بهترین غذا های عربی

در نظر خیلی از مردم، غذاهای عربی به عنوان خوشمزه ترین غذاهای دنیا شناخته میشوند. عامل اصلی شهرت بهترین غذا های عربی، سالم، مغذی و غنی بودن آن ها از مواد مورد نیاز برای بدن است که مردم را علاقه مند میکند با دستور پخت این نوع غذاها آشنا شوند.

در غذاهای عربی شیوه ی نوین طبخ گوشت به کار رفته و ترکیب ادویه های استفاده شده طعم محشری به این غذاها میدهد. از آن جایی که شهرت این غذاها روز افزون است، در این مقاله قرار است شما را با بهترین غذا های عربی آشنا کنیم که ریشه در فرهنگِ مردمان کشورشان دارد.

مسگوف

وقتی از غذاهای عربی صحبت میکنیم، باید بدانیم که پایه ی اصلی بخش زیادی از غذاهایشان ماهی است. این غذا از ماهی کپور درست میشود که طعم ویژه ای دارد. ماهی مزده دار شده رو نزدیک به حرارت میگذارید تا با چربی خودش کباب شود. اگر یکبار این غذا را امتحان کنید متوجه میشوید که چطور بافت ماهی در دهانتان آب میشود. این غذا با حلقه های لیموی تازه، پیاز، کاهو و برش هایی از گوجه سرو میشود که به سلیقه ی شما بستگی دارد.

حمص یا هوموس

حمص یکی از بهترین غذا های عربی است. شاید باور نکنید اما تهیه ی این غذای خوشمزه و پرطرفدار لبنانی بسیار آسان است و زمان زیادی نمیبرد. مواد اولیه ی این غذا نخود، سیر، لیمو ترش، ارده، روغن زیتون، پاپریکا و ادویه جات است. این غذا را میتوان در کنار همبرگر یا سیب زمینی سرخ شده هم  سرو کرد. استفاده ی بیشتر از سیر طعم بهتری به هوموس میدهد.

بیشتر بخوانید:   بهترین غذاها بعد زایمان

کشری

این غذا یک نوع پلو مصری است که ریشه در سنت این کشور دارد و از زمان های قدیم رواج داشته. کشری از ترکیبِ برنج، عدس، نخود و پیاز سرخ شده با انواع ادویه های دلخواه پخته میشود و طعمی متفاوت از تمام پلوهایی که قبلا میل کرده اید دارد.

بهترین غذا های عربی

مناکیش (معجنات)

این غذا که شباهتی به پیتزاهای معروف دارد در میان مردمِ عرب زبان به عنوان پیتزای جهان عرب شناخته شده است. منافیش نانِ گردی است که با پنیر، گوشت چرح کرده و سبزی معطر پر میشود و گزینه ای عالی برای صبحانه یا ناهار است.

منسف

یکی از غذاهایی که از دل فرهنگ اردن سرچشمه میگیرد منسف است. طعمِ جدید این غذا علت اصلی مشهور شدنش است. آشپزان عرب گوشت بره را با ماستِ منحمد شده و انواع اولیه طعم مخلوط میکنند که بسیار ترد است و زیر دندان نمیرود.

تبوله

این سالاد لبنانی یکی از معروف ترین پیش غذاهای به خصوصی است که اشتها را چند برابر میکند. این سالاد شباهتِ زیادی به سالاد شیرازی ایرانی ها دارد و از ترکیباتِ خیار، گوجه پوست کنده شده، پیاز سفید همراه جعفری، روغن زیتون، آبلیمو، بلغور و ادویه های مخصوص تهیه میشود. پیشنهاد میکنیم حتما یکبار این سالاد متفاوت را امتحان کنید.

مندی

مندی یکی از خوشمزه ترین و بهترین غذا های عربی غذاهای عربی است که دستور پخت های متفاوتی دارد. مواد اولیه ی این غذا برنج، پیاز، ماهیچه گوسفندی، گوجه فرهنگی، دارچین، پودر هل و میخک، زعفران دم کرده، ادویه ها هستند. شما میتوانید برای تهیه ی این غذا گوشت را به سلیقه ی خودتان تغییر دهید و از مرغ استفاده کنید.

بیشتر بخوانید:   بهترین غذاهای تایلند

کبه

یکی از شناخته ترین و بهترین غذا های عربی که بیشتر مردم یک بار آن را امتحان کرده اند کبه است. این غذا در اصل خمیر پر شده با گوشتِ چرخ شده و سبزیجات است که تا حدودی به پیراشکی شباهت دارد. توجه داشته باشید که دستور پخت کبه در نقاط مختلف متفاوت است.

بهترین غذا های عربی

کباب شووا

بی شک این غذا یکی از متفاوت و خوشمزه ترین خوراک هاییست که میتوانید در کل خاورمیانه امتحان کنید. در پخت این غذا گوشت بره ی مزه دار شده را در برگ نخل میپیچند و به مدتِ یک روز کامل پخته میشه.

مجبوس

یکی از پایه های اصلی مهمانی های رسمی در کشور های عربی مجبوس است. این غذای گوشتی طعم بی نظیری دارد و طبخ آن آسان است. در تهیه ی این غذا گوشت گوسفند را مزه دار میکنند و بعد از پختنِ گوشت برنج رو در آب گوشت میپزند. در سرو این غذا از دانه های آجیل مانند بادام و بادام هندی استفاده میکنند و با تکه هایی از جعفری چاشنی ای عالی به غذا میدهند.

دجاج مشوی

این غذای عربی به کبابِ مرغ عربستان شهرت دارد که برای درست کردن آن سینه مرغ را میکوبند و با ادویه های مختلف مرینیت میکنند. این غذا همراه با سس سیر و سالاد مخلوط سرو میشه.

باقاله بالدهن

اگر یک غذای معروف وجود داشته باشد که افراد را به خوردنِ باقاله علاقه مند کند، بی شک میتوان این غذای مصری را انتخاب کرد. باقاله بالدهن در جشن و مهمانی ها سرو میشود و ترکیبی از باقالی پخته شده، سیر سرخ شده، نعنا، تخم مرغ سرخ شده و نان تفت داده شده است و برای سرو مقداری سرکه سفید و فلفل سیاه به آن میزنند که طعمش شما را شگفت زده می کند.

بیشتر بخوانید:   بهترین غذاهای رژیمی

سخن پایانی

غذاهای عربی با داشتن طعم های مخصوص و روش پخت های منحصر به فرد طرفداران زیادی برای خود جلب کرده اند. این غذاها تنوع بالایی دارند که برای گوشت خواران و گیاه خواران مناسب هستند. اگر به کشور عربی ای سفر میکنید، حتما غذاهای محلی آن جا را امتحان کنید و با سنت غذایی خوشمزه و لذیذشان آشنا شوید اگر درایران هستید و دلتان هوای غذاهای عربی را کرده است سری به بهترین رستوران های تهران بزنید و این غذهای خوشمزه را میل کنید.

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *