیادی ندارید کدو بره بهترین انتخاب است. علاوه بر این ها این غذا می تواند گزینه ی خوبی برای افرادی که قصد رژیم گرفتن دارند باشد. کدو بره از کدو سبز، گوجه فرنگی، تخم مرغ و سیر تهیه می شود و طعم بسیار خوبی دارد پس حتما آن را امتحان کنید و از میل کردن آن لذت ببرید.

ناز خاتون

معمولا شمالی ها در غذا های مختلفی از نازخاتون استفاده می کنند. درست است که نازخاتون جز غذاهای اصلی شمالی محسوب نمی شود اما قطعا اگر در این لیست از آن یاد نمی کردیم در حق این ترشی شمالی کم لطفی کرده ایم. نازخاتون از بادمجان کبابی، پیاز، گوجه فرنگی، نعناع، آبغوره و رب انار تشکیل می شود و یک طعم محشر درست می کند.

شامی

جالب است بدانید که اصالت این غذای خوش مزه به شهر رودبار باز می گردد. این غذا نیز یکی دیگر از خوش مزه ترین و بهترین غذاهای شمالی است که از گوشت چرخ کرده و سبزی های مختلف درست می شود. راز طعم فوق العاده ی شامی استفاده از سبزی های معطر است. اگر قصد دارید این غذا را برای خود درست کنید باید گوشت را با سبزی مخلوط کنید و سپس با گوجه فرنگی در روغن بریزید و اجازه دهید گوشت ها بپزند.

بیشتر بخوانید:   بهترین غذا برای پیکنیک

کباب ترش

به جرات می توان گفت که کباب ترش یکی از خوش طعم ترین و ناب ترین غذا های گیلان به حساب می آید.  اگر به شمال سفر کردید و نام کباب ترش را در منو آن دید تعلل نکنید و حتما برای خود سفارش دهید.  این غذا از گوشت، سیر، فلفل، رب انار و گردو تهیه می شود. در واقع گوشت به وسیله ی این مواد طعم دار می شود و در آخر کباب می شود و با برنج سرو می شود. ‌

اگر قصد دارید این غذای لذیذ را در خانه آماده کنید باید اجازه دهید که مواد ذکر شده چندین ساعت در کنار گوشت بمانند تا به خوبی به خورد گوشت بروند و طعم فوق العاده ای به گوشت ببخشند.

بهترین غذاهای شمالی

شوید قورمه

شوید قورمه نیز یکی دیگر از غذا هایی است که می توانید در طول زندگی خود آن را امتحان کنید؛ برای تهیه ی این غذا باید شوید تازه تهیه کنید و آن را خرد کنید و به خوبی تفت دهید و سپس لوبیا  و گوجه سبز ها را اضافه کنید. در مرحله ی بعد باید گوشت ها را اضافه کنید و صبر کنید تا گوشت به خوبی بپزد و خورش جا بیفتد و سپس در کنار پلو آن را میل کنید.

آلو مسما

آلو مسما یکی دیگر از بهترین غذا هابی است که تاریخچه ی آن به رشت می رسد؛ معمولا سرآشپز های رشت این غذا را با گوشت مرغابی یا مرغ درست می کنند. گوشت مرغابی باید به خوبی پخته شود و بعد با رب، ادویه، پیاز و آلو تفت داده شود و در آخر به آن آب اضافه شود. شما می توانید در صورت تمایل این خورشت را با بادمجان و حتی گوجه تزیین کنید.

بیشتر بخوانید:   بهترین غذاها بعد زایمان

مالابیج

قطعا می دانید که افراد زیادی در سفر به شمال هوس غذای دریایی می کنند. چنانچه شما نیز جز این دسته افراد هستید و هوس ماهی کرده اید ما به شما پیشنهاد می کنیم که مالابیج بخورید. این غذا نه تنها در مازندران بلکه در گیلان نیز پخته می شود. مالابیج در واقع همان ماهی سفید شکم پر است که داخل آن با رب انار پر می شود و در آخر در فر و یا روی زغال آماده می شود.

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *